Ingen feilkode, men fortsatt problemer?

Vi har veiledninger for alle typer problemer, enten det er TV-signal, kanaler, nettverk, lyd eller bilde.

Løs problemer med TV

Internettforbindelse

?

E0120­ Ikke nettforbindelse

Feilkoden forteller at dekoderen ikke har kontakt med internett via nettverkskabel. Sjekk at nettverkskabelen sitter godt i begge ender, og at den er koblet til riktig uttak.

steg 1 - boks

?

E0130 - E0137­ Ikke nettforbindelse

Dekoderen mangler forbindelse til internett. 

Følg veiledningen for nettverksproblemer for hjelp til å løse problemet. 

?

E0170­

Kontakt Kundeservice for videre hjelp. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

E0181­ Ingen nettforbindelse

Dekoderen er ikke tilkoblet internett.

Du kan sette opp internett manuelt ved å følge veiledningen under:

  1. Velg Meny/MENU på fjernkontrollen
  2. Velg Innstillinger
  3. Velg Installasjon og tast inn PIN-kode (denne er 1-2-3-4 som standard)
  4. Velg Koble til nettverk
NB: Har du T-We Box, og bruker antennekabel med skru-kontakt i begge ender til internett? Kontroller at HFC-Nettverkskonfigurasjon står 'På'. Dette valget vil dukke opp etter du har tastet PIN-koden ved Installasjon. 
 
Nullstill dekoder
Får du fremdeles en feilkode, kan du sette opp internett på nytt ved å nullstille dekoderen. Så lenge du er koblet til internett med en nettverkskabel, vil internett settes opp automatisk under installasjonen. 
Å nullstille dekoderen innebærer å stille den tilbake til opprinnelige innstillinger.
  1. Trykk Meny/MENU på fjernkontrollen
  2. Velg Innstillinger og trykk OK
  3. Velg Installasjon og tast inn PIN-kode (denne er 1-2-3-4 som standard)
  4. Velg Fabrikkinnstillinger og trykk OK
  5. Velg om du vil slette eller beholde lagrede opptak
  6. Trykk Fortsett
?

E0182 - E0183­ Konfigurasjonsfeil

Dekoderen klarte ikke å koble til internett via manuell/automatisk konfigurasjon. 

Prøv på nytt ved å følge veiledningen under:

  1. Velg Meny/MENU på fjernkontrollen
  2. Velg Innstillinger
  3. Velg Installasjon og tast inn PIN-kode (denne er 1-2-3-4 som standard)
  4. Velg Koble til nettverk
NB: Har du T-We Box, og bruker antennekabel med skru-kontakt i begge ender til internett? Kontroller at HFC-Nettverkskonfigurasjon står 'På'. Dette valget vil dukke opp etter du har tastet PIN-koden ved Installasjon. 
 
Nullstill dekoder
Får du fremdeles en feilkode, kan du sette opp internett på nytt ved å nullstille dekoderen. Så lenge du er koblet til internett med en nettverkskabel, vil internett settes opp automatisk under installasjonen. 
Å nullstille dekoderen innebærer å stille den tilbake til opprinnelige innstillinger.
  1. Trykk Meny/MENU på fjernkontrollen
  2. Velg Innstillinger og trykk OK
  3. Velg Installasjon og tast inn PIN-kode (denne er 1-2-3-4 som standard)
  4. Velg Fabrikkinnstillinger og trykk OK
  5. Velg om du vil slette eller beholde lagrede opptak
  6. Trykk Fortsett
?

E0210­ Ikke nettforbindelse

Det er ikke mulig å koble til internett via WiFi for TV over Fiber. Koble til en nettverkskabel og prøv på nytt. 
Trenger du å sette opp internett på nytt, kan du følge veiledningen under. 

  1. Trykk Meny/MENU på fjernkontrollen
  2. Velg Innstillinger
  3. Velg Installasjon og tast inn PIN-kode (denne er 1-2-3-4 som standard)
  4. Velg Koble til nettverk
Nullstill dekoder
Får du fremdeles en feilkode, kan du sette opp internett på nytt ved å nullstille dekoderen. Så lenge du er koblet til internett med en nettverkskabel, vil internett settes opp automatisk under installasjonen. 
Å nullstille dekoderen innebærer å stille den tilbake til opprinnelige innstillinger.
  1. Trykk Meny/MENU på fjernkontrollen
  2. Velg Innstillinger og trykk OK
  3. Velg Installasjon og tast inn PIN-kode (denne er 1-2-3-4 som standard)
  4. Velg Fabrikkinnstillinger og trykk OK
  5. Velg om du vil slette eller beholde lagrede opptak
  6. Trykk Fortsett
?

E0171­ Plattformvalg feilet

Ingen internettforbindelse ved valg av IPTV-Plattform. Denne feilmeldingen kan dukke opp dersom du har TV over Fiber. 

  • Sjekk at nettverkskabel sitter godt i begge ender. 
  • Nettverkskabelen skal gå fra dekoderen til ruteren din. 
  • Alternativt kan nettverkskabelen gå fra dekoderen rett i fiberboksen, eller et vegguttak for internett.
  • Har du nylig byttet utstyr, bør du også bytte til ny kabel (om det fulgte med utstyret)
Er du usikker på om kabelen sitter riktig, kan du velge ditt utstyr og se veiledning for oppkobling her.
steg 1 - boks
?

E0220, E0223 - E0226, E0234, E0236­ Ingen nettforbindelse

Feilkoden vil dukke opp dersom du mangler internettforbindelse når du prøver å starte en tjeneste som krever internett. Eks. NRK app eller YouTube.

For å finne en løsning på problemet kan du følge veiledning for nettverksproblemer på dekoder.

?

