VÄre fiberabonnement

Inkluderer sikkerhetsfiltereret Nettvern som aktivt blokkerer svindelsider, og Alltid pÄ Nett-garanti om noe skulle skje. Velger du vÄr ruter fÄr du i tillegg vÄrt sterkeste sikkerhetsfilter Nettvern+.
Fra oss fÄr du bÄde vanlig fiber og sÄkalt hybridfiber.

  • Mer om abonnementene

    Om abonnementet:

    • Tilbudet gjelder nye kunder.

    • Merk: Kunder i borettslag/sameier har rabatterte priser.

    • Telenor leverer bĂ„de vanlig fiber og hybridfiber. Hybridfiber har samme nedlastingshastighet som vanlig fiber, men lavere opplastingshastighet.

    • Se eller endre ditt abonnement gjĂžr du pĂ„ Mine sider

    • Har du spĂžrsmĂ„l til abonnementet kan du ta kontakt pĂ„ vĂ„r Chat eller ringe 91509000

    • Les mer om forhold som kan pĂ„virke hastigheten pĂ„ bredbĂ„ndet ditt.

    Mer om hastighetene:

    Fiber bredbÄnd 150: Maksimum, minimum og normal tilgjengelig hastighet er 150 Mbps pÄ nedlasting og 150 Mbps ved opplasting. Der vi tilbyr hybridfiber vil det vÊre maks 10 Mbps ved opplasting.

    Fiber bredbÄnd 250: Maksimum, minimum og normal tilgjengelig hastighet er 250 Mbps pÄ nedlasting og 250 Mbps ved opplasting. Der vi tilbyr hybridfiber vil det vÊre maks 20 Mbps ved opplasting.

    Fiber bredbÄnd 500: Maksimum, minimum og normal tilgjengelig hastighet er 500 Mbps pÄ nedlasting og 500 Mbps ved opplasting. Der vi tilbyr hybridfiber vil det vÊre maks 30 Mbps ved opplasting.

    Fiber bredbÄnd 750: Maksimum, minimum og normal tilgjengelig hastighet er 750 Mbps pÄ nedlasting og 750 Mbps ved opplasting. Der vi tilbyr hybridfiber vil det vÊre maks 50 Mbps ved opplasting.

    Fiber bredbÄnd 1000: Maksimum, minimum og normal tilgjengelig hastighet er 80-94% av 1000 Mbps pÄ nedlasting og 80-88 % av 1000 Mbps ved opplasting. Der vi tilbyr hybridfiber vil det vÊre maks 50 Mbps ved opplasting.

Sjekk hva vi kan levere hos deg

LÊr mer om BredbÄnd fra Telenor

Har du bestilt fiber?

Sjekk status, fÄ informasjon om hele prosessen og se hvordan utbygging av fiber i ditt omrÄde foregÄr.

Sjekk utbygging i ditt omrÄde

Telenorfordeler

Vanlige spÞrsmÄl om fiberbredbÄnd

  • Hvilket bredbĂ„ndsabonnement skal jeg velge?

    Er du usikker pÄ hvilket abonnement du skal velge kan du kontakte oss her

  • Hva er forskjellen pĂ„ fiber og hybridfiber

    Vi tilbyr to ulike fiberteknologier:

    Hybrid fiber (Hybrid Fiber Coax)

    Dette nettet bestÄr av fiber lagt frem til et fiberskap i nabolaget, der de resterende meterne inn til hver husstand er koaksialkabler.

    Fiber (FTTH)

    Med FTTH (Fiber To The Home) gÄr fiberen helt inn til veggen pÄ boligen din. Fiber har symmetriske hastigheter, dvs. lik hastighet for bÄde nedlasting og opplasting av data.

