Hjelp til Office 365

Office 365 fra Telenor er en fleksibel løsning som gjør det enklere å samarbeide med kolleger og jobbe mer effektivt, om det er på kontoret, på farten eller fra hjemmekontoret. Her har vi samlet informasjon fra oss og fra vår samarbeidspartner, Microsoft, som kan hjelpe deg ta i bruk alle mulighetene som ligger i løsningen.

Nyttige funksjoner i Office 365

Outlook

Outlook

Full kontroll med synkronisert kalender og kontakter

Les mer
Sharepoint

Sharepoint

Felles fillagring, trygt lagret og alltid tilgjengelig

Les mer
OneDrive

OneDrive

Personlig fillagring, trygt lagret og alltid tilgjengelig

Les mer
Teams

Teams

Optimalisert samarbeid med kolleger og samarbeidspartnere

Les mer
Planner

Planner

Organisert og effektivisert gruppearbeid

Les mer

Guider fra Microsoft

  • Teams (chatte, dele filer og samarbeide)

  • SharePoint (felles fillagring for bedriften)

  • Planner (organiser oppgaver og gruppearbeid)

  • Outlook (legge til konto, kalender og kontakter, opprett og samarbeide i dokumenter)

  • OneDrive (Opprette, laste opp sikre filer)

Videoguider

Office 365 Basis – første pålogging

Office 365 Pluss – første pålogging

Office 365 Premium – første pålogging

Webinar: Hva er Microsoft Teams og hvordan fungerer det?

Eksport av historikk fra gammel e-post profil i Outlook

Import av historikk til ny e-post profil Outlook

Spørsmål og svar

?

Hvor/hvordan laster jeg ned Office-pakken?

Logg inn her med din e-postadresse og tilhørende passord: https://portal.office.com

På startsiden finner du valg for «Installer Office». Fra nedtrekks-menyen velger du «Premium Office apper». Følg anvisningene i installasjonsveiledningen.

Ønsker du å installere annet språk, velger du «Andre alternativer for installasjon» i stedet. Under «Office apper og enheter» klikker du på knappen «Vis apper og enheter». Gjør dine valg og klikk «Installer Office».

?

Jeg har glemt passordet til e-postkontoen. Hvordan får jeg nytt?

Logg deg inn her med din epostkonto: https://portal.office.com og klikk på «Jeg har glemt passordet». Er selvresetting av passord aktivert på kontoen, følger du anvisningen du får.

Er ikke selvresetting av passord aktivert, ta kontakt med Cloud Support på tlf. 800 35 925, eller på chat https://www.telenor.no/bedrift/

?

Hvordan aktiverer vi gjestetilgang i Teams/Sharepoint?

Logg deg inn her med en konto som har administratorrettigheter: https://portal.office.com. Klikk på app’en «Administrasjon». I menyen til venstre velger du Administrasjonssentre – Teams. Velg «Gjestetilgang» under Organisasjonsomfattende innstillinger, og slå på «Gi gjestetilgang i Teams». Klikk Lagre.

Har du ikke konto med administrasjonsrettigheter, ta kontakt med Cloud Support på tlf. 800 35 925, eller på chat https://www.telenor.no/bedrift/, så bistår vi med å legge på gjestetilgang.

?

OneDrive for Business synkroniserer ikke. Hva gjør jeg?

Her finner du løsningsforslag til de fleste utfordringer som kan oppstå:

Løs synkroniseringsproblemer med Onedrive.

Hvis dette ikke hjelper deg, ta kontakt med Cloud Support på tlf. 800 35 925, eller på chat https://www.telenor.no/bedrift/

?

Jeg får ikke inn e-post i lokal programvare (Outlook). Hva gjør jeg?

Logg inn her min din e-postkonto og tilhørende passord for å sjekket om epost kommer inn: https://portal.office.com

Hvis det fungerer der, sjekk at du er tilkoblet Microsoft Exchange lokalt (status nederst i Outlook-vinduet)

Hvis det ser ok ut, kan du forsøke å sette opp e-postkontoen i en ny profil. Her finner du veiledning om profiler og oppsett: E-postprofiler i Outlook

Hvis dette ikke dette hjelper deg, ta kontakt med Cloud Support på tlf. 800 35 925, eller på chat https://www.telenor.no/bedrift/

Kundestøtte – Telenor Cloud Support

Chat - Hverdager 08-16

E-post: cloudsupport@telenor.no

Telefon: 800 35 925