E0142­ HFC - Nettverksfeil

Feilen skyldes at internett ikke er satt opp på dekoderen. 

Sett opp internett på dekoderen.

  1. Velg Meny/MENU på fjernkontrollen
  2. Velg Innstillinger
  3. Velg Installasjon og tast inn PIN-kode (denne er 1-2-3-4 som standard)
  4. Velg Koble til nettverk
NB: Har du T-We Box, og bruker antennekabel med skru-kontakt i begge ender til internett? Kontroller at HFC-Nettverkskonfigurasjon står 'På'. Dette valget vil dukke opp etter du har tastet PIN-koden ved Installasjon. 
 
Nullstill dekoder
Får du fremdeles en feilkode, kan du sette opp internett på nytt ved å nullstille dekoderen. Så lenge du er koblet til internett med en nettverkskabel, vil internett settes opp automatisk under installasjonen. 
Å nullstille dekoderen innebærer å stille den tilbake til opprinnelige innstillinger.
  1. Trykk Meny/MENU på fjernkontrollen
  2. Velg Innstillinger og trykk OK
  3. Velg Installasjon og tast inn PIN-kode (denne er 1-2-3-4 som standard)
  4. Velg Fabrikkinnstillinger og trykk OK
  5. Velg om du vil slette eller beholde lagrede opptak
  6. Trykk Fortsett
?

E0150 - E0157, E0254 - E0256­ Ingen nettforbindelse

Feilkoden vil dukke opp dersom du mangler internettforbindelse over WiFi når du prøver å starte en tjeneste som krever internett. Eks. NRK app eller YouTube.

For å finne en løsning på problemet kan du følge veiledning for nettverksproblemer på dekoder.

Husk at dersom du har WiFi Ruter fra oss har du også Alltid WiFi.

?

E0351­ Ingen signal eller nettverkstilgang

Feilkoden dukker opp dersom kanalsøk feiler. Forsøk kanalsøk på nytt, og kontroller at nettverkskabelen sitter i. 

  • Sjekk at nettverkskabel sitter godt i begge ender. 
  • Nettverkskabelen skal gå fra dekoderen til ruteren din. 
  • Alternativt kan nettverkskabelen gå fra dekoderen rett i fiberboksen, eller et vegguttak for internett.
  • Har du nylig byttet utstyr, bør du også bytte til ny kabel (om det fulgte med utstyret)
Er du usikker på om kabelen sitter riktig, kan du velge ditt utstyr og se veiledning for oppkobling her.
steg 1 - boks
?

E0110 - E0116, E0133­ Ikke nettforbindelse

Dekoderen mangler forbindelse til internett.

For å finne en løsning på problemet kan du følge veiledning for nettverksproblemer på dekoder.

?

E0140­ Ikke kontakt med T-We plattform

Internettforbindelsen er i orden, men T-We boksen får ikke kontakt med T-We plattformen. Dette kan skyldes problemer i ditt område.

Søk etter feil på din adresse, og kontakt Kundeservice dersom det ikke er meldt feil. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

CE101­ Ikke på nett

Følg våre veiledninger for Nettverksproblemer for hjelp med feilsøking.

?

CE102-x­ Klarer ikke koble til T-We

  1. Sjekk at ditt TV-abonnement er åpent og aktivt. Dette kan du se inne på Mine sider.

  2. Restart T-We boksen ved å ta ut strømkontakten eller bruke av/på-bryteren. Sett strømmen tilbake etter 10 sekunder.

Dersom feilen vedvarer, noter fullstendig feilkode (CE102-?) og kontakt Kundeservice. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

CE103-x­

Dersom feilen vedvarer, noter fullstendig feilkode (CE102-?) og kontakt Kundeservice. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

TV-signal

?

E0325, E0425­ Fant ingen kanaler

Feilkoden dukker opp dersom dekoderen ikke klarer å hente inn kanaler ved kanalsøk. Det er kun nødvendig å gjennomføre kanalsøk ved førstegangsinstallasjon. 

Prøv på nytt, og sjekk at antennekabel/nettverkskabel sitter godt i begge ender. 

Er du usikker på hva som er riktig kabling, kan du velge ditt utstyr og se veiledning for oppkobling her.

?

E0326­ Finner ikke signal

Antennekabel er ikke tilkoblet dekoderen. Kontroller at kabelen sitter godt i begge ender. 

steg 3 - boks

?

E0335­ Dårlig signal

Feilkoden kan dukke opp dersom du mangler rettigheter til en eller flere kanaler, eller om du mangler lyd og bilde på alle kanaler. 

?

E0350­ Manglende TV-signal

Feilkoden kan skyldes svakt eller manglende TV-signal. For å løse problemet, kan du følge veiledning for Mangler TV-signal.
?

E0420 - E0424­ Finner ikke signal

Kanalsøk feilet på grunn av manglende signal. De vanligste årsakene er at antennekabel og/eller nettverkskabel ikke er tilkoblet, sitter løst eller feil. 

Er du usikker på om kablene sitter riktig, kan du velge ditt utstyr og se veiledning for oppkobling av dekoder.

Opplever du fremdeles problemer, kan du følge veiledning for Manglende TV-signal.

?

E0425­ Intet signal

TV-apparatet finner ikke signal fra dekoderen. Sjekk at HDMI-kabel mellom dekoder og TV sitter godt, og at du har valgt riktig kilde. 

Er du usikker på hvordan du velger riktig kildekanal, kan du se veiledning for Manglende TV-signal.

?

E0327­ Kopibeskyttelse (HDCP)

Løsning

  1. Slå av dekoderen ved å ta ut strømmen.
  2. Slå av TV-apparatet
  3. Sett strømmen tilbake i dekoderen.
  4. Skru på TV-apparatet
Om problemet vedvarer, kan årsaken være at TV-modellen ikke har støtte for kopibeskyttelse - også kalt HDCP.
 
