Oppsett og innstillinger for Telenor e-post
Her finner du hjelp med innstillinger for din e-postadresse, i tillegg til oppsett for PC og mobil dersom du bruker et e-postprogram.
.jpg)
Kontoinnstillinger for Telenor e-post
Innstillingene er like uavhengig av hvilket e-postprogram du bruker. Utseende kan derimot variere fra program til program. Velg IMAP-oppsett, og fyll inn innkommende og utgående server med tilhørende porter.
Kontonavn: Valgfritt
Brukernavn: Din e-postadresse (alt som kommer før @online.no)
Passord: Ditt passord
Innkommende server
Server: imap.online.no
Port: 993 m/SSL
Utgående server
Server: smtp.online.no
Port: 465 m/SSL (Du kan også bruke 587 m/SSL eller TLS)
Problemer med å sende mail?
Fra 19.02.2020 er det påkrevd med autentisering på utgående server (smtp.online.no) for alle som bruker Telenor e-post. Dette kan føre til at e-post som har fungert fint tidligere plutselig stopper å fungere eller får en feilmelding når du forsøker å sende mail.
Endringen er gjort av sikkerhetshensyn da e-post som sendes uten slik autentisering er mer sårbar for misbruk i form av bl.a. "spam".
Løsningen er å legge til brukernavn og passord for utgående server. Dette gjør du ved å endre innstillingene i e-postprogrammet ditt. Se våre veiledninger for mer hjelp.
Slik setter du opp eller endrer innstillinger for Telenor e-post
Har du en av mobiltypene eller e-postprogrammene nedenfor kan du følge våre veiledninger for e-post oppsett steg for steg. Vi viser deg også hvordan du endrer innstillinger etter at e-posten er satt opp.
Administrer e-postkontoer
På Mine sider kan du legge til, fjerne eller endre din e-postkonto. Du finner alle valg ved å trykke på Administrer e-post under Snarveier.
Opprett ny e-postadresse
Reaktiver en deaktivert e-postadresse
Slett e-postkonto
Glemt passord?
Bestill E-postfilter og lagring
Innstillinger på webmail
Automatisk svar
Videresende e-post
Slette e-post
Sortere e-post
Rapporter spam
Blokker bestemte ord i avsender- eller emnefelt
Logg inn på webmail
Les e-post i din nettleser