Feilkoder på T-We Box

Her finner du oversikt over feilkoder som kan dukke opp på TV-skjermen din.
?

E0110 - E0116 Ikke nettforbindelse­

Det er flere mulige løsninger på dette problemet. Forsøk dem i denne rekkefølgen, og sjekk etter hvert steg om problemet har løst seg.
OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter en restart.

  1. Forsøk først å ta strømmen på T-We boksen din, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. 
  2. Hvis det ikke fungerer: sjekk at kablene mellom T-We boks og veggkontakt sitter som de skal i begge ender.
  3. Sjekk at alle kablene er koblet til riktige kontakter. Her finner du oppkoblingsguide. 
  4. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du; Meny - Installasjon - Fabrikkinnstillinger. Ett av valgene i denne menyen lar deg også få beholde eventuelle opptak du har gjort tidligere.

Fremdeles problemer? Ta kontakt med kundeservice på 915 00 900.

Hvis du har forsøkt alle punktene over og det ikke løser seg, kan du også sjekke om vi har registrert feil i nettet der du bor.

?

E0130 - E0137 Ikke nettforbindelse­

Det er flere mulige løsninger på dette problemet. Forsøk dem i denne rekkefølgen, og sjekk etter hvert steg om problemet har løst seg. 
OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter en restart.

  1. Forsøk først å koble fra  strømmen på T-We boksen din, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen.
  2. Dersom du bruker ruter; ta strømmen på ruteren, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. 
  3. Vent til både Power og Trådløst lampene på fronten lyser stabilt før du sjekker om problemet er blitt borte.Dersom du har et modem eller fiberboks mellom veggkontakt og ruter; prøv å ta strømmen på denne, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. 
  4. Sjekk at kablene (begge ender) mellom T-We boksen din og veggkontakt(er) er i orden ved å nappe litt i kablene i begge ender og skru eller trykk godt fast igjen. De som bruker trådløst utstyr i stedet for kabel bør her sjekke om disse fungerer som de skal. 
  5. Sjekk for sikkerhets skyld at alle kablene er koblet til riktige kontakter. Gå til oppkoblingsguide. 
  6. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du; Meny - Installasjon - Fabrikkinnstillinger. Et av valgene i denne menyen lar deg få beholde eventuelle opptak du har gjort.
  7. Dersom du har ruter koblet til T-We boksen din bør du nå forsøke å gjøre full reset av ruteren. Telenors ruter har et lite hull med rød ring rundt på baksiden. Stikk en kulepenn godt inn i hullet, vent 5 sekunder og slipp. Vent nå til både Power og Trådløs lampen lyser stabilt igjen.
    OBS: Det kan nå hende at du nå må logge inn på ruteren og legge inn navn på ditt trådløse nettverk og nettverkspassordet på nytt. 
  8. Dersom du har ruter fra Telenor og har benyttet det navnet og passordet som står på undersiden av ruteren er dette ikke nødvendig.

Fremdeles problemer? Kontakt oss på 915 09 000.

?

E0142 - HFC-Nettverksfeil­

Dene feilkoden betyr at det ikke kan opprettes en HFC-nettverksforbindelse. 


Det er flere mulige løsninger på dette problemet. Forsøk dem i denne rekkefølgen, og sjekk etter hvert steg om problemet har løst seg.  

OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter en restart. 


  1. Forsøk først å ta strømmen på T-We boksen din, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen.
  2. Dersom du bruker ruter; ta strømmen på ruteren, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. Vent til både Power og Trådløst lampene på fronten lyser stabilt før du sjekker om problemet er blitt borte.
  3. Dersom du har et modem eller fiberboks mellom veggkontakt og ruter; prøv å ta strømmen på denne, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. 
  4. Sjekk at kablene (begge ender) mellom T-We boksen og veggkontakt(er) er i orden ved å nappe litt i kablene i begge ender og skru eller trykk godt fast igjen. De som bruker trådløst utstyr i stedet for kabel bør her sjekke om disse fungerer som de skal. 
  5. Sjekk for sikkerhets skyld at alle kablene er koblet til riktige kontakter. Se oppkoblingstegning her.
  6. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du; Meny - Installasjon - Fabrikkinnstillinger. Et av valgene i denne menyen lar deg få beholde eventuelle opptak du har gjort. Brukerveiledning til din dekoder finner du her.
  7. Dersom du har ruter koblet til T-We boksen din bør du nå forsøke å gjøre full reset av ruteren. Telenors ruter har et lite hull med rød ring rundt på baksiden. Stikk en kulepenn godt inn i hullet, vent 5 sekunder og slipp. Vent nå til både Power og Trådløs lampen lyser stabilt igjen.
    OBS: Det kan nå hende at du nå må logge inn på ruteren og legge inn navn på ditt trådløse nettverk og nettverkspassordet på nytt. Dersom du har ruter fra Telenor og har benyttet det navnet og passordet som står på undersiden av ruteren er dette ikke nødvendig.


