Mobilabonnement

Derfor er det smart å være kunde hos Telenor

Er du klar over alle fordelene og tjenestene som følger med ditt mobilabonnement fra Telenor?

Venner med mobil i parken

Telenor. Alltid med

Med våre mobilabonnement har du full frihet til å bruke mobilen akkurat slik du vil, enten du vil ha ubegrenset data eller en fast datapakke. Du velger selv hva som passer deg best!

Uansett hva du velger, skal du vite at vi alltid jobber for at du skal føle deg trygg, at du får hjelp når du trenger det, og ikke minst – at du har dekning i verdensklasse.

Med andre ord – det er mange fordeler ved å være mobilkunde hos oss.

Sikkerhetstjenester.

Med Nettvern surfer du tryggere

Nettvern er et filter som ligger i selve nettet og gjør at alle som er tilkoblet et Telenor-nett (både mobil og hjemmenett) surfer tryggere. Filteret forhindrer deg i å gå inn på falske nettsider eller lenker som inneholder virus, slik at sjansene for å bli utsatt for identitetstyveri og svindel blir mindre.

Merk deg at Nettvern ikke sensurerer surfingen din, og sporer heller ikke hvilke sider du går inn på.

Slik fungerer fordelen Nettvern

Nettslett hjelper deg ved netthets eller om privat innhold kommer på avveie

Blir man mobbet eller truet på nett, kan man føle seg hjelpeløs og utrygg. Sånn skal ingen ha det.

Har du først blitt utsatt for netthets, eller opplever at privat innhold blir spredt på nett uten din tillatelse, skal du slippe å stå i det alene. Med Nettslett får du derfor et støtteapparat – en dedikert advokat og kontaktperson – som følger opp saken og hjelper deg i en vanskelig situasjon.

Tjenesten er lansert i samarbeid med HELP forsikring.

Les mer om fordelen Nettslett.

Se hvem som ringer – og ta vare på kontaktene dine

Er du lei av ukjente anrop? Med appen Se Hvem får du tilgang til alle numre og adresser i Norge, og har full kontroll på hvem som skjuler seg bak et ukjent nummer. Du kan også enkelt reservere deg mot telefonsalg og adressert reklame, samt søke opp svenske og danske telefonnummer.

Du får også ekstra trygghet med funksjonen Svindelvarsel – som varsler deg om potensiell svindel eller telefonsalg.

I tillegg sørger appen for at alle numre i kontaktlisten din blir trygt lagret i skyen. Skulle du miste mobilen eller kjøpe en ny, er det enkelt å overføre kontaktene til den nye mobilen.

Last ned se Hvem

Du kan sikre minnene dine i Min Sky

Alle abonnementene gir ubegrenset lagring av mobilbilder og videoer i Min Sky slik at du dermed har alle minnene trygt samlet på ett sted. Disse er lett tilgjengelig på tvers av alle enhetene dine, og kan deles med familie og venner – uansett om de bruker PC eller Mac, iPhone eller Android.

Frigjør Plass er en nyttig funksjon i Min Sky som gjør det enkelt å tømme mobilen for bilder og videoer som du har lastet trygt opp til skyen – slik at du får mer lagringsplass til å fange opp nye minner.

Kom i gang med fordelen Min Sky

Ekstra beskyttet mot digitale trusler

Vi har alle fått en mail, sms eller sett et banner på nett med helt usannsynlige tilbud. Og i andre tilfelller kan budskapet virke helt sannsynlig. Det er vanskelig å vite forskjellen på en trygg eller en utrygg nettside eller lenke, derfor sjekker Nettvern+ alltid om nettsiden er trygg​ – i sanntid.

Nettvern+ er et forsterket sikkerhetsfilter som hindrer deg i å gå inn på utrygge nettsider som inneholder svindelforsøk, malware, phishing, virus og andre digitale trusler.​ Med Nettvern+ aktivert, er du og dine enda tryggere i den digitale hverdagen.

Tjenesten er inkludert i Normal 10 GB, Optimal 10 GB, Ubegrenset Standard, Ubegrenset Ekstra og Ubegrenset Multi.

Kvinne som vinker til mobilen og som kan dra nytte av en rekke fordeler ved å være Telenor-kunde

Ekstra fordeler

Inkludert i utvalgte abonnement.

Du kan bruke dataen din på flere enheter – uten ekstra kostnad

Har du flere mobiler eller andre enheter som er viktige i hverdagen? Med Ekstra SIM kan du velge mellom ekstra Data-SIM eller Tvilling-SIM – helt kostnadsfritt. Du bestiller enkelt dine ekstra SIM-kort i Mitt Telenor-appen eller på Mine sider. Perfekt hvis du har flere mobiler, nettbrett, mobilt bredbånd eller en smartklokke.

Tjenesten er inkludert i: Ett ekstra SIM-kort i Ubegrenset Ekstra og to ekstra SIM-kort i Ubegrenset Multi.

