SAFE

En sikkerhetspakke for ditt digitale liv.

SAFE består av 3 tjenester

  • Dette er inkludert i svindelforsikringen

    Advokathjelp:
    Få rettshjelp for inntil 3 millioner kroner

    Psykologhjelp:
    Psykologbistand for inntil 30.000,-

    ID-tyveri:
    Tapt lønnsinntekt for inntil 15.000,– og annet tap inntil 300.000,–

    Nettkjøp:
    Du får tilbakebetalt fra 500 kr opptil 10 000 kr hvis du ikke mottar varen. Ved mangelfull vare på over 3000 kr mottar du advokatbistand.

    Rådgivning:
    Opptil 30 timer rådgivning fra advokat. Kan brukes både før eller etter uhellet har inntruffet.

    Nettslett:
    Hjelp til å fjerne krenkende bilder og innhold på nett

    Se vilkår

Ofte stilte spørsmål

?

Fungerer SAFE i utlandet?

Ja, med SAFE er du dekket uansett hvor du er i verden. Du kan surfe trygt på nett med SAFE WiFi, og bli varslet om personlig informasjon som bankkort eller e-postadresser er på avveie. 

?

Hvordan aktiverer jeg SAFE?

Når du har bestilt SAFE må du aktivere SAFE WiFi, samt registrere betalingskort og e-postadresser for ID-vakt. Dette gjør du enkelt i appen Mitt Telenor eller Mine Sider. 

Aktiver SAFE

Aktiver SAFE WiFi

?

Dekker SAFE ID-tyveri?

Ja, SAFE hjelper deg i tillegg med alle former for svindelproblematikk. Med SAFE får du advokathjelp og økonomisk kompensasjon ved ID-tyveri, misbruk av betalingskort, eller ved krenkede nettpublisering. Forsikringen dekker også nye kjøp og bruktkjøp på nett. SAFE dekker hele husstanden. 

?

Er hele familien dekket med SAFE Svindelforsikring?

SAFE dekker alle i din husstand.

?

Må jeg være Telenor-kunde for å bruke SAFE?

Nei, alle kan benytte seg av SAFE uavhengig av hvilken teleoperatør man har.

?

Min identitet er blitt stålet, hva gjør jeg?

Med SAFE Svindelforsikring får du hjelp av HELPs dyktige advokater om du oppdager at du er utsatt for svindel, identitetstyveri, krenkende nettpublisering, misbruk av et personlig betalingskort eller har behov for bistand i forbindelse med et forbrukerkjøp eller privatkjøp. I tillegg til hjelp etter at skaden har inntruffet, kan advokatene bistå i alt av spørsmål du måtte ha rundt svindel. De kan også gi deg råd om forebyggende tiltak for å redusere faren for å bli svindlet. Kontakt HELP på e-post: post@help.no eller telefon 22 99 99 99. 

?

Jeg har blitt svindlet på nett, hva gjør jeg?

Med SAFE har du tilgang på advokathjelp fra HELP hvis du oppdager at du er blitt svindlet på nett. I tillegg får du trygghet og hjelp ved kjøp på nett. Dette gjelder både bruktkjøp (for eksempel på Finn.no) og kjøp av nye varer.

Du får tilbakebetalt fra 500 kr opptil 3000 kr hvis du ikke mottar varen.

Ovennevnte gjelder forutsatt av kjøpsavtalen er inngått mens Medlemmet er omfattet av forsikringsavtalen og at tvistesummen er over kr. 3 000.

Kontakt HELP på e-post: post@help.no eller telefon 22 99 99 99.

?

Får jeg SAFE gjennom mitt bedriftsabonnement? Er SAFE inkludert i mitt abonnement?

SAFE er en tilleggstjeneste uavhengig av hvilke mobilabonnement og mobiloperatør du har.