Fremdeles problemer? Ta kontakt med oss på 915 09000.

?

E0150 - Ikke trådløs nettforbindelse­

Forsøk disse tingene steg for steg og sjekk om det er blitt i orden etter hvert steg.
OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter at du har koblet til strøm og/eller gjort nystart av enheter.

Løsning:

  1. Forsøk først å ta strømmen på T-We boksen din. Ta ut den trådløse dongelen fra USB-porten den er koblet til og sett den inn i gjen. Trykk den litt godt inn så du vet at den er ordentlig inne. Koble til strøm igjen.
  2. Dersom du bruker ruter; ta strømmen på ruteren, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. Vent til både Power og Trådløst lampene på fronten lyser stabilt før du sjekker om problemet er blitt borte.
  3. Dersom du har et modem eller fiberboks mellom veggkontakt og ruter; prøv å ta strømmen på denne, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. 
  4. Sjekk for sikkerhets skyld at alle kablene er koblet til riktige kontakter. Gå til oppkoblingsguide her
  5. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du; Meny - Installasjon - Fabrikkinnstillinger. Et av valgene i denne menyen lar deg få beholde eventuelle opptak du har gjort.
    OBS: etter at du har gjort dette må du logge på den trådløse dongelen på ditt trådløse nettverk igjen. Følg veiledning på skjermen.
  6. Dersom du har ruter koblet til T-We boksen din bør du nå forsøke å gjøre full reset av ruteren. Telenors ruter har et lite hull med rød ring rundt på baksiden. Stikk en kulepenn godt inn i hullet, vent 5 sekunder og slipp. Vent nå til både Power og Trådløs lampen lyser stabilt igjen.

    OBS: Det kan nå hende at du nå må logge inn på ruteren og legge inn navn på ditt trådløse nettverk og nettverkspassordet på nytt. Det kan også hende at du må konfigurere USB-dongelen opp mot ditt trådløse nettverk på nytt igjen.

  7. Dersom du har ruter fra Telenor og har benyttet det navnet og passordet som står på undersiden av ruteren er dette ikke nødvendig.
 
Fremdeles problemer? Kontakt kundeservice på 915 09000.
?

E0151 - Problem med trådløs nettforbindelse­

Forsøk disse tingene steg for steg og sjekk om det er blitt i orden etter hvert steg.
OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter at du har koblet til strøm og/eller gjort nystart av enheter.

Løsning:

  1. Forsøk først å ta strømmen på T-We boksen din. Ta ut den trådløse dongelen fra USB-porten den er koblet til og sett den inn i gjen. Trykk den litt godt inn så du vet at den er ordentlig inne. Koble til strøm igjen.
  2. Dersom du bruker ruter; ta strømmen på ruteren, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. Vent til både Power og Trådløst lampene på fronten lyser stabilt før du sjekker om problemet er blitt borte.
  3. Dersom du har et modem eller fiberboks mellom veggkontakt og ruter; prøv å ta strømmen på denne, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. 
  4. Sjekk for sikkerhets skyld at alle kablene er koblet til riktige kontakter. Gå til oppkoblingsguide her.
  5. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du; Meny - Installasjon - Fabrikkinnstillinger. Et av valgene i denne menyen lar deg få beholde eventuelle opptak du har gjort.

    OBS: etter at du har gjort dette må du logge på den trådløse dongelen på ditt trådløse nettverk igjen. Følg veiledning på skjermen.

  6. Dersom du har ruter koblet til T-We boksen din bør du nå forsøke å gjøre full reset av ruteren. Telenors ruter har et lite hull med rød ring rundt på baksiden. Stikk en kulepenn godt inn i hullet, vent 5 sekunder og slipp. Vent nå til både Power og Trådløs lampen lyser stabilt igjen.

    OBS: Det kan nå hende at du nå må logge inn på ruteren og legge inn navn på ditt trådløse nettverk og nettverkspassordet på nytt. Det kan også hende at du må konfigurere USB-dongelen opp mot ditt trådløse nettverk på nytt igjen.

    Dersom du har ruter fra Telenor og har benyttet det navnet og passordet som står på undersiden av ruteren er dette ikke nødvendig.
 
Fremdeles problemer? Kontakt kundeservice på 915 09000.
?

E0152 - E0156 Ikke nettforbindelse­

Forsøk disse tingene steg for steg og sjekk om det er blitt i orden etter hvert steg.
OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter at du har koblet til strøm og/eller gjort nystart av enheter.

