Mobilhjelp

Endringer av abonnementet

i

Endring av juridisk eier

Dersom du ønsker å flytte ditt abonnement fra privat til bedrift, eller bedrift til bedrift , må det gjennomføres et juridisk eierskifte av ditt mobilnummer. Dette gjøres via skjema i Min Bedrift


SMS-samtykke vil bli sendt ut til ny og gammel juridisk eier som en bekreftelse ved bestilling via kundeservice. Fra svarene er mottatt vil eierskiftet, under normale omstendigheter, gå gjennom i løpet av 24 timer.


For eierskifte fra bedrift til privat kan du kontakte forhandler eller kundeservice.

i

Endring og oppsigelse

Hvis du ønsker å gjøre endringer på abonnementet eller foreta en oppsigelse, kan du gjøre følgende:

Dersom du er telefoniansvarlig i bedriften, kan du gjøre dette på Min Bedrift  eller ved å ta kontakt med kundeservice
Dersom du er sluttbruker, kan du logge deg på Mine Sider. Ellers anbefaler vi deg å ta kontakt med telefoniansvarlig i din bedrift

i

Bytte til Telenor

Dersom du er kunde hos en annen operatør og ønsker å bli bedriftskunde hos Telenor, må det gjennomføres en portering. Det betyr at ditt eksisterende mobilnummer overføres fra nåværende operatør til Telenor - en operasjon som tar ca 6 virkedager fra bestillingen blir gjort. Selve bestillingen kan gjøres på flere måter: 

- Administrator i bedriften kan bestille portering i Min Bedrift
- Telefoniansvarlig i bedriften du skal ha abonnementet registrert hos kontakter kundeservice
- Telefoniansvarlig tar kontakt med nærmeste Telenor-forhandler

Ved bestilling via kundeservice vil det bli sendt ut SMS-samtykke til ny juridisk eier som en bekreftelse på porteringen. Når denne er besvart, vil det ta ca 6 virkedager før mobilnummeret er overført. Nytt SIM-kort og PIN-/PUK-koder  vil komme i posten.

Merk: Du trenger ikke å si opp ditt abonnement hos din nåværende operatør. Alt det praktiske ordnes i bestillingen.

Ofte stilte spørsmål

?

Jeg har mistet/blitt frastjålet mobilen

Dersom du har mistet telefonen din, anbefaler vi deg å sperre abonnementet så fort som mulig. Dette kan gjøres på to måter:

Mine Sider

Kundeservice: Ta kontakt på chat eller telefon så vil vi hjelpe deg.

Når vi foretar en sperring av abonnementet i våre systemer, skjer dette umiddelbart. En sperring innebærer at all trafikk til og fra abonnementet blir stoppet. Finner du telefonen din igjen, kan du gjenåpne abonnementet via Mine Sider eller via kundeservice.

Hvis telefonen din er stjålet eller du ønsker å sperre mobiltelefonen av andre grunner, kan dette gjøres ved å anmelde forholdet til politiet. Politiet vil så sperre telefonen i EIR (Equipment Identity Register). IMEI-nummeret på telefonen er nødvendig for å kunne utføre en slik sperring.IMEI-nummeret.

?

Bruddgebyr

Under finner du en oversikt som viser gebyr for brudd på bindingsavtale knyttet til Telenors mobilabonnement. Oppgitte satser er eks. mva.

Informasjon om binding og eventuelle bruddgebyr finner du i Min Bedrift (krever administratortilgang) eller på Mine Sider.

?

Sjekk ditt forbruk

Lurer du på hvor mye kostnader som har påløpt ditt abonnement siden siste faktura ble sendt ut? Det er flere måter å sjekke dette på:

  • Mitt Telenor: For deg som har en smartphone, kan du laste ned applikasjonen fra Telenor helt gratis. Appen er tilgjengelig i AppStore. For å finne Appen, søk etter Telenor Faktura.
  • Mine Sider: Du finner dine påløpte kostnader under Min Faktura og Påløpte kostnader.  Se film om hvordan dette gjøres.
  • SMS: Send SMS med kodeord Saldo til 1999