Spesielt for T-We Boks II
T-We Boks II støtter 4K, noe som gjør at 4K automatisk blir valgt dersom dersom dekoderen installeres med et TV-apparatet som har samme støtte.
Har du en TV med 4K støtte, kan du oppleve at feilmeldingen dukker opp dersom du bytter HDMI-inngang på TV'n, eller bytter til et TV-apparat som ikke støtter 4K. 
Merk: Har du ikke 4K støtte på noe TV-apparat, er ikke denne problemstillingen relevant.

Dette bør du sjekke
  • TV'n støtter 4K Ultra HD, HDMI 2.0 og HDCP 2.2
  • Tilkoblede enheter mellom TV og T-We Boks II (eks. lydplanke eller surroundanlegg) støtter HDMI 2.0 og HDCP 2.2
  • HDMI-inngangen kabelen er koblet til på TV støtter HDMI 2.0 og HDCP 2.2
  • HDMI-kabelen du bruker støtter kravene for 4K Ultra HD
Spesifikasjoner finnes som regel hos leverandøren av utstyret. 
Løsning
Endre oppløsning på T-We Boks II med fjernkontrollen
  • Hold inne Gul knapp på fjernkontrollen, og deretter tallet 2 (576p), 3(720p), 4(1080i - Full HD), eller 5(1080p - Full HD).

Opptak

?

E0313­ Duplikatopptak

Feilkoden dukker opp dersom du allerede har tatt opp det samme programmet. Velg Meny/MENU med fjernkontrollen, og gå til Mine opptak for å kontrollere at programmet du tok opp ligger tilgjengelig. 

?

E0314 - E0317­ Advarsel om liten diskplass

Feilkoden varsler om at du har lite lagringsplass tilgjengelig på harddisken. Får du opp meldingen når du prøver å starte eller underveis i et opptak, betyr dette at det er for lite lagringsplass til å starte eller fullføre opptaket. 

Løsningen er å slette opptak for å frigi plass:

  1. Velg Meny/MENU på fjernkontrollen
  2. Velg Mine opptak
  3. Finn opptaket du ønsker å slette, og trykk OK
  4. Velg Slett opptak
?

E031A, E0342­ Harddisk ikke tilgjengelig

Feilkoden skyldes at du ikke har en harddisk tilkoblet dekoderen. T-We Boks II er tilgjengelig både med og uten harddisk. Du kan bestille dekoder med harddisk på Mine sider eller ved å kontakte kundeservice.

Det er ikke mulig å benytte en annen harddisk enn den som er integrert i dekoderen. 

?

E031B­ Opptaksgrense

Du har lagret 1000 opptak på din dekoder, og kan ikke ta opp flere programmer. For å løse problemet kan du slette opptak du ikke lenger har bruk for.  

  1. Velg Meny/MENU på fjernkontrollen
  2. Velg Mine opptak
  3. Finn opptaket du ønsker å slette, og trykk OK
  4. Velg Slett opptak
?

E0320­ Pausemodus

Feilkoden dukker opp dersom du har en T-We Boks II uten opptaker. Det er ikke mulig å pause programmet i mer enn 15 minutter uten harddisk. 

Du kan bestille dekoder med harddisk på Mine sider eller ved å kontakte kundeservice.

?

E0360­ Opptak pågår

Du kan ikke starte opptak på dette programmet fordi det allerede pågår et opptak på samme kanal og program.
?

E0361­ Konfliktløsning

Du kan ikke ta opp flere samtidige programmer før du har avbrutt et annet. 

På T-We Box og T-We Boks II er grensen på antall samtidige opptak 3. 

?

E0206­ For lite diskplass

Feilkoden varsler om at du har lite lagringsplass tilgjengelig på harddisken. Får du opp meldingen når du prøver å starte eller underveis i et opptak, betyr dette at det er for lite lagringsplass til å starte eller fullføre opptaket. 

Løsningen er å slette opptak for å frigi plass:

  1. Velg Meny/MENU på fjernkontrollen
  2. Velg Mine opptak
  3. Finn opptaket du ønsker å slette, og trykk OK
  4. Velg Slett opptak
?

E2341­ Opptaksfunksjoner ikke tilgjengelig

Følg våre veiledninger for Manglende TV-kanal for hjelp med å sjekke tilgang til innholdet og eventuell oppdatering av programkort.

?

E2338­ Mangler rettigheter til opptak av programmet

Følg våre veiledninger for Manglende TV-kanal for hjelp med å sjekke tilgang til innholdet og eventuell oppdatering av programkort.

?

E2333 - E2336­ Opptak/pause

Kontakt Kundeservice for hjelp med videre feilsøking. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

E2305 - E2308­ Klarte ikke starte/fjerne opptak

Feilen kan ofte løses ved å prøve på nytt litt senere.

Dersom feilen vedvarer, noter ned så mye informasjon som mulig om hva du gjorde da feilen oppstod. Eksempler på informasjon du kan notere er: tittel, klokkeslett, dato, episode, kanal osv.

Kontakt Kundeservice med informasjonen. Dette gjør det enklere å finne en løsning på problemet. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

Mangler tilgang

?

E0160­ Ikke tilgang til tjenesten

Tjenesten du prøver å få tilgang til svarer ikke. Det er ingen problemer med internett forbindelsen. Prøv igjen senere.
?

E0310 - E0311­ Utilgjengelig meny

Menyen er utilgjengelig mens opptak pågår. Du må avslutte opptaket for å løse problemet.
?

E0324­ Ikke tilgang til denne kanalen

Du har ikke tilgang til den valgte kanalen. Sjekk at du abonnerer på kanalen ved å logge inn på Mine sider.

