Hjelp til faktura og betaling
Her finner du svar på vanlige spørsmål om din faktura, som utsettelse, betaling, eFaktura/Avtalegiro, kundenummer, inkasso og hva innholdstjenester er.
Er fakturaen ikke som forventet?
Det første du bør sjekke er hvilken periode fakturaen gjelder for.
Er det den første fakturaen du får fra oss, eller en faktura etter du har gjort endringer på abonnement? Kan fakturaen gjelde for en lengre periode enn vanlige?
Det er også viktig å sjekke forbruket - har du f.eks. ringt til spesialnumre, vært i utlandet eller brukt telefonen til å betale for innholdstjenester?
Utsette faktura
Du kan utsette faktura på Mine Sider, i Mitt Telenor eller via kundeservice.
Utsettelse koster 70 kroner dersom du gjør det selv, eller 140 kroner dersom kundeservice ordner det for deg.
eFaktura og Avtalegiro
Med eFaktura kommer fakturaen rett i nettbanken istedenfor som papirfaktura i posten, og med AvtaleGiro betales den automatisk ved forfall.
Enkelt for deg og smart for miljøet!
Innholdstjenester
Lurer du på hvem et 4- eller 5-sifret nummer tilhører, hva en innholdstjeneste er, eller hvordan du sperrer eller åpner for bruk av tjenester via SMS?
Mine Sider
Trykk på knappen under, den tar deg direkte til Faktura-sidene
Finn fakturaen du leter etter i listen og trykk på fakturanummeret
Trykk på "Se alle detaljer" for å se faktura i nettleseren
Mitt Telenor App
Hvis du er på mobil, trykk på knappen under for å åpne appen. Ved førstegangs bruk, må du logge deg på.
Bla ned til Faktura og klikk på den
Nederst på siden finner du en månedsoversikt med tidligere fakturaer
Betale faktura
Du kan betale faktura fra oss både på Mine Sider og i Mitt Telenor-appen.
Inkasso og stengt abonnement
Hvis du ikke betaler fakturaen din ved forfall, vil du få en purring.
Hvis du ikke betaler purringen innen fristen, vil fakturaen kunne gå til inkasso. Når fakturaen går til inkasso overtar inkassobyrået kravet fra Telenor, og du må betale regningen til dem.
Hvis faktura forblir ubetalt for lenge kan abonnementet ditt bli stengt. Hvor lang tid det tar varierer for mobil, internett og TV.
Spørsmål og svar om faktura
-
Uenig i fakturaen?
-
Hvordan foregår betaling av faktura etter oppsigelse?
-
Hva er kreditering og penger til gode?
-
Kan jeg endre fast forfallsdato på mine faktura?
-
Hva er Spesifisert Faktura?
-
Hvor finner jeg kundenummer eller abonnementsnummer?
-
Kan jeg få kopi av faktura på papir?
-
Oversikt over fakturagebyr