Online e-post - endringer våren 2023
Her kan du lese mer om hva som ble endret og hva det betyr for deg som kunde på e-post
Vi har oppgradert e-posttjenesten din
Våren 2023 fikk du en oppgradering av din Online e-post som gir deg en trygg og brukervennlig løsning for fremtiden. Alle med en @online e-postadresse er nå flyttet over til ny løsning.
Endringer i pris for Online e-post
Dersom du ikke har betalt månedspris for e-postkontoen før dette, ble du flyttet til til E-post 5 GB som koster 39 kroner i måneden. Denne utgiften begynte å løpe fra 1. juni 2023.
Dersom du allerede betalte 29 kroner i måneden for e-postfilter og lagring ble du flyttet til E-post 15 GB som koster 49 kroner i måneden. Denne utgiften begynte å løpe fra 1. juli 2023.
Nye fordeler
Online e-post rustes for fremtiden med et forbedret spamfilter, økt lagringsplass og en ny webmail med med både oppgraderte og helt nye funksjoner. Du finner webmailen ved å logge inn på Online.no.
Hvis du vil lese mer om hvordan du bruker det nye spamfilteret finner du tips i denne artikkelen.
Telenor jobber systematisk med å sikre et godt personvern, og som bruker av Online e-post blir dine personopplysninger ivaretatt. Dette innebærer blant annet at vi ikke deler informasjon med tredjeparter for bruk til kommersielle formål.
Ofte stilte spørsmål nye Online e-post
-
Hvorfor må jeg betale for Online e-post?
-
Jeg har mottatt mye spam i innboksen min. Kommer denne situasjonen til å bedre seg nå?
-
Hvorfor skal jeg ha en konto hos Online e-post og ikke skaffe meg en konto hos en annen tilbyder?
-
Jeg står som eier eller betaler av en e-postkonto, og ønsker å overføre dette ansvaret til en annen person. Hva gjør jeg?
-
Kan alle bruke webmailen?
-
Jeg har fått tilgang til den nye webmailen, men er usikker på hvordan jeg kan bruke den. Hva gjør jeg?
-
Hvor mye lagringsplass trenger jeg?
-
Hvordan vet jeg hvor mye lagringsplass jeg har brukt?
-
Hvordan faktureres Online e-post?
-
Når mottar jeg første faktura med nye priser?
-
Hvordan unngår jeg fakturagebyr?
-
Hvordan sier jeg opp min e-postkonto?
-
Jeg har ved en feiltakelse sagt opp min e-postkonto, og ønsker å reaktivere den. Hva gjør jeg?
-
Hva skjer hvis jeg ikke betaler fakturaen?
-
Kan jeg beholde gratisversjonen av Online e-post?
-
Jeg betaler allerede for e-postfilter og ekstra lagring. Hva slags endringer kan jeg vente meg og når får jeg informasjon på e-post?
Ofte stilte spørsmål om overføringen av min konto til ny e-postløsning
-
Hvordan merker jeg at jeg har blitt flyttet over til ny e-postløsning?
-
Jeg har glemt passordet mitt, hva gjør jeg?
-
Hvorfor oppgraderer dere e-posttjenesten?
-
Kan noe skje med det jeg har lagret i e-postkontoen min når jeg flyttes over?
-
Kan jeg fortsatt bruke den gamle webmailen?
-
Når flyttes jeg over til ny e-postløsning?
-
Jeg er webmail-bruker men har fortsatt ikke blitt flyttet over til ny løsning. Jeg mistenker at noe er feil.
Problemer med e-postmapper etter at du ble flyttet over til ny e-postløsning?
-
Hvordan setter jeg standard-mapper for f.eks. Sendt e-post, spam-mapper og lignende?
-
Etter at jeg ble flyttet over på ny e-postløsning mangler det e-post i enten Spam-mappen, Sendt-mappen, mappen for slettet e-post, eller andre lignende mapper.
-
Etter at jeg har slettet e-post så kommer den tilbake i innboksen min. Hvordan får jeg endret dette?
-
Det har dukket opp flere kopier av en mappe, med ett eller flere 1-tall bak. Hva gjør jeg?
-
E-post ser ut til å forsvinne når den flyttes over til innboksen fra annen mappe, for eksempel Spam-mappen.