Følg gjerne veiledningen for Mangler en TV-kanal for mer hjelp.

?

E0426­ Ingen tilgang i dette landet

Du befinner deg i et land som ikke har tilgang til denne kanalen. 

Befinner du deg i Norge, kan det være at IP-adressen er feil. Dette kan i enkelte tilfeller løses ved at ruteren mottar en ny IP-adresse. Normalt vil dette skje automatisk dersom ruteren er avskrudd i mer enn 1 time. 

?

E0427 - E0428­ Kanalen er ikke tilgjengelig

Kanalen er utilgjengelig, eller det sendes ikke noe program på kanalen. 

Se veiledning for Mangler en TV-kanal for mer informasjon.

?

E100B, E1006­ Ingen tilgang

Feilen kan komme av manglende samtykke til bruk av T-We tjenester, eller en feil i våre systemer.

  • Sjekk status på samtykke i Dekoderstatus 
  • Er status NEI, kan du legge til samtykke ved å logge inn på din T-We bruker
  • Er status JA, og feilen ikke forsvinner ved å prøve på nytt - Kontakt Kundeservice
Slik sjekker du status på samtykke
  1. Trykk Meny/MENU på fjernkontrollen
  2. Velg Innstillinger
  3. Velg Teknisk informasjon
  4. Velg dekoderstatus
  5. Bla ned til punktet for T-We og se etter Samtykkestatus
?

E10F1 - E10F4­ T-We tjenester

Feilkoden beskriver at det ikke er mulig å logge på T-We tjenesten. Kontakt kundeservice for videre hjelp.
?

E0161 - E0162­ Netflix feil

Årsak og løsning på feilkoden kan sjekkes ved å notere 'Netflix feilkoden' som dukker opp nederst i høyre hjørne. Søk opp feilkoden på https://help.netflix.com/nb
?

E2100­ T-We sperret for din programvare

Dersom T-We boksen ikke har hentet inn ny programvare, kan du forsøke å restarte alt tilkoblet utstyr. Restarten kan trigge en ny oppdatering.

Restart følgende utstyr:

  • T-We boksen - Trekk ut strømkontakten eller bruk av/på bryteren.

  • Ruter - Trekk ut strømkontakten eller bruk av/på bryteren.

  • Fiberboks eller Modem (avhengig av hvilken tilkobling du har) - Trekk ut strømkontakten.

Vent ca. 30 sekunder før du kobler strømmen tilbake i alle boksene.

Opplever du fremdeles problemer, kontakt Kundeservice.

?

E2103 - E2104­ Ingen tilgang

Bruk våre veiledninger for Manglende TV-kanal for hjelp med feilsøking og løsning på denne feilmeldingen.

?

E2105­ Kanalen ikke tilgjengelig for din konto

Bruk våre veiledninger for Manglende TV-kanal for hjelp med feilsøking og løsning på denne feilmeldingen.

?

E2106 - E2111­ Ingen tilgang - Smartkortfeil

Sjekk at programkortet sitter riktig og godt plassert i T-We boksen. Pass på å ikke ta det ut av dekoderen om du ikke må, da dette kan skade kortet.

Om problemet vedvarer, kontakt Kundeservice for videre hjelp. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

E0180­ Manglende tilgang til system

Følg våre veiledninger for Manglende TV-kanal for å sikre at du har tilgang til innholdet.

Om dette ikke hjelper, vil vi anbefale at du forsøker en restart av alt tilkoblet utstyr og eventuelt en nullstilling av T-We boksen.

Opplever du fremdeles problemer, kontakt Kundeservice. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

E2201­ Ikke tilgang

Følg våre veiledninger for Mangler TV-kanal for hjelp med feilsøking og løsning.

?

E2200­ Innholdet er allerede leid

Gå ut og inn av bildet du var inne på. Forsøk å spill av på nytt. Opplever du fremdeles problemer kan du restarte T-We boksen ved å ta ut og inn strømkontakten eller bruke av/på-bryteren. Sett strømmen tilbake etter 10 sekunder.

Kontakt Kundeservice dersom feilen vedvarer. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

E2202­ Innholdet ble ikke funnet

Feilen kan ofte løses ved å prøve på nytt litt senere. Om feilen vedvarer, kontakt Kundeservice.

T-We tjenester

?

E3000 - E3008, E3100 - E3103­ Problemer med T-We tjenesten

Feilen skyldes problemer med én eller flere T-We tjenester. Har du nylig mottatt feilmeldingen, kan det ofte hjelpe å prøve igjen senere.

Om feilen vedvarer, kontakt Kundeservice.

?

E3208­ Problemer med T-We tjenesten

Feilmeldingen skyldes midlertidige problemer med tilkobling. Prøv igjen senere.

?

E9005, E9010­ Klarte ikke kontakte T-We tjenestene

Din enhet er ikke registrert mot T-We tjenestene. Kontakt Kundeservice for videre hjelp.

Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

E9004­ Tjenesten er ikke aktivert

Undersøk at innholdet ligger tilgjengelig i ditt abonnement. Du kan sjekke dette på Mine sider. Følg gjerne veiledning for Manglende TV-kanal for hjelp med fremgangsmåte.

?

E9002 - E9003­ Klarte ikke opprette sesjon mot T-We

Restart T-We boksen ved å dra ut strømkontakten eller ved hjelp av av/på-bryteren. Vent 10 sekunder før du kobler til strømmen igjen.

Dersom problemet vedaverer, kontakt Kundeservice.

?

E9001­

Sjekk at din T-We boks har harddisk og opptaksmuligheter, og prøv igjen senere dersom dette er tilgjengelig. Dersom feilen vedvarer, noter ned så mye informasjon som mulig om hva du gjorde da feilen oppstod. Eksempler på informasjon du kan notere er: tittel, klokkeslett, dato, episode, kanal osv.

