En undersøkelse Norstat har utført for NRK viser at over halvparten av dagens barn og unge har opplevd nettmobbing eller fått private bilder på avveie. Men også mange voksne opplever dette, hver eneste dag.

Slike hendelser kan være vanskelig å stoppe på egenhånd – og gjør at den som rammes ofte føler seg hjelpeløs og utrygg.

For at du skal slippe å stå i dette alene, har vi nå inkludert Nettslett i alle private mobilabonnement.

Hvordan kan Nettslett hjelpe deg?

Nettslett er en tjeneste som gir deg advokatbistand hvis du blir utsatt for netthets, eller opplever at privat innhold kommer på avveie. Tjenesten er lansert i samarbeid med HELP forsikring.

Med Nettslett har du et støtteapparat – en dedikert advokat og kontaktperson, som hjelper deg i en vanskelig situasjon.

Nettslett er inkludert i alle private mobilabonnement
Se abonnement
info icon

Dette er Nettslett

  • Du får advokatbistand hvis du blir utsatt for netthets, eller privat innhold kommer på avveie. 

  • Dekker juridisk rådgivning, utgifter til advokat, tapt lønnsinntekt og psykolog.

  • Nettslett gjelder bruker av mobilabonnementet.

Slik får du hjelp

  1. Ta kontakt med HELP forsikring via www.help.no, på telefon 22 99 99 99 eller ved å sende en mail til post@help.no for å opprette en sak.

  2. Start gjerne med å fortelle hva saken gjelder og hva du trenger hjelp til.

  3. Når saken er registrert blir du kontaktet av en HELP-advokat med kompetanse på rettsområdet som saken gjelder, og som vil være ansvarlig for å følge opp saken din og deg videre.

Du kan også ta kontakt hvis du er usikker på om du kan bruke Nettslett til det du eller barnet ditt opplever. Da vil du få råd om hvordan du kan håndtere din situasjon.

Nyttig å vite

i

Hvilke abonnement har Nettslett inkludert?

i

Dette dekker Nettslett

i

Hvorfor dukker Nettslett opp på fakturaen min?