Oppsett og innstillinger for Telenor e-post

Her finner du hjelp med innstillinger for din e-postadresse, i tillegg til oppsett for PC og mobil dersom du bruker et e-postprogram.

dame med pc og mobil

Påkrevd autentisering

Opplever du at du ikke får sendt mail? Fra 19.02.2020 er det påkrevd med autentisering på utgående server (smtp.online.no) for alle som bruker Telenor e-post. Dette kan føre til at e-post som har fungert fint tidligere plutselig stopper å fungere eller får en feilmelding når du forsøker å sende mail.

Endringen er gjort av sikkerhetshensyn da e-post som sendes uten slik autentisering er mer sårbar for misbruk i form av bl.a. "spam".

Løsningen er å legge til brukernavn og passord for utgående server. Du kan følge oppsettet på denne siden for riktige innstillinger. Hvor du legger inn innstillingene kan variere avhengig av hvilket e-postprogram du bruker, men som regel er det under "Innstillinger for utgående server". Kontakt leverandøren av ditt e-postprogram dersom du trenger hjelp til å finne frem.

info icon

Generelt oppsett

Oppsettet for Telenor e-post er likt uavhengig av hvilket e-postprogram du bruker. Utseende kan derimot variere fra program til program. Velg IMAP-oppsett, og fyll inn innkommende og utgående server med tilhørende porter.

Kontonavn: Valgfritt

Brukernavn: Din e-postadresse (alt som kommer før @online.no)

Passord: Ditt passord

Innkommende server

  • Server: imap.online.no

  • Port: 993 m/SSL

Utgående server

  • Server: smtp.online.no

  • Port: 465 m/SSL (Du kan også bruke 587 m/SSL eller TLS)


Fra 19.02.2020 er det påkrevd med autentisering på utgående server, det innebærer at du må legge inn brukernavn og passord også på den utgående serveren.

Slik setter du opp e-post på mobil

Har du en av mobiltypene nedenfor kan du følge våre veiledninger for å sette opp Telenor e-post steg for steg. Merk at innstillingene fremdeles er de samme som i det generelle oppsettet, så dobbeltsjekk at disse stemmer dersom det oppstår problemer.

Administrer e-post på Mine sider

På Mine sider kan du legge til, fjerne eller endre din e-post konto. Du finner alle valg ved å trykke på Administrer e-post under Snarveier.

i

Opprett ny e-postadresse

i

Reaktiver en deaktivert e-postadresse

i

Slett e-postkonto

i

Glemt passord?

i

Bestill E-postfilter og lagring

E-postfilter og lagring

Ønsker du ekstra lagringsplass og beskyttelse mot uønskede e-post, kan du bestille tjenesten E-postfilter og lagring. E-postfilteret sørger for at de fleste uønskede e-poster og spam stoppes før de når din innboks, mens lagring gir deg 5 GB ekstra i tillegg til de 2 GB som er inkludert som standard.

Logg inn på Mine sider

Nyttige funksjoner på webmail

i

Automatisk svar

i

Videresende e-post

i

Slette e-post

i

Sortere e-post

i

Rapporter spam

i

Blokker bestemte ord i avsender- eller emnefelt

Logg inn på webmail

Les e-post i din nettleser

Logg inn på epost.telenor.no