?

Reparasjon

Forsikring
Har du Telenor Mobilforsikring? Les hvordan du sender mobilen til reparasjon her
Har du SWAP? Les mer om SWAP Skjermforsikring og Plussforsikring

Reklamasjon
Hvis du vil reklamere på en vare, må du ta kontakt med butikken der du kjøpte mobilen.

Har du kjøpt mobilen fra Telenor, kan du levere varen din i en Telenorbutikk eller sende den inn per post. Dersom du leverer varen til reparasjon i en Telenorbutikk, må du huske å ha med kvittering. Finn din nærmeste Telenorbutikk

Hvis du vil sende inn produktet til reparasjon per post, må du først opprette en serviceordre. Etter registrert service vil du få brukernavn og passord slik at du kan sjekke status på din service. Pakken må leveres på et postkontor. 

Før du leverer din telefon til service, er det viktig at du skrur av kodelås og eventuelt 'Find my iPhone'.

Hvis reparasjonen ikke dekkes av garantivilkårene, får du beskjed om hvor mye reparasjonen vil koste deg. Du velger selv om du ønsker at varen skal repareres eller ikke. Hvis du ikke ønsker reparasjonen, men vil ha varen tilbake, belastes du likevel for feilsøkingen som har blitt gjort.

Feil som ikke dekkes av garantivilkårene er for eksempel fysiske skader, fuktskader, skader etter lynnedslag og brukerfeil.

?

Nullstill mobilen

Skal du swappe, levere fra deg mobilen, eller sende den inn på service? Da er det viktig at du nullstiller mobilen først. Her finner du informasjon om hvordan det gjøres.
Slik nullstiller du mobilen

?

Problemer med å ringe eller sende SMS

Sjekk først om det er noen kjente driftsmeldinger i ditt område. Hvis du får opp en driftsmelding er vi på saken, og vil løse problemet så raskt som mulig.

Hvis det ikke er noen kjente feil, bør du forsøke å skru mobilen av og på. 

Sjekk også at du ikke har noen ubetalte fakturaer som har forfalt på Mine sider eller i appen Mitt Telenor.

Fortsatt problemer? Sjekk om SIM-kortet ditt fungerer med en annen mobil. Hvis du får dekning nå, er det sannsynligvis en feil på din mobil. Henvend deg til butikken hvor mobilen ble kjøpt for mer hjelp.

Hvis SIM-kortet ikke fungerer med en annen mobil, eller du ikke har mulighet til å teste en annen mobil, ring oss på 915 09000.

Tips! Med WiFi Tale kan du ringe og sende SMS over det trådløse nettet ditt, uten ekstra kostnad. Sjekk hvilke mobiler som støtter WiFi Tale og hvordan du aktiverer tjenesten

?

Overføre kontakter til ny mobil

Hvis du har kjøpt ny mobil og ønsker å overføre kontaktene, kan du bruke appen Mine Kontakter. Her lagres alle dine kontakter helt gratis, og det er enkelt å overføre dem til din nye mobil. 

Les mer om Mine Kontakter 

Du kan også bruke vår nettside Kontaktflytter.no. Her får du hjelp til å flytte kontaktene fra din gamle til din nye mobil, og får tatt en backup av kontaktene dine. Kontaktflytter'n fungerer selv om du ikke kan laste ned apper til mobilen, og kan derfor være en god løsning for deg som skal i gang med din første smarttelefon.

?

Bytte batteri på iPhone

Bytte av batteri på iPhone må avtales direkte med Apple, selv om mobilen er kjøpt hos Telenor.

  • Gå inn på https://getsupport.apple.com/ 
  • Velg iPhone fra oversikten
  • Velg «Batteri, strøm og lading» 
  • Velg «Erstatning av batteri» 
  • Velg det alternativet som passer for deg
Vis flere