Ny hos oss?

Tusen takk for at du har valgt å bli kunde hos oss!

Er du på vei over til Telenor eller nylig har blitt kunde hos oss på mobil-, bredbånd-, eller TV-abonnement? Her finner du svar og hjelp til vanlige spørsmål.

Telenor ID og Mitt Telenor-appen

Det første du bør gjøre når du blir kunde hos oss er å opprette Telenor ID og laste ned Mitt Telenor-appen.

Telenor ID er en sikker innloggingsløsning for alle våre apper og tjenester - ett felles brukernavn og passord til alle de viktigste appene! Det vil si at du logger inn med samme info på f.eks. Mine Sider, i Mitt Telenor-appen og i T-We appen.

Vi har egne sider som guider deg gjennom prosessen her: Registrer ny bruker - Telenor ID
Har du allerede en Telenor ID-bruker, men har glemt passordet? Her finner du hjelp til innlogging


Mitt Telenor-appen er en mobilapp som gir deg oversikt over alle dine abonnement og tjenester, faktura og mye mer. Du kan blant annet også hente ut PUK-kode på ditt mobilabonnement, bestille nye SIM-kort eller datapakker.

Vi anbefaler også at du laster ned og tar i bruk Min Sky og Se Hvem i samme slengen :)

Første faktura

Som ny kunde kan første faktura være høyere enn forventet. Har du bestilt bredbånd vil du få etableringsgebyr og fraktkostnader. En annen årsak er at månedspris faktureres på forskudd. Avhengig av hvilken dato abonnementet ble opprettet, vil din første faktura derfor gjelde fra dagen du ble kunde og noe frem i tid. Vanligvis er dette en eller to måneder fremover.

Den neste fakturaen du mottar vil kun gjelde for én måned eller en fakturaperiode.

Mobil

  • Aktivere SIM-kort?

    Hvis du har fått nytt nummer, eller har flyttet nummeret ditt over til oss fra en annen leverandør, blir SIM-kortet automatisk aktivert på ditt mobilnummer. Du trenger med andre ord ikke manuelt aktivere det selv.

    Har du kommet over fra en annen leverandør, vil SIM-kortet bli aktivert på den datoen og klokkeslettet du har fått oppgitt på bestillingen eller i bekreftelses-SMS fra oss. Når klokken er slagen, kan du sette i SIM-kortet og skru på mobilen.

  • Mobilnummeret mitt overføres fra en annen leverandør

    Når du flytter over mobilnummeret ditt til oss fra en annen leverandør vil du få en SMS av oss. I denne SMS'en vil det være oppgitt dato og klokkeslett for når flyttingen vil gjennomføres.

    Når du når tidspunktet for flyttingen vil gammelt SIM-kort slutte å fungere, og du må bytte over til det SIM-kortet du har fått av oss.

    Hvis du har vært litt for tidlig ute med å sette inn SIM-kort og starte mobilen, kan det hende at du må restarte den en gang til for å få inn signaler på ditt nye SIM.

  • Aktivere Nettvern+

    Nettvern+ er inkludert i følgende mobilabonnement: Normal 10 GB, Optimal 10 GB, Ubegrenset Standard, Ekstra og Multi.

    Når du surfer på Telenors nett, er Nettvern+ filteret som forteller om en side kan inneholde virus eller phishing. På denne måten vil du få beskjed om du er på vei til en potensielt infisert side, og bli nektet tilgang. Dette gjelder også hvis du trykker på lenker du blir tilsendt via e-post eller SMS.

    Sikkerhetsfilteret sjekker om nettsider du prøver å gå inn på er trygge.


    På mobiltelefon kan Nettvern+ aktiveres via SMS slik:

    Send SMS "Bestill NP" til 1999.

    Det kan også aktiveres i Mitt Telenor App og på Mine Sider. Du finner veiledninger til dette og mer informasjon om Nettvern+ ved å trykke på knappen under.

