Ikon Faktura

Er fakturaen ikke som forventet?

Det første du bør sjekke er hvilken periode fakturaen gjelder for.

Er det den første fakturaen du får fra oss, eller en faktura etter du har gjort endringer på abonnement kan den gjelde for en lengre periode enn den vanlige fakturaen.

Det er også viktig å sjekke forbruket - har du f.eks. ringt til spesialnumre, vært i utlandet eller brukt telefonen til å betale for innholdstjenester?

Åpne din faktura på Mine Sider
Utsette faktura

Du kan utsette faktura på Mine Sider, i Mitt Telenor eller via kundeservice.

Utsettelse koster 70 kroner dersom du gjør det selv, eller 140 kroner dersom kundeservice ordner det for deg.

Les mer om utsettelse
eFaktura og Avtalegiro

Med eFaktura kommer fakturaen rett i nettbanken istedenfor som papirfaktura i posten, og med AvtaleGiro betales den automatisk ved forfall.

Enkelt for deg og smart for miljøet!

Les mer om eFaktura & Avtalegiro
Innholdstjenester

Lurer du på hvem et 4- eller 5-sifret nummer tilhører, hva en innholdstjeneste er, eller hvordan du sperrer eller åpner for bruk av tjenester via SMS?

Les mer om innholdstjenester

Mine Sider

  • Trykk på boksen under, den tar deg direkte til Faktura-sidene

  • Finn fakturaen du leter etter i listen og trykk på fakturanummeret

  • Trykk på "Se alle detaljer" for å se faktura i nettleseren.

Mitt Telenor

  • Hvis du er på mobil, åpne appen ved å trykke på knappen under. Er det første gang du bruker den, må du logge deg på.

  • Bla ned til Faktura og klikk på den.

  • Nederst på siden finner du en månedsoversikt med tidligere fakturaer

  • Kan jeg få kopi av faktura på papir?

    Chevron down 14x14px
  • Oversikt over fakturagebyr

    Chevron down 14x14px

Betale faktura

Du kan betale faktura fra oss både på Mine Sider og i Mitt Telenor-appen.

Les mer om betaling av faktura fra Telenor.

Inkasso og stengt abonnement

Hvis du ikke betaler fakturaen din ved forfall, vil du få en purring.

Hvis du ikke betaler purringen innen fristen, vil fakturaen kunne gå til inkasso. Når fakturaen går til inkasso overtar inkassobyrået kravet fra Telenor, og du må betale regningen til dem.

Hvis faktura forblir ubetalt for lenge kan abonnementet ditt bli stengt. Hvor lang tid det tar varierer for mobil, internett og TV.

Les mer om hvordan du kan få åpnet ditt abonnement

Fant du ikke svar på det du lurte på?