    Med Fiber og hybridfiber fÄr du i nedlastingshastigheter fra 150 til 1000 Mbps, avhengig av hva du trenger. Du har tilgang til de samme produktene og tjenestene uansett hvilke av de to fiberteknologiene du har. Som kunde vil du ikke merke noen forskjell. I dag vil et FTTH-nett kunne levere hÞyere opplastningskapasitet enn et HFC nett, men de aller fleste kunder har behov for stÞrst kapasitet nÄr de laster ned, dvs. f.eks nÄr man streamer video, musikk eller laster ned nettsider. Kundene vÄre fÄr derfor mer enn nok kapasitet uansett hvilke fibernett de har. Her er det heller utstyret i huset ditt som setter begrensninger.

    Mer om de ulike teknologiene kan du finne her

  • Trenger jeg ny WiFi Ruter nĂ„r jeg bestiller abonnement?

    For at vi skal garantere at vÄre tjenester skal fungere optimalt, anbefaler vi at du benytter vÄrt WiFi-utstyr som inkluderer ekstra sikkerhet, eksperthjelp og fornÞydhetsgaranti. Les mer om Alltid WiFi. Kundeservice har dessverre ikke support pÄ andre rutere enn de vi leverer.

  • Trenger du hjelp med oppkobling eller bruk av TV- og eller bredbĂ„ndsutstyr

    Dersom du trenger hjelp til hjemmenettet eller bruk og oppkobling av TV- og bredbÄndsutstyr, og Þnsker en montÞr hjem til deg, kan du bestille Eksperthjelpen"

  • Hvordan fungerer Alltid PĂ„ Nett-garanti?

    Dersom du ikke kommer pÄ nett med bredbÄndet ditt kan du registrere feilen via Smart FeilsÞk pÄ Mine sider. Er det feil pÄ bredbÄndslinjen, og du eller andre i familien har mobilabonnement fra Telenor, gir vi deg en kompensasjon i form av datapakker .
    Du kan lese mer om garantien her

  • Hvordan kan jeg surfe trygt pĂ„ nett

    Med Nettvern kan alle Telenorkunder surfe trygt pÄ nett. Der er et filter i selve nettet til Telenor som stopper deg hvis du er i ferd med Ä gÄ inn pÄ en side som inneholder virus, svindelforsÞk eller annen skadelig programvare. Velger du i tillegg vÄr WiFi Ruter fÄr du vÄr sterkeste sikkerhetsfilter Nettvern+. Denne tjenesten mÄ du aktivere pÄ ruteren din.
    Les mer om Nettvern+ og hvordan du aktiverer tjenesten.

    Vi har samlet en del tips og rÄd og andre sikkerhetstjenester du kan bestille, som kan hjelpe deg til Ä bli enda tryggere pÄ nett uavhengig av hvilken enhet du bruker. LÊr mer om trygg nettsurfing.

  • Jeg har en annen TV- og/eller bredbĂ„ndsleverandĂžr i dag. MĂ„ jeg si opp dette selv?

    Telenor sier ikke opp ditt nÄvÊrende TV-og/eller bredbÄndsabonnement, dette mÄ du si opp selv nÄr fibernett fra Telenor er installert.

  • NĂ„r starter utbyggingen i mitt omrĂ„de og nĂ„r kan jeg regne med Ă„ fĂ„ fibernett i huset?

  • Hvordan fĂ„r jeg avtalt med montĂžren

    En montÞr vil kontakte deg og avtale tidspunkt nÄr vi er klare for Ä installere fibernett i din bolig. Les mer om installasjonen her.

  • MĂ„ jeg gjĂžre noe selv ved installering av fiber

    Der vi ikke kan levere fiber via luftstrekk mĂ„ du selv grave ned fiberkabelen fra tomtegrensen og inn til boligen din. Du fĂ„r informasjon om en eventuell egeninnsats nĂ„r montĂžren kommer hjem til deg. PĂ„ telenor.no/egeninnsats finner du veiledning for gravearbeid pĂ„ egen tomt.

  • Finnes det alternativ til fiberbredbĂ„nd pĂ„ min adresse

    Dersom du fÄr tilbud om fiberbredbÄnd i vÄrt adressesÞk, men heller Þnsker TrÄdlÞst BredbÄnd, vennligst ta kontakt med Kundeservice pÄ 91509000, for Ä finne ut om vi kan levere dette hos deg