Løsning:

  1. Forsøk først å ta strømmen på T-We boksen din. Ta ut den trådløse dongelen fra USB-porten den er koblet til og sett den inn i gjen. Trykk den litt godt inn så du vet at den er ordentlig inne. Koble til strøm igjen.
  2. Dersom du bruker ruter; ta strømmen på ruteren, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. Vent til både Power og Trådløst lampene på fronten lyser stabilt før du sjekker om problemet er blitt borte.
  3. Dersom du har et modem eller fiberboks mellom veggkontakt og ruter; prøv å ta strømmen på denne, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. 
  4. Sjekk for sikkerhets skyld at alle kablene er koblet til riktige kontakter. Gå til oppkoblingsguide her.
  5. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du; Meny - Installasjon - Fabrikkinnstillinger. Et av valgene i denne menyen lar deg få beholde eventuelle opptak du har gjort.

    OBS: etter at du har gjort dette må du logge på den trådløse dongelen på ditt trådløse nettverk igjen. Følg veiledning på skjermen.

  6. Dersom du har ruter koblet til T-We boksen din bør du nå forsøke å gjøre full reset av ruteren. Telenors ruter har et lite hull med rød ring rundt på baksiden. Stikk en kulepenn godt inn i hullet, vent 5 sekunder og slipp. Vent nå til både Power og Trådløs lampen lyser stabilt igjen.

    OBS: Det kan nå hende at du nå må logge inn på ruteren og legge inn navn på ditt trådløse nettverk og nettverkspassordet på nytt.
    Det kan også hende at du må konfigurere USB-dongelen opp mot ditt trådløse nettverk på nytt igjen. Dersom du har ruter fra Telenor og har benyttet det navnet og passordet som står på undersiden av ruteren er dette ikke nødvendig. 
Fremdeles problemer? Kontakt kundeservice på 915 09000.
?

E0157-E015F - Ingen nettverksforbindelse­

Forsøk disse tingene steg for steg og sjekk om det er blitt i orden etter hvert steg.
OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter at du har koblet til strøm og/eller gjort nystart av enheter.
Løsning:

  1. Forsøk først å ta strømmen på T-We boksen din. Ta ut den trådløse dongelen fra USB-porten den er koblet til og sett den inn i gjen. Trykk den litt godt inn så du vet at den er ordentlig inne. Koble til strøm igjen.
  2. Dersom du bruker ruter; ta strømmen på ruteren, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. Vent til både Power og Trådløst lampene på fronten lyser stabilt før du sjekker om problemet er blitt borte.
  3. Dersom du har et modem eller fiberboks mellom veggkontakt og ruter; prøv å ta strømmen på denne, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. 
  4. Sjekk for sikkerhets skyld at alle kablene er koblet til riktige kontakter. Gå til oppkoblingsguide her.
  5. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du; Meny - Installasjon - Fabrikkinnstillinger. Et av valgene i denne menyen lar deg få beholde eventuelle opptak du har gjort. OBS: etter at du har gjort dette må du logge på den trådløse dongelen på ditt trådløse nettverk igjen. Følg veiledning på skjermen.
  6. Dersom du har ruter koblet til T-We boksen din bør du nå forsøke å gjøre full reset av ruteren. Telenors ruter har et lite hull med rød ring rundt på baksiden. Stikk en kulepenn godt inn i hullet, vent 5 sekunder og slipp. Vent nå til både Power og Trådløs lampen lyser stabilt igjen.  OBS: Det kan nå hende at du nå må logge inn på ruteren og legge inn navn på ditt trådløse nettverk og nettverkspassordet på nytt. Det kan også hende at du må konfigurere USB-dongelen opp mot ditt trådløse nettverk på nytt igjen. Dersom du har ruter fra Telenor og har benyttet det navnet og passordet som står på undersiden av ruteren er dette ikke nødvendig.

Fremdeles problemer? Kontakt kundeservice på 915 09000.

?

E0160 - Ikke tilgang til tjenesten­

Tjenesten svarer ikke, men forbindelsen din til internett skal være OK. Vennligst prøv igjen senere, siden feilen antakelig ikke er på ditt utstyr. 

Du kan også sjekke om vi har registrert feil i ditt område ved å søke på din adresse på Driftsmeldinger.
I tillegg kan du forsøke å kjøre en tilkoblingstest for boksen. Gå til menyvalget Innstillinger -> Nettverksinformasjon -> Tilkoblingsytelse.

?

E0161 - E0162 Netflix feil­

Dekoderen er ikke riktig konfigurert for bruk av Netflix. Forsøk omstart av dekoderen. 

Om problemet vedvarer, kontakt kundeservice på 915 09 000.

?

E0206 - For lite diskplass­

Det er ikke tilstrekkelig diskplass til pause-funksjonen på T-We. Ved å slette opptak som til sammen utgjør mer enn 2 timer, skal pausebufferet fungere som normalt igjen.

Du kan endre innstillingene for pausebuffer i Innstillinger -> Opptaksinnstillinger -> Tidsforskyvningsbuffer.
?