Kontakt Kundeservice med informasjonen. Dette gjør det enklere å finne en løsning på problemet. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

NB! Tjenesten vil ikke fungere dersom du har en dekoder uten opptaker.

?

E9000­ Systemfeil med T-We tjenester

Restart T-We boksen ved å dra ut strømkontakten eller ved hjelp av av/på-bryteren. Vent 10 sekunder før du kobler til strømmen igjen. Dersom dette ikke løser problemet, undersøk at TV-abonnementet er åpent og aktivt på Mine sider.

Er abonnementet åpent, kontakt Kundeservice for videre hjelp.

?

E9021­ Kjøp ikke tillatt

Sjekk at profilen du er pålogget har "tillatt kjøp" tilgjengelig, og sjekk eventuelt at aldersgrensen stemmer overens med profilen. Her finner hjelp med Profiler og profilinnstillinger.

Om alt ser ut til å være i orden, kan du bruke våre veiledninger for Manglende TV-kanal for å kontrollere at du har tilgang på innholdet og videre feilsøking.

?

E9020­ Kjøpsdata ikke funnet

Feilen kan ofte løses ved å prøve på nytt litt senere.

Dersom feilen vedvarer, noter ned så mye informasjon som mulig om hva du gjorde da feilen oppstod. Eksempler på informasjon du kan notere er: tittel, klokkeslett, dato, episode, kanal osv.

Kontakt Kundeservice med informasjonen. Dette gjør det enklere å finne en løsning på problemet. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

E2337­ Ikke rettigheter til ukesarkiv

Sjekk at TV-abonnementet er åpent og aktivt, og at du abonnementet inkluderer tilgang til innholdet du ønsker å spille av. Følg veiledning for Manglende TV-kanal for fremgangsmåte.

?

E2332­ Ikke rettigheter til start forfra

Sjekk at TV-abonnementet er åpent og aktivt, og at du abonnementet inkluderer tilgang til innholdet du ønsker å spille av. Følg veiledning for Manglende TV-kanal for fremgangsmåte.

T-We app

?

F0131­ Ikke nettforbindelse

Enheten du bruker T-We app på mangler forbindelse til internett. Følg veiledningen for nettverksproblemer for hjelp til å løse problemet. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

F0360­ Klarte ikke å laste kanaler

T-We app klarte ikke å hente informasjon om kanalene i ditt abonnement. Dette kan skyldes at appen ikke oppnår forbindelse med våre systemer. Sjekk at enheten er koblet til Internett, lukk T-We app helt ned og forsøk igjen.

?

F1006 - F1007­ Problemer med server

Feilen løses ofte ved å prøve igjen litt senere. Dersom feilen vedvarer i mer enn 24 timer, noter ned så mye informasjon som mulig om hva du gjorde da feilen oppstod. Eksempler på informasjon du kan notere er: tittel, klokkeslett, dato, episode, kanal osv. Kontakt Kundeservice med informasjonen. Dette gjør det enklere å finne en løsning på problemet. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

F2200­ Innholdet er allerede leid

Avslutt T-We app helt og start den på nytt. Pass på å knytte appen til abonnementet som du har leid innholdet på. Forsøk å spille av innholdet en gang til. Om du fremdeles opplever problemer etter to timer, kontakt Kundeservice. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

F2202­ Innholdet ble ikke funnet

Feilen kan ofte løses ved å prøve på nytt litt senere. Om feilen vedvarer i mer enn to timer, kontakt Kundeservice.

?

F2302­ Klarte ikke endre PIN-kode

Forsøk å endre PIN-kode på nytt senere.

?

F2303, F2309­ Klarte ikke å fortsette avspilling

Feilen kan ofte løses ved å prøve på nytt litt senere. Dersom feilen vedvarer, noter ned så mye informasjon som mulig om hva du gjorde da feilen oppstod. Eksempler på informasjon du kan notere er: tittel, klokkeslett, dato, episode, kanal osv. Kontakt Kundeservice med informasjonen. Dette gjør det enklere å finne en løsning på problemet. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

F2307­ Kan ikke oppdatere profiler

Enheten du bruker T-We app på mangler forbindelse til internett. Følg veiledningen for nettverksproblemer for hjelp til å løse problemet.

?

F2401­ Profil og enhet er ikke kompatible

Feilmeldingen kan oppstå dersom du nylig har flyttet eller utført et eierskifte. Kontakt Kundeservice for videre hjelp. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

F2404­ Profilen kunne ikke velges/endres

Feilen kan ofte løses ved å prøve igjen litt senere. Om feilen vedvarer, forsøk å lukke T-We app helt og starte på nytt. Opplever du fremdeles problemer, kan du kontakte Kundeservice for videre hjelp. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

F3000 - F3002, F3004 - F3005, F3007 - F3008, F3100 - F3103­ Problemer med T-We tjenesten

Feilen skyldes problemer med én eller flere T-We tjenester. Har du nylig mottatt feilmeldingen, kan det ofte hjelpe å prøve igjen senere. Om feilen vedvarer, kontakt Kundeservice.

?

F3104­ Leieperiode utløpt

Feilmeldingen dukker opp i forbindelse med kjøp. Forsøk å gå ut av siden du er inne på, og deretter tilbake igjen for å kjøpe på nytt.

?

