Om Next Familie

Med Next Familie får alle i familien hvert sitt Next-abonnement med ubegrenset data - og sammen får dere familierabatt. Det er kun én i Next Familie som betaler ordinær månedspris, deretter vil de andre abonnementene få familierabatt så lenge alle har felles eier. Prisen avhenger av om den som skal bruke abonnementet er over eller under 18 år.

Priser med familierabatt:

Voksen med familierabatt: 449,– /md.

Under 18 med familierabatt: 349,– /md.

Inkludert i Next Familie

Nettslett-ikon

Nettslett – hjelp til å fjerne uønsket innhold på nett

Nettmobbing, netthets og private bilder på avveie kan skje hvem som helst. Med tjenesten Nettslett kan du få psykologhjelp og advokatbistand hvis du blir utsatt for netthets eller uønsket innhold på nett.

Slik får du hjelp med Nettslett ›

Min Sky-ikon

Min Sky – trygg lagring av mobilbilder

Med Min Sky får du ubegrenset og trygg lagring av mobilbildene og videoene dine. Du kan enkelt organisere bilder i album, dele bilder med familien eller venner og laste ned bildene fra skyen på tvers av alle enhetene dine.

Last ned Min Sky eller ta en titt på alt du kan gjøre i appen

Min Sky og Se Hvem har aldersgrense 13 år.

Se Hvem-ikon

Se Hvem – se hvem som ringer fra ukjent nummer

Med Se Hvem-appen har du nummeroppslag, du kan sjekke om et ukjent nummer er svindelanrop eller telefonsalg og lagre kontaktene dine på et trygt sted. Du kan også søke opp kontakter og adresser i hele Norge.

Dette er Se Hvem >

Min Sky og Se Hvem har aldersgrense 13 år.

Nettvern-ikon

Nettvern – hele familien surfer tryggere

Nettvern er et filter i Telenor-nettet som lar deg surfe litt tryggere. Filteret hindrer deg i å gå inn på falske nettsider eller lenker som inneholder virus, slik at sjansene for å bli utsatt for identitetstyveri og svindel blir mindre.

Merk deg at Nettvern ikke sensurerer surfingen din, og sporer heller ikke hvilke sider du besøker.

Slik fungerer Nettvern

Sikker Bruk-ikon

Sikker bruk – inkludert for de under 18 år

Sikker Bruk inkluderer:

  • Fast sperre for SMS-tjenester (CPA), som for eksempel ringetoner, spill eller opplysningstjenester.

  • Fast sperre for Teletorg (820 xx xxx og 829 xx xxx).

  • Fast sperre for utgående internasjonale samtaler. Når man er i utlandet er det fremdeles mulig å ringe/ sende meldinger til Norge.

  • Reservasjon mot opplysningstjenester (sørger for at nummeret ikke føres opp hos opplysningen, i elektroniske og trykte kataloger. Du kan fortsatt ringe til opplysningen).

  • Mulighet for å sperre for SMS-tjenester fullstendig, eller sette en beløpsgrense på 250,-, 500,- eller 1000,- per måned.

SIkker Bruk er automatisk skrudd på for alle som er under 18 år og er med i Next Familie.

Du får selvfølgelig også:

Beregn pris

Legg til antall personer. Har dere abonnement hos oss fra før, skal de også legges til.
Voksen

0

Under 18

0

Du må legge til antall som skal ha Next for å bestille

Bruker et av abonnementene over 100 GB, senkes hastigheten for dette abonnementet til 3 Mbit/s. Hastigheten kan økes igjen ved å kjøpe en Hastighetsreload.

Ubegrenset data gjelder i Norge/EU/EØS. Egne priser fra Norge til utlandet, for fly, offshore, skipspesialnumre og bruk utenfor EU/EØS. Hastighet varierer etter kapasitet og andre forhold. Alle hastigheter behandles likt ved metning i mobilnettet. Mer om fart og dekning.

?

Hvilken hastighet bør jeg velge?

Normal: Opptil 15 Mbit/s*, som er vår laveste hastighet. Da kan du selvsagt surfe, bruke sosiale medier og lese e-post som normalt. Du kan også se video i god kvalitet, og laste ned en film på cirka 7,5 minutter.

Rask: Opptil 150 Mbit/s*, noe som er ti ganger raskere enn Normal. Da kan du strømme nett-tv med krystallklar kvalitet, og laste ned en film på cirka ett minutt. Dagens gjennomsnittshastighet på 4G er 70–80 Mbit/s, så dette vil være mer enn nok for de aller fleste.