E0324 - Ingen tilgang til denne kanalen­


Du abonnerer ikke på den valgte kanalen. Gå inn på Min side for å eventuelt endre din kanalsammensetning.
?

E0325 - Fant ingen kanaler­

Trykk OK for å gå tilbake til menyen.

Det kan være flere løsninger på problemet. Forsøk disse løsningene i denne rekkefølgen, og sjekk ved hvert steg om problemet har løst seg. OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter at du har restartet eller koblet på og av strømmen.
 
  1. Forsøk først å ta strømmen på T-We boksen din, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen.
  2. Dersom du bruker ruter; ta strømmen på ruteren, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. Vent til både Power og Trådløst lampene på fronten lyser stabilt før du sjekker om problemet er blitt borte.
  3. Dersom du har et modem eller fiberboks mellom veggkontakt og ruter; prøv å ta strømmen på denne, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. 
  4. Sjekk at kablene (begge ender) mellom T-We boksen og veggkontakt(er) er i orden ved å nappe litt i kablene i begge ender og skru eller trykk godt fast igjen. De som bruker trådløst utstyr i stedet for kabel bør her sjekke om disse fungerer som de skal. 
  5. Sjekk for sikkerhets skyld at alle kablene er koblet til riktige kontakter. Se oppkoblingstegning her.
  6. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du; Meny - Installasjon - Fabrikkinnstillinger. Et av valgene i denne menyen lar deg få beholde eventuelle opptak du har gjort. Brukerveiledning til din dekoder finner du her.
  7. Dersom du har ruter koblet til T-We boksen din bør du nå forsøke å gjøre full reset av ruteren. Telenors ruter har et lite hull med rød ring rundt på baksiden. Stikk en kulepenn godt inn i hullet, vent 5 sekunder og slipp. Vent nå til både Power og Trådløs lampen lyser stabilt igjen.

    OBS: Det kan nå hende at du nå må logge inn på ruteren og legge inn navn på ditt trådløse nettverk og nettverkspassordet på nytt. 
  8. Dersom du har ruter fra Telenor og har benyttet det navnet og passordet som står på undersiden av ruteren er dette ikke nødvendig.Forsøk et nytt kanalsøk.
Fortsatt problemer? Ta kontakt med Kundeservice på 915 09000.
?

E0326 - Finner ingen signal­


Kontroller at signalkablene er riktig tilkoblet.

OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter at du har koblet til strøm og/eller gjort nystart av enheter:

Løsning

  1. Forsøk først å ta strømmen på T-We boksen din, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen\
  2. Dersom du bruker ruter; ta strømmen på ruteren, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. Vent til både Power og Trådløst lampene på fronten lyser stabilt før du sjekker om problemet er blitt borte.
  3. Dersom du har et modem eller fiberboks mellom veggkontakt og ruter; prøv å ta strømmen på denne, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. 
  4. Sjekk at kablene (begge ender) mellom T-We boksen og veggkontakt(er) er i orden ved å nappe litt i kablene i begge ender og skru eller trykk godt fast igjen. De som bruker trådløst utstyr i stedet for kabel bør her sjekke om disse fungerer som de skal. 
  5. Sjekk for sikkerhets skyld at alle kablene er koblet til riktige kontakter. Se oppkoblingstegning her.
  6. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du; Meny - Installasjon - Fabrikkinnstillinger. Et av valgene i denne menyen lar deg få beholde eventuelle opptak du har gjort. Brukerveiledning til din dekoder finner du her.
  7. Dersom du har ruter koblet til T-We boksen din bør du nå forsøke å gjøre full reset av ruteren. Telenors ruter har et lite hull med rød ring rundt på baksiden. Stikk en kulepenn godt inn i hullet, vent 5 sekunder og slipp. Vent nå til både Power og Trådløs lampen lyser stabilt igjen.

    OBS: Det kan nå hende at du nå må logge inn på ruteren og legge inn navn på ditt trådløse nettverk og nettverkspassordet på nytt. 
  8. Dersom du har ruter fra Telenor og har benyttet det navnet og passordet som står på undersiden av ruteren er dette ikke nødvendig.
Fortsatt problemer? Ta kontakt med Kundeservice på 915 09000.
?

E0327 - Kopibeskyttelse (HDCP)­

Det oppstod problemer med tilkobling til din TV via HDMI-kabelen.

  1. Slå av dekoderen og TV-apparatet. Slå deretter på TV-en, og vent i 10 sekunder. Deretter slår du på dekoderen igjen.
  2. Hvis du fortsatt får problemer, har sannsynligvis ikke TV-en kopibeskyttelse (HDCP). Koble fra HDMI-kabelen, og koble dekoderen til TV-en med en SCART-kabel.
?

E0333 - Feil parameter­

Du har satt en feil verdi i avansert oppsett.


  1. Forsøk å kjøre kanalsøk gjennom 'automatisk installasjon'.
  2. Fortsatt problemer? Ta kontakt med Kundeservice på 915 09000.
?

