Ekstra data hver måned – med Familiebonus

Familiebonus gir utvalgte mobilabonnement med fast datamengde mulighet til å bruke ekstra data.

Nye mobilabonnement bidrar, men kan ikke bruke av dataen

Merk at alle våre nye mobilabonnement* bidrar til Familiebonus, men kan ikke bruke av den oppsamlede dataen.

Abonnement som kan bruke av Familiebonus

Mini 1 GB

Original

Yng

U18

Trygg Start

Fleksi

Medium

Trygg

Frihet

Mobil

Telenor Nonstop/Nonstop home

Telenor Nonstop roam

Aktiver Familiebonus i Mitt Telenor

Klikk på knappen/lenken fra mobilen din for å åpne eller installere appen:

Det er enkelt å få mer bonusdata

Ekstra data ligger klar, men hvem skal få hva?

Spørsmål og svar om Familiebonus

?

Hva er Familiebonus?

Familiebonus er ekstra data, som tilfaller eier av et gitt abonnement.

For å få Familiebonus, må visse kriterier oppfylles. Du må ha enten 2 private mobilabonnement – eller 1 privat mobilabonnement og ytterligere 2 Telenor-produkter. Hvert produkt gir 1 GB hver måned:

Mobilabonnement, SWAP, Bredbånd, Mobilt Bredbånd, Trådløst Bredbånd, TV, Fiber og Hjemmetelefon.

Følgende abonnement kan bruke av Familiebonus:

Mini 1 GB, Original, Yng, U18, Trygg Start 400 MB, Fleksi, Medium, Trygg, Frihet, Mobil, Telenor Nonstop/Nonstop home og Telenor Nonstop roam.

?

Hvilke abonnement bidrar til Familiebonus?

Alle abonnement bidrar til Familiebonus, også utgåtte:

Litt 2 GB, Enkel 8 GB, Mer 8 GB, Ubegrenset Basis, Ubegrenset Medium, Ubegrenset Pluss, Mini 1 GB, Next, Original, 15 GB+, Yng, U18, Trygg Start 400 MB, Fleksi, Medium, Trygg, Frihet, Mobil, Telenor Nonstop/Nonstop home og Telenor Nonstop roam.

?

Hvilke abonnement kan bruke av Familiebonus?

Abonnementene som kan bruke av Familiebonus er:

Mini 1 GB, Original, Yng, U18, Trygg Start 400 MB, Fleksi, Medium, Trygg, Frihet, Mobil, Telenor Nonstop/Nonstop home og Telenor Nonstop roam.

?

Hvordan fungerer Familiebonus?

  • For å kunne bidra til Familiebonus må du ha minst 2 private mobilabonnement – eller 1 privat mobilabonnement + ytterligere 2 Telenor-produkter i samme Familiebonus.

  • Telenor-produktene er: Mobilabonnement (privat og bedrift, inkludert utgåtte. Merk: Litt 2 GB, Enkel 8 GB, Mer 8 GB, Ubegrenset Basis, Ubegrenset Medium og Ubegrenset Pluss bidrar inn i Familiebonus, men kan ikke bruke av bonusdataen), SWAP, Bredbånd, Mobilt Bredbånd, Trådløst Bredbånd, TV, Fiber og Hjemmetelefon.

  • Familiebonus aktiveres av eier av et privat mobilabonnement fra Telenor.

  • Ved aktivering blir alle numrene og Telenor-produktene til eier automatisk med i Familiebonus.

  • Det er ingen begrensninger på antall medlemmer i samme Familiebonus, men kun mulig å være medlem i én Familiebonus av gangen.

  • Medlemmer i samme Familiebonus trenger ikke å være i familie med hverandre.

  • For hvert Telenor-produkt som inngår i Familiebonus, deler vi ut 1 GB ekstra data hver måned.

  • Den ekstra dataen blir tilgjengelig i en felles pott, som Familiebonus-medlemmer med utvalgte private mobilabonnement fra Telenor kan bruke av. Disse abonnementene er: Mini 1 GB, Original, Yng, U18, Trygg Start 400 MB, Fleksi, Medium, Trygg, Frihet, Mobil, Telenor Nonstop/Nonstop home og Telenor Nonstop roam.

  • Bedriftsabonnement kan bidra til potten, men ikke bruke av den.

  • Kontantkort, M2M, Mobilt bredbånd Bedrift og Data-SIM gir ikke Familiebonus.

  • Familiebonus har Data Rollover. Den ekstra dataen brukes derfor før dataen som er inkludert i abonnementet.

  • For å få mer bonusdata er det mulig å invitere flere medlemmer eller kjøpe flere produkter.

  • Nye medlemmer kan bruke av fellespotten med ekstra data fra dag 1, men nye produkter vil først bidra med ekstra data fra den første neste måned.

  • For å akseptere en invitasjon til en Familiebonus-gruppe må man ha en bruker på Mine Sider eller i Mitt Telenor-appen.