F3200­ Problemer med avspilling av innhold

Feilen kan ofte løses ved å prøve igjen litt senere. Om feilen vedvarer, forsøk å lukke T-We app helt og starte på nytt. Opplever du fremdeles problemer kan du kontakte Kundeservice for videre hjelp. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

F3201­ Avspillingstjenesten ikke aktivert

Feilen kan ofte løses ved å prøve igjen litt senere. Om feilen vedvarer, forsøk å lukke T-We app helt og starte på nytt. Opplever du fremdeles problemer kan du kontakte Kundeservice for videre hjelp. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

F3202 - F3204, F3206­ Avspillingssesjonen kunne ikke starte

Feilen kan ofte løses ved å prøve igjen litt senere. Om feilen vedvarer, forsøk å lukke T-We app helt og starte på nytt. Opplever du fremdeles problemer kan du kontakte Kundeservice for videre hjelp. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

F9000­ Systemfeil på T-We tjenestene

Feilen skyldes problemer med én eller flere T-We tjenester. Har du nylig mottatt feilmeldingen, kan det ofte hjelpe å prøve igjen senere. Om feilen vedvarer, kontakt Kundeservice.

?

F9002­ Klarte ikke opprette sesjon mot T-We

Feilen kan ofte løses ved å prøve igjen litt senere. Om feilen vedvarer, forsøk å lukke T-We app helt og starte på nytt. Opplever du fremdeles problemer kan du kontakte Kundeservice for videre hjelp. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

F9003­ For mange samtidige sesjoner

Feilen skyldes at det spilles av for mange samtidige strømmer for ditt abonnement. Avslutt noen av de andre strømmene og prøv igjen.

?

F9004­ Tjenesten er ikke aktivert

Undersøk at innholdet ligger tilgjengelig i ditt abonnement. Du kan sjekke dette på Mine sider. Følg gjerne veiledning for mangler en TV-kanal for hjelp med fremgangsmåte.

?

F9005, F9010­ Klarte ikke kontakte T-We tjenesten

Undersøk at innholdet ligger tilgjengelig i ditt abonnement. Du kan sjekke dette på Mine sider. Følg gjerne veiledning for mangler en TV-kanal for hjelp med fremgangsmåte.

?

F9020­ Kjøpsdata ikke funnet

Feilen kan ofte løses ved å prøve på nytt litt senere. Dersom feilen vedvarer, noter ned så mye informasjon som mulig om hva du gjorde da feilen oppstod. Eksempler på informasjon du kan notere er: tittel, klokkeslett, dato, episode, kanal osv. Kontakt Kundeservice med informasjonen. Dette gjør det enklere å finne en løsning på problemet. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

F9021­ Kjøp ikke tillatt

Sjekk at profilen du er pålogget har "tillatt kjøp" tilgjengelig, og sjekk eventuelt at aldersgrensen stemmer overens med profilen. Om alt ser ut til å være i orden, kan du bruke veiledning for mangler en TV-kanal for hjelp med fremgangsmåte for å kontrollere at du har tilgang på innholdet og videre feilsøking.

Profiler

?

E2401 - E2402­ Profil og enhet er ikke kompatible

Feilmeldingen kan oppstå dersom du nylig har flyttet eller utført et eierskifte. Kontakt Kundeservice for videre hjelp. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

E2403 - E2404­ Profilen kunne ikke velges/endres

Feilen kan ofte løses ved å prøve igjen litt senere. Om feilen vedvarer, forsøk å nullstill T-We boksen. Slik nullstiller du T-We Boks II.

Opplever du fremdeles problemer kan du kontakte Kundeservice for videre hjelp. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

Talesøk

?

E3400­ Talegjenkjenning avbrutt

Undersøk at fjernkontrollen har strøm og er sammenkoblet med T-We boksen. For mer hjelp med lading eller sammenkobling av fjernkontrollen, se mer informasjon om fjernkontroll til T-We Boks II

I enkelte tilfeller kan det hjelpe å prøve på nytt senere. Dersom feilen vedvarer, kontakt Kundeservice.

?

E3401­ Klarte ikke å motta tale

Undersøk at fjernkontrollen har strøm og er sammenkoblet med T-We boksen. For mer hjelp med lading eller sammenkobling av fjernkontrollen, se mer informasjon om fjernkontroll til T-We Boks II

I enkelte tilfeller kan det hjelpe å prøve på nytt senere. Dersom feilen vedvarer, kontakt Kundeservice.

?

E3402 - E3403, E3405­ Feil ved talesøk

Undersøk at fjernkontrollen har strøm og er sammenkoblet med T-We boksen. For mer hjelp med lading eller sammenkobling av fjernkontrollen, se mer informasjon om fjernkontroll til T-We Boks II

I enkelte tilfeller kan det hjelpe å prøve på nytt senere. Dersom feilen vedvarer, kontakt Kundeservice.

?

E3407­ Talesøk ikke tillatt

Undersøk at fjernkontrollen har strøm og er sammenkoblet med T-We boksen. For mer hjelp med lading eller sammenkobling av fjernkontrollen, se mer informasjon om fjernkontroll til T-We Boks II

I enkelte tilfeller kan det hjelpe å prøve på nytt senere. Dersom feilen vedvarer, kontakt Kundeservice.

?

E3406­ Oppfattet ingen tale

Undersøk at fjernkontrollen har strøm og er sammenkoblet med T-We boksen. For mer hjelp med lading eller sammenkobling av fjernkontrollen, se mer informasjon om fjernkontroll til T-We Boks II

I enkelte tilfeller kan det hjelpe å prøve på nytt senere. Dersom feilen vedvarer, kontakt Kundeservice.

?

E3410­ Reservert mot talesøk

Feilkode skyldes at du har reservert deg mot bruk av talesøk. Dersom du ønsker å oppheve reservasjonen kan du skru på personlige anbefalinger på Mine sider.

Les mer om tilpasset innhold og reservasjon mot anbefalinger.

Annet

?

E1001­ T-We tilkoblingsfeil

Feilkoden betyr at T-We tjenester ikke kunne konfigureres. Kontakt kundeservice for videre hjelp.

?

