Data kan brukes i Norge/EU/EØS. Ubegrenset data: Hastighet reduseres til 3 Mbit/s etter 100 GB og etter 200 GB for Ubegrenset Multi. Egne priser fra Norge til utlandet, for fly, offshore, skip, spesialnumre og bruk utenfor EU/EØS. Hastighet varierer etter kapasitet og andre forhold. Mer om fart og dekning

Hva er prisene på mobilabonnement fra Telenor?

Vi har forskjellige priser på mobilabonnement utifra om dere er flere, om du er under 30 eller om brukeren av abonnementet er under 13. Uten rabatter varierer prisene på våre abonnement fra 359,-/md. til 779,-/md. Vi har også forskuddsbetalte abonnement fra 329,-/md. eller kontantkort der du selv kan velge hvor mye du ønsker å lade kontantkortet med.

  • Slik fungerer rabattene

    Familierabatt

    Det skal lønne seg å samle familien hos Telenor. Så lenge abonnementene er registrert på samme eier er det kun én i familien som betaler ordinær pris og alle de andre får 100 kr i rabatt per ekstra abonnement med ubegrenset data.

    Dere kan alle ha ulike ubegrenset-abonnement, for eksempel to Ubegrenset Ekstra-abonnement og ett Ubegrenset Multi eller Start.

    Rabatt for deg under 30

    Alle under 30 får rabatt. Det er 100 kr i rabatt på alle abonnement med ubegrenset data og 50 kr på abonnementene med fast datamengde.

    Rabatt for barn under 13

    Alle under 13 får en ekstra hyggelig rabatt på 210 kr på abonnementene Optimal 10 GB og Liten 5 GB.

    Kan jeg få både familierabatt og aldersrabatt?

    Familierabatt kan ikke kombineres med aldersrabatt. Dersom du har aldersrabatt på et ubegrenset data-abonnement og kjøper enda et abonnement med ubegrenset data, vil brukeren enten få alders- eller familierabatt. Lær mer her.

    Hva skjer når brukeren av abonnementet fyller 13 eller 30?

    Rabatten justeres automatisk når personen som bruker mobilabonnementet fyller år. Når et barn fyller 13 år, får barnet automatisk under-30-rabatten. Når du fyller 30, fjernes rabatten automatisk.

Hvordan får jeg best pris på mobilabonnement?

Hos oss har du flere muligheter til å få den beste prisen på ditt mobilabonnnement, og alt koker ned til hva du bruker mobilen til. Med vår abonnementsvelger gir vi deg et forslag til hvilket abonnement som kan passe for deg.

Bruker du mye data kan ubegrenset data passe for deg. Bruker du litt mindre er kanskje en fast datamengde bedre. Bruker du mer data i perioder får du med Optimal 10 GB Feriedata inkludert som du kan velge selv når du vil bruke - helt kostnadsfritt.

Alltid inkludert

Ikon for 5G

Norges raskeste 5G-nett

Ikon for ingen binding

Ingen binding

Ikon for fri tale

Ring og send så mange meldinger du vil kostnadsfritt

Ikon for fri bruk i EU/EØS

Bruk mobilen som hjemme på reise i EU/EØS

Ønsker du et tilbud på mobilabonnement?

Få hjelp til å velge rett abonnement, enten det er til deg selv eller til flere i familien. Send inn din kontaktinfo, og en av våre selgere ringer deg.

Ja, takk! Kontakt meg

Spørsmål og svar om mobilabonnement

  • Hvilket mobilabonnement skal jeg velge?

    Du kan få hjelp til å finne ut av hvilket mobilabonnement som kan passe for deg, barna eller hele familien med vår abonnementsvelger.

  • Hvilket mobilabonnement er billigst?

    Liten 5 GB er vårt billigste mobilabonnement. Her får du 5 GB data og høy hastighet. Grunnleggende sikkerhetstjenester som ubegrenset bildelagring, nummeroppslag med Se Hvem og Nettslett der du får hjelp til å fjerne uønsket innhold på nett, er naturligvis inkludert.

