Bestill fiber i Missingmyr allerede nå!

Med lynraskt fiberbredbånd fra Telenor kan du strømme, se på TV, surfe og spille med mange i hustanden samtidig.

Store planer til hele Missingmyr

Planlegging av fiberutbygging

Vi ser på muligheter å etablere fiber til resten av boligene i Missingmyr gjennom flere eksisterende rør i nabolaget som er lagt ned i veien. Før vi kan starte en utbygging av fiber trenger vi stor nok oppslutning i området. Det er planlagt at denne beslutningen tas innen kort tid for å sikre at vi kommer i gang med utbygging allerede til våren. Det er derfor viktig at de som har lyst på fiber, men ikke har fått bestilt gjør det i nær fremtid.

Vi vil besvare dine spørsmål og gi deg et tilbud

Områdeansvarlig fra Telenor kommer på besøk for å svare på dine spørsmål og gi deg et tilbud i nær fremtid. Vi ser frem til å møte deg og håper du setter av tid til en liten prat med oss. Dersom vi oppnår stor nok interesse vil utbyggingen starte til våren, med en ambisjon om å være ferdig høsten 2023.

Vi arbeider kontinuerlig for å levere tjenester med kvalitet, sikkerhet, dekning, og fleksibilitet i vår infrastruktur og produkter. Les mer om vårt TV- og strømmeinnhold.

Fiberutbyggingen som foregår fremover beskrives som et kjempesprang innen den digitale utviklingen. Fiber fra Telenor gir deg et trygt og sikkert internett med høy hastighet til alt du og familien ønsker å gjøre på nettet.

Fyll inn skjemaet for å få et uforpliktende tilbud

Spørsmål og svar

?

Hjelp til hvilket abonnement du skal velge?

Er du usikker på hvilket abonnement du skal velge kan du kontakte oss her

i

Koronasituasjonen

Koronasituasjonen gjør at vi må ta ekstra hensyn ved feilretting og installasjon av nødvendig utstyr på din hjemmeadresse. Montørene hos våre samarbeids-selskaper vil kontakte deg og avtale håndtering av installasjon i henhold til gjeldende veiledning og retningslinjer fra Folkehelseinstituttet, som f.eks. grundig håndvask, unngå håndhilsning og sikre god avstand mellom personer. I samtale med deg, vil montør også gjøre nødvendige avklaringer om det er forhold knyttet til karantene eller isolasjon som gjør at arbeid på din adresse må utsettes.

Les mer om hvilke rutiner vi har innført for å minimere smitterisiko her .
?

Hva er forskjellen på fiber og hybridfiber?

Vi tilbyr to ulike fiberteknologier:

Hybrid fiber (Hybrid Fiber Coax)

Dette nettet består av fiber lagt frem til et fiberskap i nabolaget, der de resterende meterne inn til hver husstand er koaksialkabler.

Fiber (FTTH)

Med FTTH (Fiber To The Home) går fiberen helt inn til veggen på boligen din. Fiber har symmetriske hastigheter, dvs. lik hastighet for både nedlasting og opplasting av data.

Med Fiber og hybridfiber får du i nedlastingshastigheter fra 75 til 500 mbit/s, avhengig av hva du trenger. Du har tilgang til de samme produktene og tjenestene uansett hvilke av de to fiberteknologiene du har. Som kunde vil du ikke merke noen forskjell. I dag vil et FTTH-nett kunne levere høyere opplastningskapasitet enn et HFC nett, men de aller fleste kunder har behov for størst kapasitet når de laster ned, dvs. f.eks når man streamer video, musikk eller laster ned nettsider. Kundene våre får derfor mer enn nok kapasitet uansett hvilke fibernett de har. Her er det heller utstyret i huset ditt som setter begrensninger.

?

Hvor mye raskere er egentlig fiber?

Enten du velger vanlig fiber eller hybridfiber, får du langt raskere nedlastingshastigheter enn med vanlig bredbånd. Fiber og hybridfiber får du i nedlastingshastigheter fra 50 til 500 mbit/s, avhengig av hva du trenger. Til sammenlikning er hastighetene på vanlig bredbånd fra 5 til 60 mbit/s. Med fiber vil du aldri ha problemer med å levere stabilt og raskt nett til mange enheter, for eksempel når flere i familien strømmer filmer og serier samtidig.

?

Trenger jeg ny WiFi Ruter når jeg bestiller abonnement?

For at vi skal garantere at våre tjenester skal fungere optimalt, anbefaler vi at du benytter vårt WiFi-utstyr som inkluderer eksperthjelp og fornøydhetsgaranti. Les mer om Alltid WiFi. Kundeservice har dessverre ikke support på andre rutere enn de vi leverer.

?

Hvordan fungerer Alltid På Nett-garanti?

Dersom du ikke kommer på nett med bredbåndet ditt og vi ikke kan løse feilen i løpet av samtalen med kundeservice, gir vi deg en kompensasjon.

Du kan lese mer om garantien her

?

Hvordan kan jeg surfe trygt på nett?

Med Nettvern kan alle Telenorkunder surfe trygt på nett. Der er et filter i selve nettet til Telenor som stopper deg hvis du er i ferd med å gå inn på en side som inneholder virus, svindelforsøk eller annen skadelig programvare. Fiber- og bredbåndskunder må ha en ruter levert av Telenor for å kunne aktivere denne tjenesten.

Alle bredbåndskunder har en sikkerhetspakke inkludert i abonnementet som sikrer pc-en ved bruk hjemme, men også om du surfer borte på et ukjent Wifi-nett.

Vi har samlet en del tips og råd og andre sikkerhetstjenester du kan bestille, som kan hjelpe deg til å bli enda tryggere på nett uavhengig av hvilken enhet du bruker. Les og lær mer om trygg nettsurfing.

?

Hvor sjekker jeg forbruket mitt?

Du kan til enhver tid ha kontroll på forbruket ditt inne på Mine sider.

Jeg har en annen TV- og/eller bredbåndsleverandør i dag. Må jeg si opp dette selv?

Telenor sier ikke opp ditt nåværende TV-og/eller bredbåndsabonnement, dette må du si opp selv når fibernett fra Telenor er installert.

Når starter utbyggingen i mitt område og når kan jeg regne med å få fibernett i huset?

Hva må jeg gjøre selv?

Der vi ikke kan levere fiber via luftstrekk må du selv grave ned fiberkabelen fra tomtegrensen og inn til boligen din. Du får informasjon om en eventuell egeninnsats når montøren kommer hjem til deg. På telenor.no/egeninnsats finner du veiledning for gravearbeid på egen tomt.

Hvordan får jeg avtalt med montøren?

En montør vil kontakte deg og avtale tidspunkt når vi er klare for å installere fibernett i din bolig.Les mer om installasjonen her.

Se alle spørsmål og svar