E1002­ T-We tilkoblingsfeil

Ingen tilgang til T-We tjenesten. Sjekk om problemet gjelder flere tjenester, og kontroller deretter internettforbindelsen. 

Om internett er problemet, kan du følge veiledning for Nettverksproblemer på dekoder.

?

E1003­ Klokkeinnstillinger

Du får ikke tilgang til T-We tjenesten når klokkeslettet ikke er korrekt. På feilmeldingen kan du trykke OK, velge en kanal, og vente mens klokkeslettet oppdateres. 

Om klokkeslettet ikke oppdateres, kan du forsøke en restart av dekoderen. 

  1. Trekk ut strømkontakten til dekoderen eller skru den av med AV/PÅ bryteren. 
  2. Skru på igjen dekoderen ved å sette strømmen tilbake etter noen sekunder.

Merk: Det er ikke tilstrekkelig å bruke fjernkontrollen til å skru av dekoderen. Dette setter dekoderen i hvilemodus fremfor å skru den helt av. 

steg 5 - boks

?

E1005­ Serverfeil

Feilkoden skyldes en intern serverfeil. Prøv igjen senere.

Undersøk gjerne om problemet er meldt som en kjent feil.

?

E100A, E1007 - E1009­ Avspilling feilet

Start med å undersøke om du har rettigheter til innholdet. Følg veiledning for Mangler kanaler for hjelp med dette. 
Opplever du fremdeles problemer? Forsøk dette:
  1. Restart modemet eller fiberboksen, avhengig av om du har TV over kabel eller fiber.  
    Modem/Fiberboks er gjerne den første boksen du får internett til i huset, og er merket med Telenor eller Canal Digital Kabel (Hvis du har utstyr fra før oktober 2018).
  2. Restart den trådløse ruteren
  3. I noen tilfeller kan det være nødvendig å restarte TV-apparatet

Slik restarter du utstyret

  1. Ta ut strømkontakten, eller bruk bryteren for AV/PÅ.
  2. La strømmen være ute i ca. 1 minutt
  3. Koble til strømmen
Det kan ta et par minutter før internett og TV fungerer igjen etter en restart. 
 
Utstyr kjøpt fra andre enn Telenor?

Har du en trådløs ruter, switch, forsterker, eller annet nettverksutstyr du selv har kjøpt?

Det ofte mulig å bruke slikt utstyr, men vi kan ikke garantere at dette utstyret vil fungere optimalt med vår TV-løsning. Vi anbefaler derfor å koble dekoderen direkte i modem/fiberboks dersom problemet vedvarer. Dette vil hjelpe med å avdekke om feilen ligger på noe av utstyret eller linjen levert fra oss, eller om feilen skyldes noe som omhandler utstyret du selv har kjøpt.

Om problemet er løst etter å ha koblet vekk utstyr du selv har kjøpt, må du kontakte leverandøren av dette utstyret eller Telenoreksperten for videre hjelp. 

?

E0718 - E0719, E071A­ Feil ved leie

Du får ikke leid filmen eller programmet fordi antall leide filmer/programmer er overskredet eller av andre grunner avvises. 

?

E071B­ Medgått leietid

Filmen du prøver å leie er ikke lenger tilgjengelig.
?

E5­ Filmleie

Det er problemer med filmleie grunnet problemer med forbindelsen til internett. 

Følg veiledning for Nettverksproblemer på dekoder for videre hjelp.

?

E1004­ Kortfeil

Dekoderen mangler kontakt med programkortet.

Har du T-We Box eller en eldre dekoder?

  • Sjekk at programkortet sitter riktig i dekoderen
  • Ta ut programkortet og sjekk at det ikke har skader
  • Børst vekk rusk som kan skape problemer for kontakten mellom kortet og dekoderen.
Har du T-We Boks II?
Programkortet skal ikke tas ut av dekoderen. Ta kontakt med kundeservice for videre hjelp. 
?

Programkort mangler, Ugyldig programkort

Dekoderen mangler kontakt med programkortet.

Har du T-We Box eller en eldre dekoder?

  • Sjekk at programkortet sitter riktig i dekoderen
  • Ta ut programkortet og sjekk at det ikke har skader
  • Børst vekk rusk som kan skape problemer for kontakten mellom kortet og dekoderen.
Har du T-We Boks II?
Programkortet skal ikke tas ut av dekoderen. Ta kontakt med kundeservice for videre hjelp. 
?

E3104­ Leieperiode utløpt

Feilmeldingen dukker opp i forbindelse med kjøp. Forsøk å gå ut av siden du er inne på, og deretter tilbake igjen for å kjøpe på nytt.

?

E3209­ Mellomlagring av PIN-kode

Feilmeldingen skyldes midlertidige problemer med tilkobling. Prøv igjen senere.

?

E3207­ Kan ikke oppdatere

Feilmeldingen forteller at dekoderen er frakoblet, og at oppdatering dermed ikke er tilgjengelig. Sjekk at du er tilkoblet Internett på dekoderen. Bruk våre veiledninger for feilsøking av Nettverksproblemer dersom du trenger hjelp.

?

E3206­ Klarte ikke å starte avspilling

Feilen løses ofte ved å vente litt før du prøver igjen. Om feilen vedvarer, kontakt Kundeservice.

?

E3205­ Kan ikke oppdatere favorittliste

Feilmeldingen skyldes midlertidige problemer med tilkobling. Prøv igjen senere.

?

E3204­ Klarte ikke å starte avspilling

Restart T-We boksen ved å trekke ut strømkontakten eller skru den av med av/på bryteren. Vent 10 sekunder før du kobler til strømmen igjen og prøv på nytt.

Dersom feilen vedvarer, noter ned så mye informasjon som mulig om hva du gjorde da feilen oppstod. Eksempler på informasjon du kan notere er: tittel, klokkeslett, dato, episode, kanal osv.

