Mobilhjelp for bedriftskunder

Hjelp, veiledninger og tips til din mobil, mobilabonnement eller tilleggstjenester for deg som har bedriftsabonnement fra Telenor.

Spørsmål og svar

?

Mistet eller frastjålet telefon?

Her finner du informasjon om hva du gjør hvis uhellet er ute, og hvordan du enkelt kan melde inn en forsikringssak.

  1. Anmeld tyveriet

    Er telefonen stjålet må du anmelde tyveriet til politiet før du kan melde inn en forsikringssak. Dette kan du selv gjøre på nett.

    Gå til politi.no for å fylle ut anmeldelsen

    Politiet kan også få den stjålne mobilen sperret i EIR, et internasjonalt register som sørger for at mobiltelefoner ikke kan brukes eller selges videre.

  2. Sperre abonnementet

    Vi anbefaler at du sperrer abonnementet så fort som mulig etter at du oppdager at mobilen er borte. Dette er for å sikre at ikke andre kan ta det i bruk. Du sperrer abonnementet ved å låse SIM-kortet.

    Dette kan du gjøre enkelt ved å logge deg på Mine sider

    1. Velg abonnement

    2. Velg enhet det gjelder

    3. Velg Sperr SIM

    4. Skriv inn en 4-sifret kode (denne velger du selv)

    5. Trykk på Sperr abonnement

    Dersom mobilen kommer til rette senere, kan du gjenåpne abonnementet ved å følge samme prosedyre og oppgi koden du skrev inn da du sperret abonnementet. Merk at abonnementsavgiften fortsetter å løpe selv om SIM-kortet er sperret.

    Du kan bestille nytt SIM-kort dersom du ønsker å bruke abonnementet med en annen mobil.

  3. Melde inn forsikringssak

    Har du mobilforsikring fra Telenor, kan du opprette en forsikringssak på nettsiden til vår samarbeidspartner, SquareTrade - https://www.squaretrade.no/frontend/telenor/#/.

    Les mer om mobilforsikring her: https://www.telenor.no/bedrift/mobilabonnement/tjenester/mobilforsikring/

?

Bestille SIM-kort?

Hvis du trenger nytt SIM-kort, kan du enkelt bestille det selv, helt gratis, uten å gå via en administrator hos din arbeidsgiver. Logg deg inn på Mine Sider eller gå inn i appen Mitt Telenor. Der følger du enkelt veiviseren og legger inn en bestilling.

Bruk appen Mitt Telenor

  1. Velg abonnementet du ønsker å bestille SIM-kort til

  2. Velg enheten det gjelder og trykk på Erstatt SIM-kort

  3. Velg typen SIM-kort du ønsker å bestille – Vanlig SIM-kort eller eSIM

  4. Trykk på Gå til bestilling

Logg inn på Mine sider

  1. Velg Mobil

  2. Velg abonnementet du ønsker å bestille SIM-kort til

  3. Velg enheten det gjelder og trykk på Erstatt SIM-kort

  4. Velg typen SIM-kort du ønsker å bestille - Vanlig SIM-kort eller eSIM

  5. Trykk på Gå til bestilling

?

Slå av og på Mobilsvar?

Med MobilSvar aktivert kan de som prøver å ringe deg legge igjen en beskjed hvis du er opptatt eller ikke kan svare.

Nummeret til MobilSvar er (+47)915 09 001, og er felles for alle Telenor-kunder.

Mobilsvar er slått på som standard. Du kan slå av og på MobilSvar direkte på mobilen:

  • Slå av MobilSvar: Tast ##002#, trykk ring/send.

  • Slå på MobilSvar: Tast **61*91509001#, trykk ring/send.