    Les mer om Nettvern+
  • Har akkurat fått mobilabonnement, men det fungerer ikke

    Hvis du ikke får signal eller får andre feilmeldinger - skru av og på mobilen, og dobbeltsjekk gjerne at det er riktig dato for aktivering av SIM-kort/abonnement.

    Hvis dette ikke hjelper, så kan du bruke denne hjelpesiden: Løs problemer med mobil

Bredbånd

  • Aktivere Nettvern+

    For sikkerhetens skyld anbefaler vi at du aktiverer Nettvern+

    Når du surfer på Telenors nett, er Nettvern+ filteret som forteller om en side kan inneholde virus eller phishing. På denne måten vil du få beskjed om du er på vei til en potensielt infisert side, og bli nektet tilgang. Dette gjelder også hvis du trykker på lenker du blir tilsendt via e-post eller SMS.

    Sikkerhetsfilteret sjekker om nettsider du prøver å gå inn på er trygge.

    Les mer og få hjelp til å aktivere
  • Trenger hjelp til WiFi og hjemmenettet

    Har du fått internett og trenger litt assistanse til å sette opp nettverket hjemme akkurat slik du vil ha det? Usikker på om du kanskje trenger en forsterker for å sørge for at den trådløse dekningen når helt ned i kjelleren?

    Vi har flere hjelpesider som kan hjelpe deg her - enten om du vil gå gjennom steg for steg i førstegangsoppsett av ruter og forsterker, eller om du bare vil sjekke ut Ruteradministrasjon for å endre navn på nettverket ditt.

  • Har akkurat fått opp internett, men det fungerer ikke

    Har du forsøkt å skru utstyret av og på igjen?

    I veldig mange tilfeller er det kun en enkel restart av utstyret som skal til for å fikse problemer med hjemmenettet!

    Før du fortsetter feilsøkingen, anbefaler vi derfor at du restarter både ruter, forsterker og fiberboks/modem/antenneadapter ved å trekke ut strømmen, la det stå uten strøm en stund (ca. 20 sekunder) og så koble til igjen. Restart også din mobiltelefon eller pc ved å skru den helt av og så på igjen.

    Løser det ikke problemet, kan du feilsøke videre på vår hjelpeside: Løs problemer med Internett

Bor du i borettslag eller sameie?

Vi har samlet viktig informasjon, tips og brukerveiledninger for deg som er kunde i borettslag eller sameie på en egen side. Les om produkter, tjenester og fordeler som er inkludert i våre fellesavtaler – og bli inspirert av alle mulighetene.

TV

  • Velge TV-kanaler og strømmetjenester i T-We

    Vi har en flott hjelpeside som veileder deg i hvordan du kan velge inn og ut kanaler og strømmetjenester. Den finner du her: Velge kanaler i T-We

  • Last ned og ta i bruk T-We App

    Last ned T-We app her:

    Dette trenger du for å bruke T-We app

    • Et aktivt TV-abonnement og én T-We Boks eller kortleser fra Telenor

    • Mobilnummeret til eier av abonnementet må være registrert i våre systemer. For å registrere dette, må du ha en Telenor ID-bruker: Slik oppretter du Telenor ID-bruker.

    • Internettforbindelse via mobilnett eller WiFi

    Legge til familiemedlemmer

    Den som står som eier av TV-abonnementet må logge inn i appen eller på t-we.no før det kan gis tilgang til flere familiemedlemmer.

    Som eier kan du gi tilgang til T-We appen til inntil 5 familiemedlemmer. Når mobilnummeret er lagt til, kan personen logge inn i appen eller på twe.no - men de må også logge inn med sin Telenor ID-bruker.

    Her kan du lese mer om hvordan du legger til familiemedlemmer.

  • De viktigste knappene på fjernkontrollen

    oversikt over de viktigste knappene på fjernkontrollen

    Her ser du de viktigste knappene på fjernkontrollen.

    Ønsker du å se en total oversikt over alle knapper, finner du det her: Knapper på Fjernkontroll