CONNECT ID

Her finner du hjelp og informasjon om innlogging på våre tjenester. Logg inn på Mine sider, Mitt Telenor, og alle andre Telenor applikasjoner med samme passord.

Slik logger du inn

Første gang du logger inn, må du igjennom et par enkle steg. Stegene er like uansett hvilken tjeneste du logger inn på.

  1. Legg inn mobilnummer

  2. Legg inn e-postadresse

  3. Tast inn engangskode. Denne mottar du på SMS

  4. Opprett et passord

  5. Legg inn fødselsnummer

Når kontoen er opprettet og du har logget inn én gang, vil du automatisk logges inn neste gang du bruker en eller flere av våre tjenester på samme datamaskin eller mobil.

 

Problemer med innlogging?

Har du glemt ditt passord, mottar en feilmelding, eller opplever problemer med verifiseringskoden? Vi hjelper deg videre.

Glemt passord

Det er fort gjort å glemme passord når de finnes så mange innloggingstjenester.

  1. Trykk på Glemt passord under Logg inn-knappen
  2. Velg om du vil gjenopprette passordet via SMS eller e-post
Glemt passord

Mottar du verifiseringskoden?

Verifiseringskoden blir sendt som SMS til mobilnummeret du har registrert. 

Avsender på meldingen er Connect, og koden inneholder 4 siffer.

Verifiseringskode
Finner du koden på SMS?

Hvilken feilmelding får du?

Det er flere feilmeldinger du kan motta dersom innloggingen feiler. 
Hvilken feilmelding får du?
Det oppstod en feil. Sjekk at du er tilkoblet nett og prøv igjen.

Er det noe mer vi kan hjelpe deg med?

?

Endre eller legge til mobilnummer

Du kan endre eller legge til mobilnummer på din CONNECT-konto.

Legger du til flere mobilnumre, kan alle numrene brukes som brukernavn ved innlogging. Et mobilnummer kan derimot kun være knyttet til én CONNECT-konto.

Endre mobilnummer

  1. Logg inn på Min CONNECT-konto
  2. Velg Rediger under Mine mobilnumre
  3. Angi nytt mobilnummer eller e-postadresse, og klikk Lagre
  4. For å bekrefte at du har tilgang til nummeret, sender vi deg en verifiseringskode på SMS
  5. Oppgi verifiseringskoden i feltet for verifisering
Min Connect
?

Endre eller legge til e-postadresse

Du kan endre eller legge til e-postadresse på din CONNECT-konto.

Når du legger til flere e-postadresser må du velge hvilken adresse som skal være din primære e-post. Den primære e-postone brukes når vi f.eks sender deg e-post for tilbakestilling av passord. 

Endre e-postadresse
  1. Logg inn på Min CONNECT-konto
  2. Velg Rediger under Mine e-postadresser
  3. Angi ny e-postadresse, og gjenta denne
  4. Klikk Lagre
  5. For å bekrefte at du har tilgang til e-postadressen, sender vi deg en verifiseringskode til e-posten du har lagt til
E-posten du mottar sendes fra adressen connect@telenordigital.com
Min Connect
?

Logg ut av en eller flere tjenester

Skal du levere fra deg eller låne bort en mobil eller datamaskin, kan det være lurt å logge ut av tjenester. Du kan logge ut direkte i applikasjonen du bruker eller på Mine sider, eller du kan logge ut av en eller flere tjenester på din CONNECT-konto.

  1. Logg inn på Min CONNECT-konto
  2. Klikk på menyen Tjenester
  3. Klikk Fjern tilgang på en spesifikk tjeneste eller Fjern tilgang til alle tjenester for å logge ut av alle
Fjern tilgang
?

Slette CONNECT ID

Du kan beholde din CONNECT ID så lenge du ønsker - også om du ikke er Telenor-kunde.

Ønsker du allikevel å slette kontoen, kan du kontakte kundeservice på 915 09000.

Se åpningstider og kontaktinformasjon.


NB:

Når kontoen slettes, vil du miste tilgang til tilknyttede tjenester og innholdet i disse tjenestene. Dette kan f.eks være bilder i Min Sky eller kontakter som er lagret via Mine kontakter.  

Etter at kontoen er slettet, er det ikke mulig å gjenopprette CONNECT-kontoen.

?

Personvern og sikkerhet

CONNECT er en sikker og enkel påloggingsløsning levert av Telenor Digital.

Telenor beskytter dine personopplysninger ved å holde informasjonen trygg, og ved å være åpne om hvordan vi håndterer dine data:

  • Dine personopplysninger brukes til å gi deg bedre og mer relevante tjenester

  • Vi deler ikke dine personopplysninger med tredjeparter

  • Din trygghet er vår prioritet!

Ønsker du mer informasjon, kan du se Telenors portal for personvern og sikkerhet.

?

2-faktor autentisering­

E-postadresser og passord på avveie er et økende problem i dagens samfunn. Mediene rapporterer om at flere 100.000 norske e-postadresser og passord ligger tilgjengelig på nett. Skaden blir større når vi har som vane å bruke samme passord på flere kontoer. Vi har derfor valgt å legge på 2-faktor autentisering på de tjenestene der det er behov for det.

Disse tjenestene krever 2-faktor autentisering:

Slik fungerer det:

Når du har skrevet inn ditt passord, må du trykke på en knapp for å tilsendt engangspassord (OTP) på SMS eller e-post.

Når du har tastet inn koden blir du innlogget som før, og vil automatisk logges inn på alle andre tjenester med Connect ID fra samme enhet.

Du vil ikke bli bedt om engangspassord dersom mobilen du har registrert mot kontoen er tilkoblet Telenors mobilnett da vi gjenkjenner hvilket nummer påloggingen skjer fra.