Oppsett og innstillinger for Online e-post
Her finner du hjelp med innstillinger for din Online e-post, i tillegg til oppsett for PC og mobil dersom du bruker et e-postprogram.
.jpg)
Kontoinnstillinger for Telenor e-post
Innstillingene er like uavhengig av hvilket e-postprogram du bruker. Utseende kan derimot variere fra program til program. Velg IMAP-oppsett, og fyll inn innkommende og utgående server med tilhørende porter.
Kontonavn: Valgfritt
Brukernavn: Din e-postadresse (det som er før "@online.no", maks 8 tegn).
Passord: Ditt passord
Innkommende server
Server: mail.online.no
Port: 993 m/SSL
Utgående server
Server: mail.online.no
Port: 465 m/SSL (Du kan også bruke 587 m/SSL eller TLS)
Problemer med å sende e-post?
Fra 19.02.2020 er det påkrevd med autentisering på utgående server (smtp.online.no) for alle som bruker Telenor e-post. Dette kan føre til at e-post som har fungert fint tidligere plutselig stopper å fungere eller får en feilmelding når du forsøker å sende mail.
Endringen er gjort av sikkerhetshensyn da e-post som sendes uten slik autentisering er mer sårbar for misbruk i form av bl.a. "spam".
Løsningen er å legge til brukernavn og passord for utgående server. Dette gjør du ved å endre innstillingene i e-postprogrammet ditt. Se våre veiledninger for mer hjelp.
Sette opp eller endre innstillinger for Online e-post
Har du en av mobiltypene eller e-postprogrammene nedenfor kan du følge våre veiledninger for e-post oppsett steg for steg. Vi viser deg også hvordan du endrer innstillinger etter at e-posten er satt opp.
-
Automatisk svar
-
Videresende e-post
-
Slette e-post
-
Sortere e-post
-
Rapporter spam
-
Blokker bestemte ord i avsender- eller emnefelt
-
Lage, redigere eller slette mapper
Logg inn på webmail
Les e-post i din nettleser