E0350 - Ingen tv-signal­

Ingen TV-signal tilgjengelig. Dette kan skyldes problemer med TV-signalet, at kanalen ikke sender for øyeblikket eller feil programkort. Bruk av trådløst nettverk for IPTV-tjenester er ikke anbefalt.

Løsning:


  1. Sjekk TV-guiden for sendingsoversikt, står det ''no program'' så har ikke kanalen aktiv sending for øyeblikk.
  2. Sjekk alle tilkoblinger.
  3. Du kan også prøve å oppdatere programkortet.
  4. Fortsatt problemer? Ta kontakt med Kundeservice på 915 09000.
?

E0351 - Ingen signal eller nettverkstilgang­

Feilkoden er en indikasjon på at boksen ikke finner signal eller ethernet-tilkobling. 

Forsøk først å gjøre et nytt kanalsøk, eller koble til en datakabel (ethernet-kabel).

OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter at du har gjort en restart eller koblet fra og til strømmen:

Mulige løsninger:

  1. Forsøk først å ta strømmen på T-We boksen din, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen.
  2. Dersom du bruker ruter; ta strømmen på ruteren, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. Vent til både Power og Trådløst lampene på fronten lyser stabilt før du sjekker om problemet er blitt borte.
  3. Dersom du har et modem eller fiberboks mellom veggkontakt og ruter; prøv å ta strømmen på denne, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen.
  4. Sjekk at kablene (begge ender) mellom T-We boksen og veggkontakt(er) er i orden ved å nappe litt i kablene i begge ender og skru eller trykk godt fast igjen. De som bruker trådløst utstyr i stedet for kabel bør her sjekke om disse fungerer som de skal.
  5. Sjekk for sikkerhets skyld at alle kablene er koblet til riktige kontakter. Se oppkoblingstegning her.
  6. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du; Meny - Installasjon - Fabrikkinnstillinger. Et av valgene i denne menyen lar deg få beholde eventuelle opptak du har gjort. Brukerveiledning til din dekoder finner du her.
  7. Dersom du har ruter koblet til T-We boksen din bør du nå forsøke å gjøre full reset av ruteren. Telenors ruter har et lite hull med rød ring rundt på baksiden. Stikk en kulepenn godt inn i hullet, vent 5 sekunder og slipp. Vent nå til både Power og Trådløs lampen lyser stabilt igjen.

    OBS: Det kan nå hende at du nå må logge inn på ruteren og legge inn navn på ditt trådløse nettverk og nettverkspassordet på nytt. Dersom du har ruter fra Telenor og har benyttet det navnet og passordet som står på undersiden av ruteren er dette ikke nødvendig.

Fremdeles problemer? Ta kontakt med kundeservice på 915 09000.

?

E100A - Avspilling feilet­

Forsøk disse tingene steg for steg og sjekk om det er blitt i orden etter hvert steg.

OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter at du har koblet til strøm og/eller gjort nystart av enheter:


Løsning:

  1. Forsøk først å ta strømmen på T-We boksen din, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen.

  2. Dersom du bruker ruter; ta strømmen på ruteren, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. Vent til både Power og Trådløst-lampene på fronten lyser stabilt før du sjekker om problemet er blitt borte.

  3. Dersom du har et modem eller fiberboks mellom veggkontakt og ruter; prøv å ta strømmen på denne, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen.

  4. Sjekk at kablene (begge ender) mellom T-We boksen og veggkontakt(er) er i orden ved å nappe litt i kablene i begge ender og skru eller trykk godt fast igjen. De som bruker trådløst utstyr i stedet for kabel bør her sjekke om disse fungerer som de skal.

  5. Sjekk for sikkerhets skyld at alle kablene er koblet til riktige kontakter.

  6. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du Meny - Installasjon - Fabrikkinnstillinger. Et av valgene i denne menyen lar deg få beholde eventuelle opptak du har gjort.

  7. Dersom du har ruter koblet til T-We boksen din bør du nå forsøke å gjøre full reset av ruteren. Telenors ruter har et lite hull med rød ring rundt på baksiden. Stikk en kulepenn godt inn i hullet, vent 5 sekunder og slipp. Vent nå til både Power- og Trådløs-lampen lyser stabilt igjen.

  8. OBS: Det kan nå hende at du nå må logge inn på ruteren og legge inn navn på ditt trådløse nettverk og nettverkspassordet på nytt. Dersom du har ruter fra Telenor og har benyttet det navnet og passordet som står på undersiden av ruteren er dette ikke nødvendig.

  9. Fremdeles problemer? Ta kontakt med kundeservice på 915 09000.
?

E100B - Ingen tilgang­

Det kan se ut som om det er et problem med ditt abonnement.


