Visste du at 150.000 har blitt utsatt for ID-tyveri de to siste årene?
...eller at 300.000 årlig opplever svindel når de handler på nett?
Antall digitale svindelforsøk har eksplodert de siste årene, og angrepene er langt mer troverdige enn før.
Du kan fortsatt unngå de fleste svindelforsøk med sunn fornuft, men det er vanskelig å stoppe alle trusler selv.
Vær tryggere med SAFE
SAFE er en sikkerhetspakke som gir deg et ekstra lag med sikkerhet og trygghet, samt hjelp til deg og din husstand hvis uhellet skulle være ute.
Med SAFE får du rådgivning, økonomisk kompensasjon og bistand når du trenger det.
Endring i pris
Fra 1. januar 2024 endres prisen på SAFE til 169,–/md.
Vi hjelper deg gjerne!
Vil du vite mer om hvordan SAFE kan sikre deg, eller ønsker du veiledning for å bestille? La en av våre medarbeidere ringe deg.
Dette har du i SAFE
Svindelforsikring | Dette får du |
---|---|
Advokathjelp | • Få rettshjelp for inntil 3 millioner kroner |
Psykologhjelp | • Psykologbistand for inntil 30.000,– |
ID-tyveri | • Tapt lønnsinntekt for inntil 15.000,– og annet tap inntil 300.000,– |
Nettkjøp | • Du får tilbakebetalt fra 500,– opptil 10 000,– hvis du ikke mottar varen. Ved mangelfull vare på over 10 000,– mottar du advokatbistand. |
Rådgivning | • Opptil 30 timer rådgivning fra advokat. Kan brukes både før eller etter uhellet har inntruffet. |
Nettslett | • Hjelp til å fjerne krenkende bilder og innhold på nett |
App-kjøp | App-kjøp gjort av barn under 10 år på Google Play eller App Store uten foreldres godkjenning, opptil 3000,– per tilfelle. |
Skole og idrett | Advokathjelp inntil 30 timer, samt psykologbistand inntil 30 timer. |
ID-vakt | Dette får du |
---|---|
ID-vakt av e-post og betalingskort | • Monitorerer opptil fem e-postadresser og fem betalingskort. |
Personlig varsling | • Varsel hvis dine passord eller annen personling informasjon er funnet på avveie |
SAFE WiFi | Dette får du |
---|---|
VPN | • VPN-løsning som krypterer trafikken du sender over nett. |
Visste du at 300 000 husstander har valgt SAFE som sin digitale sikkerhetstjeneste?
Dette sier kunder om SAFE:
Digital sikkerhet starter hos deg
Det finnes flere grep du selv kan ta for å sikre deg mot å bli svindlet. Se sikkerhetsekspertens tips for å unngå kontokapring.
Sjekk om din e-postadresse er på avveie
5 tips for bedre sikkerhet i hverdagen
1. Unngå åpne nett
Om du kobler deg på åpne trådløse nett, vil det alltid kunne være en risiko for at noen fanger opp det du skriver inn – også brukernavn og passord til nettsidene du besøker. Bruk mobilnettet om du er usikker, eller en VPN-løsning.

3. Bruk totrinnsverifisering
Ikke glem totrinnsverifisering – det stanser veldig mange forsøk på datainnbrudd. Som navnet antyder, sørger denne teknikken for at du må gjennomføre ett ekstra steg for å bekrefte din identitet, utover inntasting av passord.

5. Gi aldri fra deg denne infoen
Oppgi aldri passord, BankID eller annen innloggingsinformasjon til noen andre – selv ikke banken, politiet eller andre instanser. Det er kun svindlere som vil etterspørre slik informasjon.
2. Ikke lagre passord i nettleser
Får uvedkommende tilgang til din datamaskin eller mobiltelefon, gjør du jobben deres enklere ved å la dine viktigste passord være lagret på enheten. Som regel kan de få en liste med passordene med få tastetrykk.

4. Ikke klikk hvis du er i tvil
Ikke klikk på lenker i SMS-er og e-poster du ikke er helt sikker på. Får du potensielt viktig henvendelse fra et selskap? Søk heller etter avsenderen på nett og ta direkte kontakt på telefon.

SAFE - Ofte stilte spørsmål
-
Hva er SAFE?
-
Fungerer SAFE i utlandet?
-
Hvordan aktiverer jeg SAFE?
-
Må jeg være Telenor-kunde for å bruke SAFE?
-
Avsluttes SAFE hvis jeg sier opp mitt mobilabonnement?
-
Hva koster SAFE?
-
Dekker SAFE ID-tyveri?
-
Min identitet er blitt stjålet, hva gjør jeg?
-
Er hele familien dekket med SAFE Svindelforsikring?
-
Jeg har blitt svindlet på nett, hva gjør jeg?
-
Får jeg SAFE gjennom mitt bedriftsabonnement? / Er SAFE inkludert i mitt abonnement?
-
Hvordan kan jeg si opp SAFE?
-
Hvem i husstanden er dekket ved app-kjøp?