Løs problemer med e-post

Her finner du tips til hva du kan gjøre om du opplever problemer med sending eller mottak av e-post.

checkmark

Opplever du samme problem på epost.telenor.no?

Dersom du opplever problemer med din Telenor e-post er dette det første du bør sjekke. Opplever du at mailen ikke fungerer her, er det altså stor sannsynlighet for at problemet skyldes noe med selve kontoen.

Dette kan være alt fra feil passord dersom du ikke får logget inn, til at e-post kontoen er deaktivert eller slettet. Deaktivering skjer automatisk dersom du ikke har logget deg inn i løpet av de siste 6 månedene.

Bruker du et e-postprogram (f.eks. Outlook), kan problemer skyldes selve e-post kontoen eller innstillingene i programmet du bruker.
Forsøk å logge inn på epost.telenor.no for å utelukke problemer med kontoen. Fungerer e-posten der, må du se på innstillingene på ditt e-postprogram. Trykk på linken "Oppsett for Telenor e-post" under for å sjekke disse.

?

Er eposten din deaktivert?

?

Har du glemt passordet?

Kan ikke sende e-post

Dersom du kan motta e-post, men ikke sende, er årsaken normalt problemer med utgående innstillinger.

Sørg for å legge inn riktig server og port som beskrevet under generelt oppsett. Merk at det er påkrevd å ha autentisering av brukernavn og passord for utgående server fra 19.02.2020. Om du ikke får sendt e-post etter denne datoen er det altså sannsynlig at du må legge inn dette for at e-posten skal fungere igjen.

Kan ikke motta e-post

Fungerer det å sende e-post, men ikke motta? Dersom problemet gjelder for all innkommende e-post, er det sannsynlig at innstillingene for innkommende server må endres. Følg oppsett for Telenor e-post for riktige innstillinger.

I enkelte tilfeller kan problemet også skyldes at innboksen er full. Maks grense for innboksen er 25 000 e-post. Forsøk å slette et par meldinger fra epost.telenor.no dersom du mistenker at dette kan være tilfelle. Du vil normalt bli varslet om at du nærmer deg grensen.

Gå til epost.telenor.no

Legg til konto på nytt

Dersom du ikke får løst problemet kan løsningen være å legge til e-postkontoen på nytt.

  1. Slett kontoen fra e-postprogrammet

    • OBS: Dersom du er bekymret for å miste innhold, bør du sørge for å ta en sikkerhetskopi eller lagre innholdet du trenger på andre måter.

  2. Legg til kontoen på nytt med IMAP-oppsett. Trenger du veiledning, trykk på knappen under.

Oppsett Telenor e-post