Bestilling og aktivering av SIM-kort
Her finner du informasjon om hvordan du aktiverer og bestiller SIM-kort, samt veiledninger dersom du opplever problemer.

Om bestilling og aktivering
For å ta i bruk mobilabonnementet ditt trenger du et aktivt SIM-kort.
Du får automatisk tilsendt et nytt SIM-kort dersom du bestiller et nytt abonnement med nytt nummer eller overfører et nummer til oss fra en annen leverandør. I disse tilfellene trenger du ikke gjøre noe mer enn å putte inn det nye SIM-kortet i enheten når abonnementet er opprettet.
Har du derimot behov for å bestille eller aktivere av andre årsaker, kan du følge veiledningene nedenfor.
Bestill SIM-kort
Velg Mobil
Velg abonnementet du ønsker å bestille SIM-kort til
Se etter Enheter og SIM
Velg enheten det gjelder og trykk på Erstatt SIM-kort
Velg typen SIM-kort du ønsker å bestille - Vanlig SIM-kort eller eSIM
Trykk på Gå til bestilling
Forutsetninger for bestilling
Du kan bestille nytt SIM-kort på Mine sider, i Mitt Telenor, fra chatboten Telmi, ved å ringe kundeservice eller dra innom en forhandler.
Det er kun eier og bruker av abonnementet som kan bestille nytt SIM-kort.
Ved bestilling av fysisk SIM-kort er leveringstid normalt inntil 5 virkedager.
Nytt fysisk SIM-kort koster 100,- (Ved kjøp i Telenorbutikken er prisen 199,-).
Aktiver SIM-kort
Velg Mobil
Velg abonnementet du ønsker å aktivere SIM-kort til
Se etter Enheter og SIM
Velg mobilen eller utstyret det gjelder og trykk på Aktiver SIM-kort
Velg typen SIM-kort du ønsker å aktivere - Vanlig SIM-kort eller eSIM
Skriv inn SIM-nummer på kortet du skal aktivere
Trykk på Aktiver
Aktivering av eSIM gjøres ved hjelp av en QR-aktiveringskode.
Les mer om hvordan du aktiverer eSIM på forskjellige støttede enheter her.
Forutsetninger for aktivering
Du kan aktivere SIM-kort på Mine sider, i Mitt Telenor, hos chatboten Telmi eller ved å ringe kundeservice.
SIM-kortet som skal aktiveres kan ikke være aktivert på et annet nummer.
SIM-kortet må være nytt eller aktivert i løpet av de siste 6 mnd.
Aktivering tar normalt inntil 15 minutter, og ditt gamle SIM-kort blir automatisk deaktivert.
Problemer med aktivering?
Hvor finner jeg SIM-nummer?
Feilmelding på Mine sider eller Mitt Telenor
Feilmelding på mobilen
Fant du ikke svar på det du lurte på?
Chat med Telmi
Snakk med vår chatbot
Trykk her for å starte ›
Kontakt Kundeservice
Snakk med oss
Gå til kontakt oss ›