Løsning:

  1. Logg inn på Min Side
  2. Sjekk at tjenestene er aktivert.
  3. Fremdeles problemer? Ring kundeservice på 915 09000.
?

E1001 - T-We tilkoblingsfeil­

Mulige løsninger : 

(OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter at du har restartet noe eller koblet fra og til strømmen.)

  1. Forsøk først å ta strømmen på T-We boksen din, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen.
  2. Dersom du bruker ruter; ta strømmen på ruteren, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. Vent til både Power og Trådløst lampene på fronten lyser stabilt før du sjekker om problemet er blitt borte.
  3. Dersom du har et modem eller fiberboks mellom veggkontakt og ruter; prøv å ta strømmen på denne, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen.
  4. Sjekk at kablene (begge ender) mellom T-We boksen og veggkontakt(er) er i orden ved å nappe litt i kablene i begge ender og skru eller trykk godt fast igjen. De som bruker trådløst utstyr i stedet for kabel bør her sjekke om disse fungerer som de skal.
  5. Sjekk for sikkerhets skyld at alle kablene er koblet til riktige kontakter. Se oppkoblingstegning her.
  6. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du; Meny - Installasjon - Fabrikkinnstillinger. Et av valgene i denne menyen lar deg få beholde eventuelle opptak du har gjort. Brukerveiledning til din dekoder finner du her.
  7. Dersom du har ruter koblet til T-We boksen din bør du nå forsøke å gjøre full reset av ruteren. Telenors ruter har et lite hull med rød ring rundt på baksiden. Stikk en kulepenn godt inn i hullet, vent 5 sekunder og slipp. Vent nå til både Power og Trådløs lampen lyser stabilt igjen.
    OBS: Det kan nå hende at du nå må logge inn på ruteren og legge inn navn på ditt trådløse nettverk og nettverkspassordet på nytt. Dersom du har ruter fra Telenor og har benyttet det navnet og passordet som står på undersiden av ruteren er dette ikke nødvendig.
Fremdeles problemer? Ta kontakt med kundeservice på 915 09000.
?

E1002 - T-We tilkoblingsfeil­


Forsøk disse tingene steg for steg og sjekk om det er blitt i orden etter hvert steg.


OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter at du har koblet til strøm og/eller gjort nystart av enheter:

Løsning:

  1. Forsøk først å ta strømmen på T-We boksen din, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen.
  2. Dersom du bruker ruter; ta strømmen på ruteren, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. Vent til både Power og Trådløst lampene på fronten lyser stabilt før du sjekker om problemet er blitt borte.
  3. Dersom du har et modem eller fiberboks mellom veggkontakt og ruter; prøv å ta strømmen på denne, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen.
  4. Sjekk at kablene (begge ender) mellom T-We boksen og veggkontakt(er) er i orden ved å nappe litt i kablene i begge ender og skru eller trykk godt fast igjen. De som bruker trådløst utstyr i stedet for kabel bør her sjekke om disse fungerer som de skal.
  5. Sjekk for sikkerhets skyld at alle kablene er koblet til riktige kontakter. Se oppkoblingstegning her.
  6. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du; Meny - Installasjon - Fabrikkinnstillinger. Et av valgene i denne menyen lar deg få beholde eventuelle opptak du har gjort. Brukerveiledning til din dekoder finner du her.
  7. Dersom du har ruter koblet til T-We boksen din bør du nå forsøke å gjøre full reset av ruteren. Telenors ruter har et lite hull med rød ring rundt på baksiden. Stikk en kulepenn godt inn i hullet, vent 5 sekunder og slipp. Vent nå til både Power og Trådløs lampen lyser stabilt igjen.

    OBS: Det kan nå hende at du nå må logge inn på ruteren og legge inn navn på ditt trådløse nettverk og nettverkspassordet på nytt. Dersom du har ruter fra Telenor og har benyttet det navnet og passordet som står på undersiden av ruteren er dette ikke nødvendig.
Fortsatt problemer? Ring oss på 915 09 000 så hjelper vi deg.
?

E1003 - Klokkeinnstillinger­


Forsøk disse tingene steg for steg og sjekk om det er blitt i orden etter hvert steg.
OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter at du har koblet til strøm og/eller gjort nystart av enheter:

Løsninger:


  1. Forsøk først å ta strømmen på T-We boksen din, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen.
  2. Dersom du bruker ruter; ta strømmen på ruteren, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. Vent til både Power og Trådløst lampene på fronten lyser stabilt før du sjekker om problemet er blitt borte
  3. Dersom du har et modem eller fiberboks mellom veggkontakt og ruter; prøv å ta strømmen på denne, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen.
  4. Sjekk at kablene (begge ender) mellom T-We boksen og veggkontakt(er) er i orden ved å nappe litt i kablene i begge ender og skru eller trykk godt fast igjen. De som bruker trådløst utstyr i stedet for kabel bør her sjekke om disse fungerer som de skal.
  5. Sjekk for sikkerhets skyld at alle kablene er koblet til riktige kontakter. Se oppkoblingstegning her.
  6. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du; Meny - Installasjon - Fabrikkinnstillinger. Et av valgene i denne menyen lar deg få beholde eventuelle opptak du har gjort. Brukerveiledning til din dekoder finner du her.
  7. Dersom du har ruter koblet til T-We boksen din bør du nå forsøke å gjøre full reset av ruteren. Telenors ruter har et lite hull med rød ring rundt på baksiden. Stikk en kulepenn godt inn i hullet, vent 5 sekunder og slipp. Vent nå til både Power og Trådløs lampen lyser stabilt igjen.

