Telenor Microsoft Synkronisering

For å yte god service er sentralbordet avhengig av å vite hvem som er ledig og hvem som er opptatt i møter. Tjenesten henter informasjon fra virksomhetens Microsoft-løsning, slik at Mobilt Bedriftsnett automatisk blir oppdatert. I tillegg kan du se om kollegaene er tilgjengelig før du ringer og mye mer.



Løsningen er svært fleksibel og kan settes opp til å passe ulike bedrifts- og ansattes behov.

i

Mobilt Bedriftsnett Sentralbord

  • Automatisk oppdatere sentralbordet med avtaler fra den ansattes Outlook-kalender og med status fra Lync/Skype. 
  • Sentralbordet ser om den ansatte er opptatt, og hvor lenge avtalen varer. I tillegg vises den ansattes kalenderen fremover.  
  • Sentralbordet kan også se hva den ansatte har angitt som årsak  til fravær:  møte, ferie, ikke tilgjengelig, lunsj, jobbreise, syk, permisjon osv. 
  • Dersom den ansatte tillater det, kan sentralbordet også se emnefeltet og lokasjon fra Outlook-avtalen.
?

For den ansatte

  • Se om kollegaer er opptatt eller tilgjengelig i Mobilt Bedriftsnett appen før du ringer. 
  • Sett deg i eksempelvis ‘ikke forstyrr’-status i Lync/Skype for Business og statusen blir synlig for kollegaer og sentralbordet. 
  • Se i Lync/Skype for Business om din kollega er i mobilsamtale. 
  • Få en automatisk ‘pop-up’ for enkelt å kunne angi årsak til fravær og hvordan innringer skal betjenes mens du er opptatt (viderekobles til sentralbordet, til mobilsvar, til kollega osv) med mer.
?

Microsoft Active Directory

  • Automatisk oppdatere Mobilt Sentralbord med informasjon fra bedriftens egen Active Directory. 
  • Active Directory inneholder mye ulik informasjon. Med synkroniseringsløsningen kan denne informasjonen vedlikeholdes ett sted i virksomheten og likevel være tilgjengelig i sentralbordet. 
  • Sentralbordet vil dermed ha oppdatert Informasjon om den ansatte slik som hvilken avdeling vedkommende jobber , adresse, epostadresse og stillingstittel. 
  • Oppretter eksterne kontakter i sentralbordet.