Hjelp til Telenor Nettbutikk

I nettbutikken kan du trygt og enkelt bestille de varene du ønsker. På denne siden finner du svar på de vanligste spørsmålene etter kjøp i vår nettbutikk.

Når kommer varen jeg har bestilt?

Så fort varen blir sendt fra lageret mottar du en epost med sporing. Ved hjelp av sporingen kan du finne ut hvor din pakke befinner seg. 

Hvis du ikke har mottatt epost med sporing, er det fordi din pakke ikke har blitt sendt ennå.

Angre på kjøpet?

Det er lov å ombestemme seg!

Vil du ikke ha mobilen du bestilte allikevel, kan du sende den tilbake til oss innen 60 dager. Åpent kjøp gjelder kun ved kjøp av mobiltelefon, som er kjøpt med eller uten SWAP, i Telenor sin nettbutikk. Les mer om 60 dagers åpent kjøp.

For andre kjøp gjelder den generelle regelen om angrerett, som gir mulighet for å angre i 14 dager etter at du har hentet pakken på postkontoret.

Hvis du ikke henter pakken på postkontoret går den i retur, og kjøpet blir opphevet.

Last ned angrerettskjema (PDF)
  • Hvordan returnerer jeg varer?

    Fri retur

    Om du vil returnere varen, har du selvsagt mulighet til å returnere den til oss og få pengene tilbake.

    Slik virker fri retur

    Du returnerer varen raskt og enkelt ved å bruke den frankerte returlappen som fulgte med i pakken. Angreskjema fylles ut og returneres sammen med varen.

    For at angrerett skal bli godkjent, må varen være i feilfri tilstand slik den var da du fikk den. Det er viktig at den er uten merker eller mangler, og at den ligger i originalemballasjen sammen med alt innhold slik det var da du mottok den.

    Send den gjerne tilbake i samme pappeske som den kom i, så vet du at pakken kommer sikkert fram.

    Vilkårene finner du her: https://www.telenor.no/privat/vilkar/vilkar-nettbutikk.jsp

Defekt eller ødelagt utstyr

Hvis utstyret du har kjøpt hos oss ikke fungerer som det skal, må det sendes inn til oss. Måten det gjøres på avhenger av om feilen dekkes av garantivilkårene eller ikke.

Feil som dekkes av garantivilkårene er svakheter ved utstyret, og ikke feil som skyldes slitasje, feilbruk eller skade påført i etterkant av kjøpet, eksempelvis fysiske skader, fuktskader eller brukerfeil.

Har du forsikring hos oss, kan fysiske skader tas på forsikringssak. Trykk på linken under for å lese mer om hvordan du registrerer forsikringssak.

Les mer om forsikring

Reklamere på en vare

Har du kjøpt mobilen fra Telenor, kan du levere den i en Telenorbutikk eller sende den inn per post. Dersom du leverer varen til reparasjon i en Telenorbutikk, må du huske å ha med kvittering.

Hvis du vil sende inn per post, må du først opprette en serviceordre via linken under. Etter du har registrert service vil du få brukernavn og passord slik at du kan sjekke status på din service.

Pakken med utstyret må så leveres på et postkontor. 

Opprett serviceordre

Viktig!

Før du leverer din telefon til service, er det viktig at du skrur av kodelås og eventuelt 'Find my iPhone'.

Hvis reparasjonen ikke dekkes av garantivilkårene, får du beskjed om hvor mye reparasjonen vil koste deg. Du velger selv om du ønsker at varen skal repareres eller ikke.

Hvis du ikke ønsker reparasjonen, men vil ha varen tilbake, belastes du likevel for feilsøkingen som har blitt gjort.

  • Jeg har ikke kvitteringen

    Leveringsbekreftelsen du mottok på epost når varen ble sendt fra lager teller som gyldig kjøpskvittering. Hvis du ikke har denne, kan du ta kontakt med vår kundeservice og be dem sende deg en ny.

  • Trenger jeg nytt SIM-kort?

    Når du bestiller telefon fra nettbutikken får du automatisk tilsendt SIM-kort som passer i din nye telefon. Dette sendes sammen med telefonen.

    Hvis du er ny kunde hos Telenor, må du bruke SIM-kortet du får tilsendt. Kortet er klart til bruk.

    Hvis allerede er Telenor-kunde, trenger du ikke å bytte SIM-kort om ditt gamle SIM passer i den nye telefonen. Tar du i bruk det nye SIM-kortet, må dette først aktiveres på Mine Sider.

  • Kan jeg endre min bestilling?

    Telenor Nettbutikk pakker og sender varene dine så raskt som mulig. Når din vare er bestilt, må du være raskt ute med å ringe Kundeservice på 915 09000 hvis du vil kansellere din bestilling.

    Hvis du ikke henter pakken på postkontoret går den i retur, og kjøpet blir opphevet.

  • Hvordan bytter jeg eier eller bruker på telefonen jeg har kjøpt?

    Du kan lese mer om eierskifte eller endringer av rolle på abonnement på denne siden om Eierskifte mobilabonnement.

  • Spørsmål rundt faktura?

    Dersom du har angret på kjøpet eller sendt pakken i retur, vil du automatisk få tilbakebetalt beløpet på neste faktura. 

    Når du kjøper en telefon eller annet utstyr fra Telenor Nettbutikk, vil du motta faktura fra Telenor.
    Dersom du har valgt et abonnement med SWAP, vil den månedlige prisen for telefonen komme på samme faktura som ditt abonnement fra Telenor.

    • Beløp under 300,- (299,- inkludert frakt) vil belastes på samme faktura som ditt abonnement. 

    • Beløp over 300,- vil bli sendt på en egen faktura med eget fakturanummer. 

  • BankID og kjøp i nettbutikken?

    Når du kjøper noe via nettbutikken vil du bli bedt om å verifisere kjøpet med BankID. Du kan velge å fullføre kjøpet som gjest eller ved å logge inn med Telenor ID.