    OBS: Det kan nå hende at du nå må logge inn på ruteren og legge inn navn på ditt trådløse nettverk og nettverkspassordet på nytt. Dersom du har ruter fra Telenor og har benyttet det navnet og passordet som står på undersiden av ruteren er dette ikke nødvendig.

Fremdeles problemer? Ta kontakt med kundeservice på 915 09000.

?

E1004 - Kortfeil­

Forsøk disse tingene steg for steg og sjekk om det er blitt i orden etter hvert steg.


Løsning:

  1. Sjekk om programkortet står ordentlig i. Kortet stikker enten ut på forsiden av dekoderen eller så står det bak et deksel på framsiden av T-We-boksen. Forsøk å dytte kortet inn slik at du kjenner det stopper.
  2. Sjekk at programkortet står satt inn riktig vei. Dra kortet ut og sjekk at de gullfargede kontaktene på den ene siden vender ned og nærmest T-We-boksen når du dytter det inn igjen.
  3. Sjekk at programkortet er rent og at de gullfargede kontaktene er helt rene. Bruk en ren tørr klut og gni på kontaktene og sett kortet inn igjen. De gullfargede kontaktene skal være vendt ned og være nærmest T-We-boksen når kortet settes inn igjen.

Fremdeles problemer? Ta kontakt med kundeservice på 915 09000.

?

E1005 - Serverfeil­

Det er et problem med våre servere som gjør at avspilling ikke kan gjøres for øyeblikket. Det jobbes med å løse problemet. Prøv å starte avspilling litt senere.
Dersom du venter og det fremdeles er problemer, ta kontakt med kundeservice på 915 09000.
?

E1006 - T-We-tjenester­

Det kan se ut som om en av de tjenestene du abonnerer på ikke er åpnet for din T-We boks.
Dette kan skyldes at:

Du ikke har akseptert vilkårene for bruk på Min side
Du ikke har tilgang til det aktuelle området fordi det er tilknyttet en kanal som ikke er i din pakke.



Løsning:

  1. Logg inn på Min Side.
  2. Godkjenn vilkårene for bruk av T-We om du ikke har gjort det allerede.
  3. Sjekk for sikkerhets skyld at den aktuelle kanalen er blant dine valgfrie kanaler.

Dersom du trenger mer hjelp - ta kontakt med kundeservice på 915 09000.
?

E1007 - Avspilling feilet­

Forsøk disse tingene steg for steg og sjekk om det er blitt i orden etter hvert steg.
OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter at du har koblet til strøm og/eller gjort nystart av enheten:

Løsning:


  1. Forsøk først å ta strømmen på T-We boksen din, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen.
  2. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du; Meny -> Installasjon -> Fabrikkinnstillinger. Et av valgene i denne menyen lar deg få beholde eventuelle opptak du har gjort.

Fremdeles problemer? Ta kontakt med Kundeservice på 915 09000.

?

E1008 - E1009 Avspilling feilet­


Forsøk disse tingene steg for steg og sjekk om det er blitt i orden etter hvert steg.
OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter at du har koblet til strøm og/eller gjort nystart av enheter:

Løsning:

  1. Forsøk først å ta strømmen på T-We-boksen din, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen.
  2. Dersom du bruker ruter; ta strømmen på ruteren, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. Vent til både Power og Trådløst lampene på fronten lyser stabilt før du sjekker om problemet er blitt borte
  3. Dersom du har et modem eller fiberboks mellom veggkontakt og ruter; prøv å ta strømmen på denne, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen.
  4. Sjekk at kablene (begge ender) mellom T-We boksen og veggkontakt(er) er i orden ved å nappe litt i kablene i begge ender og skru eller trykk godt fast igjen. De som bruker trådløst utstyr i stedet for kabel bør her sjekke om disse fungerer som de skal.
  5. Sjekk for sikkerhets skyld at alle kablene er koblet til riktige kontakter. Se oppkoblingstegning her.
  6. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du; Meny - Installasjon - Fabrikkinnstillinger. Et av valgene i denne menyen lar deg få beholde eventuelle opptak du har gjort. Brukerveiledning til din dekoder finner du her.
  7. Dersom du har ruter koblet til T-We boksen din bør du nå forsøke å gjøre full reset av ruteren. Telenors ruter har et lite hull med rød ring rundt på baksiden. Stikk en kulepenn godt inn i hullet, vent 5 sekunder og slipp. Vent nå til både Power og Trådløs lampen lyser stabilt igjen

    OBS: Det kan nå hende at du nå må logge inn på ruteren og legge inn navn på ditt trådløse nettverk og nettverkspassordet på nytt. Dersom du har ruter fra Telenor og har benyttet det navnet og passordet som står på undersiden av ruteren er dette ikke nødvendig.