Kontakt Kundeservice med informasjonen. Dette gjør det enklere å finne en løsning på problemet. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

E3202 - E3203­ Avspillingssesjonen kunne ikke starte

Restart T-We boksen ved å trekke ut strømkontakten eller skru den av med av/på bryteren. Vent 10 sekunder før du kobler til strømmen igjen og prøv på nytt.

Dersom feilen vedvarer, noter ned så mye informasjon som mulig om hva du gjorde da feilen oppstod. Eksempler på informasjon du kan notere er: tittel, klokkeslett, dato, episode, kanal osv.

Kontakt Kundeservice med informasjonen. Dette gjør det enklere å finne en løsning på problemet. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

E3201­ Avspillingstjenesten ikke aktivert

Restart T-We boksen ved å trekke ut strømkontakten eller skru den av med av/på bryteren. Vent 10 sekunder før du kobler til strømmen igjen og prøv på nytt.

Dersom feilen vedvarer, noter ned så mye informasjon som mulig om hva du gjorde da feilen oppstod. Eksempler på informasjon du kan notere er: tittel, klokkeslett, dato, episode, kanal osv.

Kontakt Kundeservice med informasjonen. Dette gjør det enklere å finne en løsning på problemet. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

E3200­ Problem med avspilling av innhold

Restart T-We boksen ved å trekke ut strømkontakten eller skru den av med av/på bryteren. Vent 10 sekunder før du kobler til strømmen igjen og prøv på nytt.

Dersom feilen vedvarer, noter ned så mye informasjon som mulig om hva du gjorde da feilen oppstod. Eksempler på informasjon du kan notere er: tittel, klokkeslett, dato, episode, kanal osv.

Kontakt Kundeservice med informasjonen. Dette gjør det enklere å finne en løsning på problemet. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

E2331­ Ingen enheter for TV i flere rom

Sjekk at begge dekoderene er koblet på samme hjemmenett. Du finner informasjon om tilkobling til Internett under Innstillinger.

NB! Dersom T-We boksen er koblet via 3. parts utstyr (slik som rutere levert fra andre, switch e.l) kan vi ikke garantere at løsningen fungerer optimalt. Koble eventuelt vekk annet utstyr og prøv på nytt.

?

E2330­ Kunne ikke fortsette avspilling

Restart T-We boksen ved å trekke ut strømkontakten eller skru den av med av/på bryteren. Vent 10 sekunder før du kobler til strømmen igjen og prøv på nytt.

Dersom feilen vedvarer, kontakt Kundeservice for videre hjelp.

?

E2309­ Klarte ikke starte avspilling

Feilen kan ofte løses ved å prøve på nytt litt senere.

Dersom feilen vedvarer, noter ned så mye informasjon som mulig om hva du gjorde da feilen oppstod. Eksempler på informasjon du kan notere er: tittel, klokkeslett, dato, episode, kanal osv.

Kontakt Kundeservice med informasjonen. Dette gjør det enklere å finne en løsning på problemet. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

E2303­ Klarte ikke fortsette avspilling

Feilen kan ofte løses ved å prøve på nytt litt senere.

Dersom feilen vedvarer, noter ned så mye informasjon som mulig om hva du gjorde da feilen oppstod. Eksempler på informasjon du kan notere er: tittel, klokkeslett, dato, episode, kanal osv.

Kontakt Kundeservice med informasjonen. Dette gjør det enklere å finne en løsning på problemet. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

E2304­ Klarte ikke lagre vurderingen

Forsøk å vurdere tittelen på nytt senere.

?

E2302­ Klarte ikke endre PIN-kode

Forsøk å endre PIN-koden på nytt senere.

?

E2300 - E2301­ Klarte ikke å legge til/fjerne fra din liste

Forsøk å legge til eller fjerne på nytt senere.

?

E3300 - E3301­ Kan ikke fortsette avspilling

Feilen kan ofte løses ved å prøve på nytt senere. Dersom feilen vedvarer, kontakt Kundeservice for videre hjelp.

?

E2400­ Klarte ikke å koble til enheten

Forsøk å starte programmet på nytt.

?

E2112­

Det er begrenset pause og spolefunksjonalitet for dette innholdet.

?

E1006 - E1007­ Problemer med server

Feilen løses ofte ved å prøve igjen litt senere. Dersom feilen vedvarer i mer enn 24 timer, noter ned så mye informasjon som mulig om hva du gjorde da feilen oppstod. Eksempler på informasjon du kan notere er: tittel, klokkeslett, dato, episode, kanal osv.

Kontakt Kundeservice med informasjonen. Dette gjør det enklere å finne en løsning på problemet. Se åpningstider og kontaktinformasjon.

?

E2000­ Lyd/Bilde

Oppdater programkortet og prøv igjen.

Du kan oppdatere programkort på Mine sider eller via SMS.

Mine sider:

  1. Logg inn på Mine sider

  2. Velg Internett & TV

  3. Velg Administerer ditt abonnement på TV-abonnementet

  4. Velg Oppdater Programkort

Hvis ikke rettighetene er oppdatert innen 5 minutter, trekk ut strøm på dekoder og sett tilbake etter 10 sekunder.

SMS:

  • Send SMS til 915 05000

  • Kodeord 'AKTIVER nummer på programkort'

  • Nummeret på programkortet finner du på dekoderens innstillinger under Dekoderstatus.

?

E0328­

Feilmeldingen indikerer at det er et problem med antennekabelen som går inn i T-We boksen. Sjekk at kabelen sitter godt i begge ender.

Dersom feilen vedvarer, skyldes problemet skader på kabelen. Kontakt Kundeservice for hjelp med å bestille en ny, eller dra innom nærmeste elektronikkforhandler.