Hjelp til faktura

I Mitt Telenor-appen kan du både se, utsette og betale dine fakturaer.

Vanlige spørsmål

?

Hvordan slipper jeg å betale for papirfaktura?

Hvis du oppretter eFaktura får du ikke papirfaktura i posten, og slipper å betale 59,-. Du bestiller eFaktura i nettbanken din.

Les mer om eFaktura

?

Ny kunde? Første faktura inneholder flere månedsavgifter

Du blir fakturert månedsavgiften på forskudd, derfor gjelder den første fakturaen fra dagen du ble kunde samt neste måned. Din neste faktura vil bare inneholde én månedsavgift.

Eksempelet under viser en kunde som fikk nytt abonnement i slutten av desember. Fakturaen som kommer i januar inneholder derfor månedsavgift fra datoen abonnementet startet i desember, januar og forskuddsbetaling for februar.

førstefaktura

Du kan se hvilken periode du betaler for på din faktura. For mer informasjon, se fakturaforklaring for mobil og mobilt bredbånd og telefon og bredbånd. Her finner du forklaring av faktura med Fleksi.

?

Slik ser fakturaen ut hvis du endrer abonnement

Siden du har betalt månedsavgiften for abonnementet på forskudd, vil du få tilbake månedsavgiften for ditt gamle abonnement fra datoen abonnementet ble endret. Dette vises med en minus foran på fakturaen. Fra samme dato legges månedsavgiften for ditt nye abonnement til.

Eksempelet under viser en kunde som byttet til nytt abonnement 10. desember. Månedsavgiften for det gamle abonnementet er trukket fra for 11. desember til 31. januar. Så er månedsavgiften for det nye abonnementet lagt til fra 10. desember til 31. januar, pluss forskuddsbetaling for februar.

Endringsfaktura_300

?

Kreditering/penger til gode

Hvis du har mottatt en kreditering/kreditnota fra Telenor, betyr det at du har penger til gode hos oss.

Pengene du har til gode vil bli trukket fra på din neste faktura eller tilbakebetalt til kontonummeret du sist betalte en regning til Telenor fra. Hvis du ønsker å få pengene utbetalt til et annet kontonummer, kan du ringe kundeservice på 915 05000.

?

Ikke enig i fakturabeløpet?

Sjekk våre fakturaforklaringer for mobil og mobilt bredbånd og telefon og bredbånd. Mener du fortsatt at du er fakturert feil, ber vi deg ta kontakt med oss så fort som mulig.

En klage på fakturaen skal alltid rettes til oss før fakturaen forfaller, og kravet utsettes til saken har blitt løst.

Kontakt kundeservice på nummer 915 09000 for mobil og mobilt bredbånd, eller 915 05000 for bredbånd og fasttelefon.

Du kan også sende oss en e-post for å klage på din mobil- eller mobilt bredbåndsfaktura eller telefon- og bredbåndsfaktura.

?

Falsk e-post om faktura

Vi opplever fra tid til annen at våre kunder blir utsatt for forsøk på svindel. Det jobbes aktivt for å stoppe dette, men dessverre dukker det stadig opp nye aktører.

Telenor sender kun faktura per post, eller via eFaktura/AvtaleGiro som må åpnes i din nettbank. Hvis du har mottatt en faktura på e-post, er dette et forsøk på svindel og e-posten bør derfor slettes.

Hvis du har fulgt en link fra e-posten og gitt fra deg kortinformasjon, bør du umiddelbart kontakte banken for å sperre kortet ditt og deretter politianmelde saken.

?

Saldo og forbruk

Mine sider eller i Mitt Telenor-appen får du enkelt oversikt over saldo og forbruk.

Les mer om saldo og forbruk

?

Fellesfaktura

Med Fellesfaktura kan du samle alle dine abonnement på én faktura.

Fellesfaktura kan kombineres med:

For å kunne bestille Fellesfaktura må abonnementene ha samme juridiske eier. Ved manglende betaling, vil alle abonnementene på fakturaen bli stengt. 

Kontakt kundeservice på nummer 915 09000 for å bestille Fellesfaktura.

?

Splittet faktura for fastnett

Med Splittet faktura kan du skille ut faste priser eller bruk på bredbånd eller telefoni på en egen faktura, og sende denne til en annen betaler. 

Den som står som juridisk eier av abonnementet er ansvarlig for at hele fakturaen blir betalt. Det vil si at eieren av abonnementet også er ansvarlig for delen av fakturaen som splittes ut. Alle telenorkunder kan få splittet faktura, bortsett fra de med fast forvalg. 

Bestill Splittet faktura ved å ringe kundeservice på 915 05000. 

Splittet faktura gjelder kun fremover i tid. En faktura som allerede er sendt ut kan ikke deles. Pris for Splittet faktura: 0,-

Se flere spørsmål og svar
Kundeservice

Vi hjelper deg

Har du andre spørsmål om faktura? Vi hjelper deg gjerne på 915 09000 (mobil), 915 05000 (fastnett), e-post eller Facebook.