Eierskifte mobilabonnement

Har du fått ny jobb eller skal slutte og vil ta med deg ditt mobilnummer? Vi kaller dette et eierskifte.

Hva er et eierskifte?

Et eierskifte er når du endrer juridisk eier på et abonnement/nummer. Når du får en ny jobb eller slutter i din gamle jobb er det vanlig å flytte med seg mobilnummeret man bruker til ny arbeidsgiver.

Ved et eierskifte overtar ny arbeidsgiver det formelle eierskapet av nummeret til din jobbmobil, eller så flyttes eierskapet over til deg privat. Du er fremdeles bruker av nummeret.

Har du et privat abonnement kan dette også overføres til arbeidsgiver. Prosessen er lik uansett om din nye jobb er kunde hos Telenor eller ikke.

  • Vi får en ny ansatt

    Vi får en ny ansatt som vil beholde sitt eksisterende mobilnummer, hva må jeg gjøre da?

    Har du en ny ansatt som skal ta med seg mobilnummeret sitt? Du trenger å vite hvem (navn, mobilnummer, e-post og organisasjonsnummer) hos tidligere arbeidsgiver som kan gi samtykke til eierskiftet.

    Slik gjør du:

    • Logg deg inn i Min Bedrift og velg Nytt abonnement eller eierskifte deretter følger du steg for steg.

    • Lurer du på noe underveis så finner du veiledninger i Min Bedrift under Vi hjelper deg

  • En ansatt skal slutte

    En av de ansatte slutter og vil beholde sitt mobilnummer, hva gjør jeg?

    1. Dersom den ansatte skal ta over abonnementet selv, bruk dette skjemaet.

    2. Dersom den ansatte skal starte i en ny bedrift, er det den nye bedriften som bestiller overføring av abonnementet i Min Bedrift.

      • Du vil motta SMS for å gi samtykke til overføring av nummer når dette er bestilt

      • Overføring/eierskifte utføres i løpet av 5-10 minutter etter siste samtykke er mottatt

  • Jeg skal slutte i jobben

    Jeg skal slutte i jobben og vil beholde mitt mobilnummer, hva gjør jeg?

    De aller fleste ønsker å beholde mobilnummeret de har når de bytter arbeidsgiver. For å få muligheten til det må du da utføre et eierskifte/overføring av nummeret.

    Ny arbeidsgiver skal overta nummeret - hva må jeg gjøre?

    Går du rett over i det nye arbeidsforholdet, det vil se at du ikke har en mellomperiode uten arbeidsgiver, så er det er din nye arbeidsgiver som skal sette i gang prosessen.

    Du må informere ny arbeidsgiver om kontaktperson hos din nåværende arbeidsgiver slik at han kan gi samtykke.
    Du trenger å opplyse ny arbeidsgiver om:

    • Organisasjonsnummer på nåværende arbeidsgiver

    • Navn på kontaktperson som kan gi samtykke

    • Mobilnummer til kontaktperson som kan gi samtykke

    • Har du derimot en mellomperiode hvor du selv skal stå som eier av nummeret, er det du som må sette i gang prosessen. Da bruker du i så fall dette skjemaet.

  • Eierskifte for M2M/IoT-abonnement

    Fyll ut skjema for å ta eierskifte fra bedrift til bedrift her: Eierskifte for M2M - bedrift til bedrift