?

Når kommer varen jeg har bestilt?

Så fort varen blir sendt fra lageret mottar du en epost med sporing. Ved hjelp av sporingen kan du finne ut hvor din pakke befinner seg. 

Hvis du ikke har mottatt epost med sporing, er det fordi din pakke ikke har blitt sendt ennå.

?

Reparasjon og reklamasjon

Forsikring
Har du Telenor Mobilforsikring? Les hvordan du sender mobilen til reparasjon her
Har du SWAP? Les mer om SWAP Skjermforsikring og Plussforsikring

Reklamasjon
Hvis du vil reklamere på en vare, må du ta kontakt med butikken der du kjøpte mobilen.

Har du kjøpt mobilen fra Telenor, kan du levere varen din i en Telenorbutikk eller sende den inn per post. Dersom du leverer varen til reparasjon i en Telenorbutikk, må du huske å ha med kvittering. Finn din nærmeste Telenorbutikk

Hvis du vil sende inn produktet til reparasjon per post, må du først opprette en serviceordre. Etter registrert service vil du få brukernavn og passord slik at du kan sjekke status på din service. Pakken må leveres på et postkontor. 

Før du leverer din telefon til service, er det viktig at du skrur av kodelås og eventuelt 'Find my iPhone'.

Hvis reparasjonen ikke dekkes av garantivilkårene, får du beskjed om hvor mye reparasjonen vil koste deg. Du velger selv om du ønsker at varen skal repareres eller ikke. Hvis du ikke ønsker reparasjonen, men vil ha varen tilbake, belastes du likevel for feilsøkingen som har blitt gjort.

Feil som ikke dekkes av garantivilkårene er for eksempel fysiske skader, fuktskader, skader etter lynnedslag og brukerfeil.

?

Retur og angrerett

Fri retur 

Om du vil returnere varen, har du selvsagt mulighet til å returnere den til oss og få pengene tilbake.

Slik virker fri retur

Du har mulighet for å angre i 14 dager etter at du har hentet pakken på postkontoret, så lenge varen er i feilfri tilstand slik den var da du fikk den. Det er viktig at den er uten merker eller mangler, og at den ligger i originalembalasjen sammen med alt innhold slik det var da du mottok den. I pakken ligger det ferdig frankert returlapp. Angrerettskjema printer du ut, fyller ut og legger ved. Skjemaet ligger her: telenor.no/angre

Send den gjerne tilbake i samme pappeske som den kom i, så vet du at pakken kommer sikkert fram. 

Vilkårene finner du her: https://www.telenor.no/privat/vilkar/vilkar-nettbutikk.jsp

?

Trenger jeg nytt SIM-kort?

Når du bestiller telefon fra nettbutikken får du automatisk tilsendt SIM-kort som passer i din nye telefon. SIM-kortet kommer i en egen forsendelse.

Hvis du er ny kunde hos Telenor, må du bruke SIM-kortet du får tilsendt. Kortet er klart til bruk.

Hvis allerede er Telenor-kunde, trenger du ikke å bytte SIM-kort om ditt gamle SIM passer i den nye telefonen. Tar du i bruk det nye SIM-kortet, må dette først aktiveres på Mine sider.

?

Kan jeg endre min bestilling?

Telenor Nettbutikk pakker og sender varene dine så raskt som mulig. Når din vare er bestilt, må du være raskt ute med å ringe Kundeservice på 915 09000 hvis du vil kansellere din bestilling.

Hvis du ikke henter pakken på postkontoret går den i retur, og kjøpet blir opphevet.

?

Hvordan bytter jeg eier eller bruker på telefonen jeg har kjøpt?

Du kan selv bytte bruker ved å logge inn på Mine sider. Velg Endre bruker, nederst på siden under Bruker.

Ønsker du å bytte eier på et abonnement kan du bruke skjema for overdragelse (PDF)

?

Hva gjør jeg hvis jeg angrer på kjøpet?

Du kan velge å benytte deg av angreretten, som gir mulighet for å angre i 14 dager etter at du har hentet pakken på postkontoret. Les vilkårene på angrerettskjemaet som ligger ved i pakken.

Hvis du ikke henter pakken på postkontoret går den i retur, og kjøpet blir opphevet. Last ned angrerettskjema (PDF)

?

Spørsmål rundt faktura?

Dersom du har angret på kjøpet eller sendt pakken i retur, vil du automatisk få tilbakebetalt beløpet på neste faktura. 

Når du kjøper en telefon eller annet utstyr fra Telenor Nettbutikk, vil du motta faktura fra Telenor.
Dersom du har valgt et abonnement med SWAP, vil den månedlige prisen for telefonen komme på samme faktura som ditt abonnement fra Telenor.

  • Beløp under 300,- (299,- inkludert frakt) vil belastes på samme faktura som ditt abonnement. 
  • Beløp over 300,- vil bli sendt på en egen faktura med eget fakturanummer. 
?

Andre spørsmål?

Dersom du har andre spørsmål rundt ditt kjøp i nettbutikken, kan du kontakte kundeservice på 915 09000.

Vis flere spørsmål og svar