Hjelp til Mitt telenor - mann med mobil utendørs

Hjelp til innlogging

Mitt Telenor bruker samme innlogging som alle andre Telenor-apper og tjenester, Telenor ID. Skal du registrere deg for første gang, eller har problemer med innlogging? Trykk på knappen under for å få hjelp og veiledning til innlogging.

Ta i bruk Mitt Telenor

Mitt Telenor-appen har mange nyttige og enkle funksjoner som kan gjøre din hverdag litt lettere.

Blant annet kan du finne PUK-kode, bestille SIM-kort, endre abonnement, bestille datapakker og betale eller utsette faktura.

Slik finner du PUK-kode i Mitt Telenor

Enheter - Hjelp til Mitt Telenor

Finn Enheter

På forsiden, scroll ned til du finner "Enheter". Velg enheten du vil ha PUK-koden til
PUK - Hjelp til Mitt Telenor

Finn PUK

Nå er du inne på selve enheten. Her finner du PUK-kode øverst, IMEI på mobilen og SIM-nummer. Du kan også aktivere nytt, sperre eller erstatte SIM-kort her.
Finner ikke PUK - Hjelp til Mitt Telenor

Ser du ikke PUK-koden?

Hvis bildet ser slik ut, betyr det at det er registrert en bruker på abonnementet. Det er kun brukeren på et abonnement som kan hente ut PUK-kode, dette av personvernshensyn.

Slik finner du dine abonnement

  1. Trykk på Familie nederst i appen

  2. Her inne finner du Familiebonus og en liste over alle medlemmene. Trykk på abonnementet du vil inn på

  3. Her får du opp info om abonnement, forbruk, tjenester og mye mer.
    Blar du helt til bunnen vil du finne valg for bytte av abonnement, bestille tjenester eller endre bruker, samt innstillinger for abonnementet.

Familie-knapp  - Hjelp til Mitt Telenor

Slik finner du faktura

Mobilfaktura:
På forsiden, scroll ned til du finner Faktura og trykk på den. Du vil da komme inn på den nyeste fakturaen.

  • Ønsker du se en annen faktura, velger du det ved å trykke på måneden nederst i bildet. For å bla enda lengre tilbake i tid må du stryke fingeren mot høyre i bildet.

For å se fakturadetaljer trykker du på en av de blå boksene på toppen.

Her finner du valg for å betale, utsette eller åpne selve fakturaen.

Faktura for fastnettsprodukter:
Faktura for disse abonnementene ligger på en egen knapp, direkte under der hvor abonnementene er listet opp i appen.

Trenger du mer hjelp med Faktura, kan du gå til våre faktura-sider ved å trykke på knappen under.

Hjelp til Faktura
Hjelp til Mitt Telenor

Bestille SIM-kort

  1. Scroll ned til Enheter

  2. Velg ønsket enhet

  3. Nederst, trykk på Bytt SIM-kort

  4. Velg Fysisk SIM-kort eller eSIM

  5. Les meldingen om BankID på mobil, og trykk på "Jeg forstår"

  6. Sjekk at leveringsadressen er korrekt (ved bestilling av fysisk SIM-kort), og huk av for at du godtar kjøpsvilkårene

  7. Trykk på Bekreft kjøp

Fysisk SIM-kort sendes til deg per post, og ankommer etter 5-7 dager.

Du finner QR-koden du trenger til å aktivere eSIM under "SIM-kort" på abonnementet etter noen få minutter.

Bestill SIM - Hjelp til Mitt Telenor

Aktivere SIM-kort

  1. Scroll ned til Enheter

  2. Velg enheten du ønsker aktivere nytt SIM-kort på

  3. Trykk på Aktiver SIM-kort

  4. Skriv inn SIM-kortnummeret ( 20 siffer: 89470000 YYMMDD XXXXXX)

  5. Trykk på Aktiver SIM-kort

  6. Identifiser deg med BankID for å fullføre aktiveringen

Nytt SIM-kort aktiveres innen 4 timer, men som regel tar det kun noen få minutter.

Hvis du ikke finner enheten du ønsker aktivere SIM-kortet på under Enheter, kan du gå inn på selve abonnementet og finne det under SIM-kort der (f.eks. på Data-SIM eller Tvilling-SIM).

Aktiver SIM - Hjelp til Mitt Telenor
  • Hvordan skrur jeg av eller på DarkMode?

    Chevron down 14x14px
  • Hvordan endrer jeg språk i appen?

    Chevron down 14x14px
  • Hvordan endrer jeg samtykke for informasjon, tilbud og nyheter på SMS/e-post?

    Chevron down 14x14px
  • Hvordan endre tillatelser eller varslinger?

    Chevron down 14x14px

SAFE

Du finner SAFE på forsiden av appen, under Dine tjenester. Trykk på Kom i gang for å gå inn på tjenesten.

Trenger du mer hjelp til hvordan du legger inn e-postadresse eller bankkort i SAFE ID-vakt, kan du trykke på knappen under for å se veiledning på video.

Hjelp til SAFE ID-vakt
SAFE - Hjelp til Mitt Telenor

Åpne Mitt Telenor-appen

Hvis du ser på denne siden på din mobil, kan du åpne Mitt Telenor-appen ved å trykke på linken under. Har du ikke appen installert, kan du trykke på linken under og installere via Appstore eller Google Play.

Fant du ikke svar på det du lurte på?