Maksimal: Fri fart opptil 300 Mbit/s* på 4G. Dette er drømmehastigheten for gamere, og for deg med Data- eller Tvilling-SIM. Du vil oppleve minimale forsinkelser i nettet, og en film lastes ned på cirka 23 sekunder. Vi bygger fortsatt ut fremtidens mobilnett i Norge, og 5G er kun tilgjengelig på utvalgte steder.

Hvilken hastighet kan du oppleve?

Test hastigheten med vårt speedometer >

For å teste hastigheten på ditt mobilabonnement må du passe på å ikke være tilkoblet WiFi når du gjennomfører testen. Merk, speedometeret vil bruke litt mobildata på testen. Mengden avhenger av hvor høy hastighet du opplever der du er.

*Opplevd hastighet vil være avhengig av dekningen der du er

Ubegrenset data

- perfekt med Norges raskeste 5G-nett*!

Hva er vel ubegrenset data uten suveren dekning? Med Telenors mobilnett får hele familien dekning i verdensklasse og Norges raskeste 5G-nett*. Et raskt nett gir deg en bedre mobilopplevelse. Dermed kan du bruke mobilen til akkurat det du vil – der du er.

Alt du vil vite om dekning

* Basert på analyse av Ookla® Speedtest Intelligence® data Q1-Q2 2022. Bruk av Ooklas varemerker er lisensiert og gjengitt med tillatelse. Opplevd hastighet varierer etter kapasitet og andre forhold.

Ookla Speedtest Awards 2022

Samle familien hos Telenor

Har du flere spørsmål om Next Familie eller lurer på hvordan du enklest kan samle familien hos Telenor? Vi hjelper deg gjerne!

Få hjelp til å samle familien

Trygghet for hele familien

Du skal ikke måtte bekymre deg for om barnas trygghet på nett – derfor har Next Familie mange inkluderte sikkerhetstjenester for barn og unge.

Les mer om hvordan vi trygger barna

Ikke behov for ubegrenset data?

Vi har mobilabonnement med fast datapakke hver måned, som selvfølgelig også har de samme inkluderte fordelene.

Velg det abonnementet som passer ditt behov.

Se alle våre abonnement

Prøv oss i 2 måneder

Er du ikke fornøyd, får du månedsprisene tilbake!

Er du ikke fornøyd, får du månedsprisene tilbake!
  • Bestill abonnementet du ønsker. Etter 5-8 dager får du et SIM-kort i posten.
  • Vi fikser alt det praktiske rundt byttet.
  • Sett SIM-kortet i mobilen, og voilà – velkommen til Telenor!

Spørsmål og svar

?

Hvordan fungerer Next Familie?

  • Familierabatten forutsetter Next-abonnement og felles eier av alle abonnementene

  • Betaler og bruker må være en privatperson.

  • Ett abonnement (eldste bruker) betaler ordinær månedspris for sitt Next-abonnement. Deretter er månedsprisen 449,- for voksne og 349,- for de under 18 år.

  • Alle abonnementene får automatisk samme hastighet. Endrer dere hastighet, endres hastigheten for alle i samme Next Familie.

  • Brukere under 18 år får Sikker Bruk automatisk aktivert.

?

Får vi virkelig ubegrenset data?

Ja, med Next Familie får dere ubegrenset data – hver måned. Bruker en i familien over 100 GB, vil hastigheten for det abonnementet reduseres til 3 Mbit/s frem til neste måned. De fleste vil likevel kunne surfe relativt normalt, og det abonnementet kan kjøpe en Hastighetsreload – hvis man ønsker det.

?

Hvilken hastighet bør vi velge?

Velger dere Normal får dere opptil 15 Mbit/s*, som er vår laveste hastighet. Da kan dere selvsagt surfe, bruke sosiale medier og lese e-post som normalt. Dere kan også se video i god kvalitet, og laste ned en film på cirka 7,5 minutter.

Velger dere Rask får dere opptil 150 Mbit/s*, noe som er ti ganger raskere enn Normal. Da kan dere strømme nett-tv med krystallklar kvalitet, og laste ned en film på cirka ett minutt. Dagens gjennomsnittshastighet på 4G er 70–80 Mbit/s, så dette vil være mer enn nok for de aller fleste.

Velger dere Maksimal får dere fri fart opptil 300 Mbit/s* på 4G. Dette er drømmehastigheten for gamere, og for dere med Data- eller Tvilling-SIM. Dere vil oppleve minimale forsinkelser i nettet, og en film lastes ned på cirka 23 sekunder. Vi bygger fortsatt ut fremtidens mobilnett i Norge, og 5G er kun tilgjengelig på utvalgte steder.

Usikker på hvilken hastighet dere kan oppleve?