Fremdeles problemer? Ta kontakt med kundeservice på 915 09000.

?

E1011 - Avregistrering av nettbrett­

Nettbrettet ble ikke registrert på grunn av kommunikasjonsfeil. Dekoderen får ikke kontakt med plattformen.

OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter at du har koblet til strøm og/eller gjort nystart av enheter.

Løsning 

  1. Forsøk først å ta strømmen på T-We boksen din, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. 
  2. Dersom du bruker ruter; ta strømmen på ruteren, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. Vent til både Power og Trådløst lampene på fronten lyser stabilt før du sjekker om problemet er blitt borte. 
  3. Dersom du har et modem eller fiberboks mellom veggkontakt og ruter; prøv å ta strømmen på denne, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. 
  4. Sjekk at kablene (begge ender) mellom T-We boksen og veggkontakt(er) er i orden ved å nappe litt i kablene i begge ender og skru eller trykk godt fast igjen. De som bruker trådløst utstyr i stedet for kabel bør her sjekke om disse fungerer som de skal. 
  5. Sjekk for sikkerhets skyld at alle kablene er koblet til riktige kontakter. Se oppkoblingstegning her. 
  6. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du; Meny - Installasjon - Fabrikkinnstillinger. Et av valgene i denne menyen lar deg få beholde eventuelle opptak du har gjort. Brukerveiledning til din dekoder finner du her.
  7. Dersom du har ruter koblet til T-We boksen din bør du nå forsøke å gjøre full reset av ruteren. Telenors ruter har et lite hull med rød ring rundt på baksiden. Stikk en kulepenn godt inn i hullet, vent 5 sekunder og slipp. Vent nå til både Power og Trådløs lampen lyser stabilt igjen.

    OBS: Det kan nå hende at du nå må logge inn på ruteren og legge inn navn på ditt trådløse nettverk og nettverkspassordet på nytt. Dersom du har ruter fra Telenor og har benyttet det navnet og passordet som står på undersiden av ruteren er dette ikke nødvendig.

Fremdeles problemer? Ta kontakt med kundeservice på 915 09000.

?

E5 - Filmleie­


Feil med nettverkstilkoblingen. Kontroller nettverkstilkoblingen og innstillingene.

Løsning:



OBS: det kan ta flere minutter før alt fungerer igjen etter at du har koblet til strøm og/eller gjort nystart av enheter.

  1. Forsøk først å ta strømmen på T-We boksen din, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen.
  2. Dersom du bruker ruter; ta strømmen på ruteren, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. Vent til både Power og Trådløst lampene på fronten lyser stabilt før du sjekker om problemet er blitt borte.
  3. Dersom du har et modem eller fiberboks mellom veggkontakt og ruter; prøv å ta strømmen på denne, vent 5 sekunder. Koble til strøm igjen. 
  4. Sjekk at kablene (begge ender) mellom T-We boksen og veggkontakt(er) er i orden ved å nappe litt i kablene i begge ender og skru eller trykk godt fast igjen. De som bruker trådløst utstyr i stedet for kabel bør her sjekke om disse fungerer som de skal. 
  5. Sjekk for sikkerhets skyld at alle kablene er koblet til riktige kontakter. Se oppkoblingstegning her.
  6. Forsøk å sette T-We boksen tilbake til fabrikkinnstillinger. På fjernkontrollen velger du; Meny - Installasjon - Fabrikkinnstillinger. Et av valgene i denne menyen lar deg få beholde eventuelle opptak du har gjort. Brukerveiledning til din dekoder finner du her.
  7. Dersom du har ruter koblet til T-We boksen din bør du nå forsøke å gjøre full reset av ruteren. Telenors ruter har et lite hull med rød ring rundt på baksiden. Stikk en kulepenn godt inn i hullet, vent 5 sekunder og slipp. Vent nå til både Power og Trådløs lampen lyser stabilt igjen.

    OBS: Det kan nå hende at du nå må logge inn på ruteren og legge inn navn på ditt trådløse nettverk og nettverkspassordet på nytt. Dersom du har ruter fra Telenor og har benyttet det navnet og passordet som står på undersiden av ruteren er dette ikke nødvendig. 

Fremdeles problemer? Ta kontakt med kundeservice på 915 09000.