sim-kort

Om bestilling og aktivering

For å ta i bruk mobilabonnementet ditt trenger du et aktivt SIM-kort.

Du får automatisk tilsendt et nytt SIM-kort dersom du bestiller et nytt abonnement med nytt nummer eller overfører et nummer til oss fra en annen leverandør. I disse tilfellene trenger du ikke gjøre noe mer enn å putte inn det nye SIM-kortet i enheten når abonnementet er opprettet.

Har du derimot behov for å bestille eller aktivere av andre årsaker, kan du følge veiledningene nedenfor.

Bestill SIM-kort

  1. Logg inn på Mine sider

  2. Velg Mobil

  3. Velg abonnementet du ønsker å bestille SIM-kort til

  4. Se etter Enheter og SIM

  5. Velg enheten det gjelder og trykk på Erstatt SIM-kort

  6. Velg typen SIM-kort du ønsker å bestille - Vanlig SIM-kort eller eSIM

  7. Trykk på Gå til bestilling

info icon

Forutsetninger for bestilling

Du kan bestille nytt SIM-kort på Mine sider, i Mitt Telenor, fra chatboten Telmi, ved å ringe kundeservice eller dra innom en forhandler.

  • Det er kun eier og bruker av abonnementet som kan bestille nytt SIM-kort.

  • Ved bestilling av fysisk SIM-kort er leveringstid normalt inntil 5 virkedager.

  • Nytt fysisk SIM-kort koster 100,- (Ved kjøp i Telenorbutikken er prisen 199,-).

Selvbetjente løsninger krever at du logger inn med CONNECT ID

Aktiver SIM-kort

  1. Logg inn på Mine sider

  2. Velg Mobil

  3. Velg abonnementet du ønsker å aktivere SIM-kort til

  4. Se etter Enheter og SIM

  5. Velg enheten det gjelder og trykk på Aktiver SIM-kort

  6. Velg typen SIM-kort du ønsker å aktivere - Vanlig SIM-kort eller eSIM

  7. Skriv inn SIM-nummer på kortet du skal aktivere

  8. Trykk på Aktiver

Aktivering av eSIM gjøres ved hjelp av en QR-aktiveringskode.

Les mer om hvordan du aktiverer eSIM på forskjellige støttede enheter her.

info icon

Forutsetninger for aktivering

Du kan aktivere SIM-kort på Mine sider, i Mitt Telenor, hos chatboten Telmi eller ved å ringe kundeservice.

  • SIM-kortet som skal aktiveres kan ikke være aktivert på et annet nummer.

  • SIM-kortet må være nytt eller aktivert i løpet av de siste 6 mnd.

  • Aktivering tar normalt inntil 15 minutter, og ditt gamle SIM-kort blir automatisk deaktivert.

Selvbetjente løsninger krever at du logger inn med CONNECT ID

Problemer med aktivering?

?

Hvor finner jeg SIM-nummer?

?

Feilmelding på Mine sider eller Mitt Telenor

?

Feilmelding på mobilen


Fant du ikke svar på det du lurte på?

Chat med Telmi
Snakk med vår chatbot
Trykk her for å starte ›

Kontakt Kundeservice
Snakk med oss
Gå til kontakt oss ›