Test hastigheten med vårt speedometer >

For å teste hastigheten på ditt mobilabonnement må du passe på å ikke være tilkoblet WiFi når du gjennomfører testen. Merk, speedometeret vil bruke litt mobildata på testen. Mengden avhenger av hvor høy hastighet du opplever der du er.

*Opplevd hastighet vil være avhengig av dekningen der du er

?

Hva skjer når en av oss har brukt 100 GB?

Når en av dere brukt 100 GB, vil hastigheten for det abonnementet reduseres til 3 Mbit/s frem til neste måned. Det abonnementet det gjelder har fortsatt ubegrenset data, og kan surfe som normalt – men det vil altså gå litt saktere.

?

Hvordan kjøper vi Hastighetsreload?

Hvis en av dere har brukt 100 GB og har fått redusert hastigheten til 3 Mbit/s, kan det abonnementet kjøpe en Hastighetsreload i Mitt Telenor eller på Mine sider. Velg mellom en Hastighetsreload for 24 timer (99,–) eller en som varer frem til månedsskifte 499,–), dere vil da få Normal, Rask eller Maksimal-hastighet – avhengig av hvilken hastighet dere har.

Slik fungerer Hastighetsreload 24 timer:

Ved kjøp av Hastighetsreload, starter dere abonnementet på nytt. Det vil si at dere får tilbake hastigheten dere har – i 24 timer. Dersom en av dere bruker mer enn 100 GB på disse 24 timene, vil hastigheten igjen reduseres til 3 Mbit/s.

Slik fungerer Hastighetsreload ut måneden:

Ved kjøp av Hastighetsreload, starter abonnementene på nytt. Det vil si at det abonnementet får tilbake hastigheten som er valgt – ut den måneden. Dersom en av det abonnementet bruker mer enn 100 GB i denne perioden, vil hastigheten igjen reduseres til 3 Mbit/s.

?

Kan vi bytte hastighet?

Ja, det kan deer selvfølgelig! For å bestille ny hastighet for alle i Next Familie, må den som eier abonnementene logge seg inn på Mine sider eller i Mitt Telenor-appen. Dere kan bytte hastighet én gang per måned, eller ringe kundeservice hvis dere har behov for flere endringer i en og samme måned. Dere kan bestille Normal, Rask eller Maksimal-hastighet på Next Familie-abonnement.

?

Får vi ubegrenset data i utlandet?

På reise i EU/EØS kan alle bruke abonnementet sitt som hjemme, og har ubegrenset data på reisen. Merk at på reise utenfor Norge oppheves hastighetsvalgene, og opplevd hastighet vil utelukkende basere seg på kapasitet og andre forhold i det lokale nettverket i det landet du reiser til. Utenfor EU/EØS gjelder egne priser.

?

Hvordan får vi 5G-hastighet?

For å få 5G-hastighet må dere velge Maksimal, som gir fri fart i nettet vårt. Du må også ha en 5G-mobil og befinne deg i et geografisk område hvor 5G er lansert. Den 13. mars gikk startskuddet – og vi har nå 5G-dekning i Trondheim, Elverum, Kongsvinger, Bodø, Fornebu, Kvitfjell, Svalbard/Longyearbyen, Spikersuppa og på Askvoll/Flokeneset. 5G-nettet vil rulles ut kontinuerlig i tiden fremover. Ta en titt på dekningskartet vårt her >

?

Får vi Familiebonus med Next Familie?

Next Familie har allerede ubegrenset data til alle som er med, og dere vil derfor ikke kunne bruke av bonusdata i Familiebonus. Har dere andre abonnement fra Telenor som ikke er med i Next Familie, vil abonnementene bidrar med ekstra data som kan deles med andre medlemmer i Familiebonus som ikke har ubegrenset data.

Les mer om Familiebonus >

Nyttig info

i

Prøv oss i 2 måneder

Nå kan du prøve Telenor i 2 måneder. Ombestemmer du deg i løpet av disse 2 månedene, får du månedsprisene tilbake. Se noe av det du får som Telenor-kunde

Pengene tilbake-garantien gjelder for:

  • Nye eller porterte nummer til Telenor, og kun én gang per nummer

  • Kan kombineres med SWAP

  • Kun månedspris for abonnement blir refundert. Gjelder ikke f.eks. SWAP-månedsprisen, tilleggstjenester, evt. etablering av nytt nummer eller bruk utover inkludert innhold

Er du ikke fornøyd, får du månedsprisene tilbake ved å kontakte kundeservice på telefon eller chat innen 60 dager etter utportering. Månedspriser refunderes ikke ved terminering, kun ved utportering.

i

Vilkår mobilabonnement