  • Er det bindingstid?

    Nei, det er ingen binding når du bestiller et mobilabonnement hos oss. På den måten kan du teste et abonnement og bytte opp eller ned dersom det viser seg at det første du valgte ikke passer til din bruk.

  • Er Data Rollover inkludert i abonnementene?

    I abonnementene som ikke har ubegrenset data, Optimal 10 GB, Normal 10 GB og Liten 5 GB, er Data Rollover inkludert. Det betyr at du får med ubrukt data videre til neste måned – helt automatisk. Du har oversikt over dataforbruket ditt i appen Mitt Telenor.

  • Hva skjer med rabatten når brukeren fyller 13 eller 30 år?

    Rabatten justeres automatisk når personen som bruker mobilabonnementet fyller år. Når et barn fyller 13 år, får barnet automatisk under-30-rabatten. Når du fyller 30, fjernes rabatten automatisk.

  • Jeg skal bytte til Telenor fra en annen operatør – hva må jeg gjøre?

    Det eneste du trenger å gjøre for å bytte operatør er å bestille et mobilabonnement hos oss, så fikser vi alt med operatøren du har i dag!

  • Kan jeg beholde nummeret mitt?

    Ja, absolutt, du velger selv om du vil beholde mobilnummeret ditt eller om du vil opprette et nytt.

  • Hva koster det å bruke mobilen i utlandet?

    Roam like home

    I hele EU/EØS og Storbritannia kan du bruke mobilabonnementet ditt til samme pris som ved bruk innenlands i Norge.

    For SMS og samtaler FRA Norge til utlandet gjelder egne priser. Se våre utlandspriser >

    Ring EU/EØS

    Ringer du mer enn 35 minutter i måneden til europeiske land? Med tjenesten Ring EU/EØS kan du ringe så mye du vil til disse landene - for kun 79,- i måneden. Finn ut mer >

  • Hvordan endrer eller sier jeg opp mobilabonnementet mitt?

    Du kan endre abonnementet ditt her på siden! Bare velg det nye abonnementet du vil ha, logg inn og velg «Behold nummer» og skriv så inn mobilnummeret til abonnementet du vil endre. Du kan også gjøre det i Mitt Telenor-appen eller på Mine sider. Velg nummeret du ønsker å endre, og velg «Bytt abonnement». Du må selv være eier av abonnementet for å kunne endre det.  

    Hos oss er det ingen binding, så du kan si opp abonnementet ditt ved å kontakte kundeservice. Er du ikke fornøyd med abonnementet du har i dag, håper vi du finner et annet abonnement med dataen du ønsker og sikkerhetstjenestene du trenger. Hos oss surfer du nemlig på et raskt og trygt mobilnett.

Nyttig info

  • Prøv oss i 2 måneder

    Nå kan du prøve Telenor i 2 måneder. Ombestemmer du deg, får du månedsprisene tilbake. Se noe av det du får som Telenor-kunde

    Slik gjør du det

    Du bestiller enkelt og greit det mobilabonnementet du er interessert i, og så er det bare å kose seg med prøvingen. Hvis du ikke blir fornøyd, tar du kontakt med kundeservice på telefon innen 60 dager etter at du har byttet til en annen operatør, så hjelper vi deg.

    Om pengene tilbake-garantien

    • Gjelder for nye nummer eller nummer som overføres fra en annen operatør. (Kun én gang per nummer.)

    • Kan kombineres med kjøp av mobil med SWAP.

    • Det er kun månedsprisene for abonnementet som blir refundert, ikke f.eks. SWAP-månedsprisen, tilleggstjenester, ev. etablering av nytt nummer eller bruk utover det som er inkludert i abonnementet.

    • Månedsprisene betales tilbake hvis du skal bytte til en annen operatør, men ikke hvis du bare sier opp abonnementet.

    • Garantien gjelder ikke for Forskudd 4 GB og Forskudd 10 GB.

  • Vilkår for mobilabonnement