Eller du kan logge deg inn på Mine sider

  1. Velg abonnement det gjelder

  2. Velg Innstillinger for abonnementet

  3. Velg Annet

  4. Velg Administrer Mobilsvar

Hvis du har Mobilt Bedriftsnett, må du viderekoble i mobilklienten

Viderekobling til Mobilsvar ved ikke svar

  • Slå på: *461*91509001#

  • Slå av: #461#

Mobilt Bedriftsnett app’en blir oppdatert med å vise at samtaler viderekobles til Mobilsvar

Du kan også viderekoble direkte i appen Mobilt Bedriftsnett . Er du usikker på hvordan du gjør det, se brukerveiledning i appen under «Anropshåndtering

?

Viderekoble mobilen?

Viderekobling kan du enkelt slå av eller på via din telefon med en tastekommando. Det er forskjellige tastekommandoer for de forskjellig typene viderekobling.

Hvis du bruker Mobilt Bedriftsnett gjør du dette i Mobilt Bedriftsnett App’en. Husker du ikke hvordan du gjør det, følg brukerveiledningen i app’en under Anropshåndtering.

Du kan også logge inn på Mine sider:

  1. Velg Administrer Mobilt Bedriftsnett

  2. Velg Innstillinger > Velg Min Svartjeneste

  3. Velg ønsket veiledning

Slå på viderekobling fra telefonen (uten Mobilt Bedriftsnett):

  • Generell viderekobling (ved ikke svar etter 20 sek, ved ikke kontakt og ved opptatt): Tast **004*telefonnummer det skal kobles til #, trykk på ring/send

  • Direkte viderekobling (det vil ikke ringe på din egen mobil): Tast **21*telefonnummeret det skal kobles til#, trykk ring/send

  • Viderekobling ved ikke svar, med valgte sekunders tidsforsinkelse: Tast **61*telefonnummeret det skal kobles til**tid i sekunder (maks 30)#, trykk ring/send

  • Viderekobling ved ikke kontakt (utenfor dekning): Tast **62*telefonnummeret det skal kobles til #, trykk ring/send

  • Viderekobling ved opptatt (du sitter i en annen samtale): Tast **67*telefonnummeret det skal kobles til #, trykk ring/send

For noen mobiler kan det være nødvendig å taste inn to stjerner foran telefonnummeret det skal viderekobles til. Eksempel: **004**telefonnummeret det skal kobles til #, trykk ring/send. Telenor tilbyr ikke tjenester som gjør det mulig å avvise anonyme anrop eller hindre viderekobling av samtaler til mobilen.

Slå av viderekobling fra telefonen (uten Mobilt Bedriftsnett):

  • Slå av Generell viderekobling: Tast ##002#, trykk ring/send

  • Slå av Direkte viderekobling: Tast ##21#, trykk ring/send

  • Slå av Viderekobling ved ikke svar: Tast ##61#, trykk ring/send

  • Slå av Viderekobling ved ikke kontakt (utenfor dekning): Tast ##62#, trykk ring/send

  • Slå av Viderekobling ved opptatt: Tast ##67#, trykk ring/send

?

Slå av viderekobling?

  • Slå av Generell viderekobling: ##002#, trykk ring/send

  • Slå av Direkte viderekobling: ##21#, trykk ring/send

  • Slå av Viderekobling ved ikke svar: ##61#,trykk ring/send

  • Slå av Viderekobling ved ikke kontakt (utenfor dekning eller lignende): ##62#, trykk ring/send

  • Slå av Viderekobling ved opptatt: ##67#, trykk ring/send

?

Aktivere eSIM?

En guide til å aktivere eSIM finner du her: https://www.telenor.no/bedrift/telefoni/mobil/esim/

Vær obs på at eSIM foreløpig ikke støtter mobil BankID.

?

Løse problemer med Internett og MMS på mobilen?

Hvis du har problemer med bruk av mobildata, sjekk først under Innstillinger og Mobildata at denne står på 4G eller 5G og ikke 3G da 3G-nettet er koblet ned.

På våre sider for privatkunder er det en super guide for feilsøking rundt Internett og MMS på mobilen. Vær obs på at det lenkes til utenlandspriser for privatkunder, for bedriftskunder gjelder andre priser, og de finner du her.

Vis flere