  • Hvis du avslutter en Familiebonus kan du ikke opprette en ny Familiebonus før den første neste måned.

Merk! Den som eier avtalen kan se ditt navn og telefonnummer med mindre du har hemmelig mobilnummer. Eier av avtalen kan også se hvor mye bonusdata du har brukt og eventuelt sette grenser for hvor mye du kan bruke.

?

Hva hvis jeg er bedriftskunde?

Alle Telenors mobilabonnement for bedrift kan bidra til Familiebonus, så lenge abonnementet er registrert med navn og fødselsdato. Mobilt Bredbånd Bedrift gir ikke bonusdata.

Ønsker du også å administrere og sette opp Familiebonus i Mitt Telenor, må du være eier av minst ett privat mobilabonnement.

Har du Mitt Telenor fra før, er det bare å sørge for at du har siste versjon av appen, og du er klar til å bli med. 

Er ditt abonnement registrert med navn og fødselsdato er det bare å laste ned Mitt Telenor for å være med.

Er ditt bedriftsabonnement ikke registrert med korrekt informasjon, kan du dessverre ikke laste ned Mitt Telenor-appen. Da må du kontakte din telefoniansvarlig i bedriften, som enkelt kan oppdatere informasjonen i Min Bedrift.

Bedriftsabonnement kan bidra til potten med Familiebonus, men ikke bruke av den. Bredbånd der bedriften står som eier kan ikke delta i Familiebonus.

Er du Min Bedrift-administrator?
Så enkelt registrerer du personlige brukere for mobilabonnement i Min Bedrift: 

Logg inn i Min Bedrift - velg så Mobil på topplinjen.

Velg «Abonnement» og gjør et søk med ditt firma- eller virksomhetsnavn. Du vil da få opp alle abonnement som er registrert med bedriften som bruker. 

Trykk på «Bruker» og bruk pennen i høyre hjørne for å fylle inn navn og fødselsdato for de abonnementene som skal ha en personlig bruker. 

Husk å lagre.

?

Koster det noe?

Nei, Familiebonus koster ingenting ekstra.

?

Hvor mange produkter må man ha for å få ekstra data?

For å få bonusdata hver måned trenger du enten 2 private mobilabonnement – eller 1 privat mobilabonnement + ytterligere 2 Telenor-produkter. Det er ingen grense for maks antall produkter.

?

Hvis jeg inviterer noen, vil produktene til det nye medlemmet gjelde fra første stund?

Produktene til et nytt medlem vil gjelde fra den 1. i neste måned, men det nye medlemmet kan bruke av eksisterende bonusdata med en gang, såfremt han/hun har et privat mobilabonnement.

?

Jeg har invitert noen til min Familiebonus, men jeg får ikke opp hvilket abonnement de har?

Hvis du har invitert noen med bedriftsabonnement, vil disse først bli aktive i avtalen fra den 1. i neste måned – samtidig som de begynner å tilføre bonusdata. I mellomtiden kan du se den invitertes navn i Mitt Telenor-appen.

?

Jeg har bedriftsabonement. Kan jeg få Familiebonus?

Med et mobilabonnement for bedrift kan du være med i en Familiebonus, og abonnementet ditt gir bonus, men du kan dessverre ikke bruke av bonusdataen. For å kunne bruke bonusdata må du være bruker av et privat mobilabonnement. Har du selv et bedriftsabonnement, men står som eier av abonnementet til barnet ditt, kan du opprette en Familiebonus på det abonnementet.

?

Jeg har blitt med i en Familiebonus, når får jeg ekstra data?

Nye medlemmer kan bruke av fellespotten med bonusdata fra dag 1, men nye produkter vil først bidra med ekstra data fra den første neste måned.
?

Vil produktene til et nytt medlem gjelde fra første stund?

Produktene til et nytt medlem vil gjelde fra den 1. i neste måned, men det nye medlemmet kan bruke av eksisterende bonusdata med en gang, dersom det er et privat mobilabonnement. Medlemmer med bedriftsabonnement kan ikke bruke bonusdata.

?

Går invitasjonen til nye medlemmer til juridisk eier eller bruker?

Den går til nummeret du har valgt, men bruker kan ikke velge å bli medlem av en Familiebonus, det er det kun en eier som kan.
?

Hvordan inviterer jeg flere medlemmer?

Dette gjør du enkelt i Mitt Telenor-appen. Det er ingen maksgrense for hvor mange som kan være med i samme Familiebonus.

?

Jeg har avsluttet en Familiebonus, kan jeg opprette ny?

Hvis du avslutter en Familiebonus kan du ikke opprette en ny Familiebonus før den første neste måned.

Vis flere

*De nye abonnementene er Ubegrenset Pluss, Ubegrenset Medium, Ubegrenset Basis, Mer 8 GB, Enkel 8 GB og Litt 2 GB.