Du får 100 GB ekstra data når du trenger det

Bruker du mer data i perioder? Med Feriedata får du 100 GB ekstra data fem uker i året som du kan bruke akkurat når du vil. Du kan enkelt aktivere Feriedata i Mitt Telenor-appen eller på Mine sider. Perfekt på hytta, på ferie eller når du skal dele nett med flere! 

Tjenesten er inkludert i: Optimal 10 GB.

Inkludert i alle abonnement

Du surfer på Norges beste mobilnett

Uansett hvor i landet du befinner deg, har du god dekning på et mobilnett med stor kapasitet – selv når du er på steder med mye folk.

Det betyr at du kan strømme musikk og serier på hytta, eller surfe lynraskt selv når du sitter på bussen i morgenrushet. Vi jobber hele tiden for å rigge nettet for fremtiden – slik at du er trygg på at hurtigheten alltid er med deg og mobilen din.

Her kan du lese mer om vår dekning.

Hver uke tester flere tusen nordmenn sine mobilopplevelser med Ooklas Speedtest-app, og på bakgrunn av alle disse målingene fra Q3-Q4 i 2023 kan Ookla slå fast at Telenor har Norges beste mobilnett: Det er det raskeste og mest stabile nettet – med best dekning!

Basert på analyse av Ookla® Speedtest Intelligence® data Q3-Q4 2023. Bruk av Ooklas varemerker er lisensiert og gjengitt med tillatelse. Opplevd hastighet varierer etter kapasitet og andre forhold.

Du har fri tale, SMS og MMS

Mange av oss holder kontakten med venner og familie gjennom tjenester som FaceTime, Snapchat og Facebook Messenger.

Men glem ikke at du som Telenor-kunde kan både ringe, sende SMS og MMS helt kostnadsfritt!

Du har alltid full kontroll over surfingen

I Mitt Telenor-appen får du full oversikt over databruken, du kan fylle på mer data bare med noen få tastetrykk, og du kan til og med bytte abonnement. Du kan også aktivere Datakontroll, som sperrer all bruk av data utover det du har inkludert – en real håndsrekning til den overivrige surfer!

Mitt Telenor er ellers svært nyttig i hverdagen: Du kan nemlig bytte abonnement ved behov (husk at vi ikke har noen bindingstid!), sperre abonnementet ditt, legge til eller fjerne tjenester og finne PIN/PUK-kodene dine.

Få full oversikt med Mitt Telenor

Data Rollover gir deg mobildata uten holdbarhetsdato

Noen måneder bruker du kanskje litt mindre data enn du har har inkludert i abonnementet ditt – mens andre måneder trenger du mer.

Har du et abonnement med en fast datapakke (altså ikke ubegrenset data) kan du med fordelen Data Rollover spare ubrukt data til du får bruk for den. Surfer du for eksempel litt mindre i juni, kan du ta med deg all dataen du har spart til sommerferien i juli – og har dermed litt mer å gå på enten du er på stranden eller i storbyen.

Du kan totalt spare opp like mye data som du allerede har inkludert i abonnementet.

Familie på kafe som kan glede seg over mange fordeler ved å ha abonnement fra Telenor

God kvalitet på samtaler overalt

Selv et mobilnett av ypperste merke kan slite med å trenge gjennom tykke vegger og bli forstyrret av andre signaler. Som Telenor-kunde har du likevel alle forutsetninger for gode samtaleforhold – uansett hvor du befinner deg.

WiFi Tale og 4G Tale – som er inkludert i alle våre abonnementer utnytter trådløse nett og det robuste 4G-nettet til å overføre samtalene dine som datapakker. Dersom du ikke har «vanlig» taledekning, vil du likevel ha muligheten til å ringe og sende SMS – enten du sitter i kjellerstuen eller er langt inne i en lagerbygning.

Bruk data bekymringsløst i EU/EØS

Du kan bruke mobilen som hjemme i hele EU/EØS og Storbritannia! Det betyr at du ikke trenger å frykte «dataroaming»-varselet når du lander – men i stedet kan bruke data som hjemme, uten ekstra kostnad. Dette gjelder både fast datamengde og ubegrenset data!

Husk bare at det gjelder egne priser for surfing på danskebåten og andre ferger i internasjonalt farvann, ettersom mobiltrafikken da gjerne sendes via satellitt.

Det er alltid lett å få hjelp av kundeservice

Skulle du ha noen spørsmål eller problemer, er det flere måter å ta kontakt med Telenor – for å få rask hjelp. Du kan kontakte vår kundeservice på telefon 915 09 000 eller skrive til oss på Facebook.

Som nevnt finner du all informasjon om mobilabonnementet ditt i Mitt Telenor-appen, men du kan også logge inn på Mine sider eller sjekke Mobilhjelp-sidene dersom du lurer på noe.

Tips andre om Telenor: Nå kan du prøve Telenor i 2 måneder. Ombestemmer du deg, får du månedsprisene tilbake!