Løs problemer med e-post

Her finner du tips og veiledninger til hva du kan gjøre om du opplever problemer med sending eller mottak av mail.

E-postprogram eller webmail?

Dersom du opplever problemer med din Telenor e-post er dette det første du bør sjekke. Leser du e-post i nettleseren via epost.telenor.no har denne alltid riktig oppsett. Opplever du at mailen ikke fungerer her, er det altså stor sannsynlighet for at problemet skyldes noe med selve kontoen. Dette kan være alt fra feil passord dersom du ikke får logget inn, til at e-post kontoen er deaktivert eller slettet. Deaktivering skjer automatisk dersom du ikke har logget deg inn i løpet av de siste 6 månedene.

Bruker du e-post via et e-postprogram (f.eks. Outlook), kan problemer skyldes både e-post kontoen og innstillingene i selve programmet. Dersom du har mulighet, bør du forsøke å logge inn på epost.telenor.no for å utelukke problemer med kontoen. Skyldes feilen innstillinger, kan du følge oppsett for Telenor e-post for å kontrollere disse.

?

Aktiver en deaktivert konto

  1. Logg inn på Mine sider

  2. Velg Administrer e-post under Snarveier

  3. Velg fanen for Deaktiverte

  4. Velg Gjenopprett

Dersom kontoen ikke ligger under Deaktiverte må du kontakte Kundeservice for videre hjelp.

?

Glemt passord?

Følg våre veiledninger for å få tilsendt nytt passord til e-post.

Merk at Telenor e-post har et annet passord enn det du bruker når du logger inn på Mine sider eller i Mitt Telenor. Passordet genereres automatisk og er ikke mulig å endre til noe du selv har valgt.

Kan ikke sende mail

Dersom du kan motta mail men ikke sende, er årsaken normalt problemer med utgående innstillinger. Sørg for å legge inn riktig server og port som beskrevet under generelt oppsett. Merk at det er påkrevd å ha autentisering av brukernavn og passord for utgående server fra 19.02.2020. Om du ikke får sendt mail etter denne datoen er det altså sannsynlig at du må legge inn dette for at mailen skal fungere igjen.

Kan ikke motta mail

Fungerer det å sende mail men ikke motta? Dersom problemet gjelder for all innkommende mail, er det sannsynlig at innstillingene for innkommende server må endres. Følg oppsett for Telenor e-post for riktige innstillinger.

I enkelte tilfeller kan problemet også skyldes at innboksen er full. Maks grense for innboksen er 25 000 mail. Forsøk å slette et par meldinger fra epost.telenor.no dersom du mistenker at dette kan være tilfelle. Du vil normalt bli varslet om at du nærmer deg grensen.

Legg til konto på nytt

Dersom du ikke får løst problemet kan løsningen være å legge til e-postkontoen på nytt.

  1. Slett kontoen fra e-postprogrammet

    • OBS: Dersom du er bekymret for å miste innhold, bør du sørge for å ta en sikkerhetskopi eller lagre innholdet du trenger på andre måter.

  2. Legg til kontoen på nytt med IMAP-oppsett

Chat med Telmi
Snakk med vår chatbot
Trykk her for å starte ›

Kontakt Kundeservice
Snakk med oss
Gå til kontakt oss ›