Online e-post webmail
Her finner du hjelp og veiledning til oppsett og innstillinger på webmail - Online e-post i nettleser.

Innlogging
Slik logger du inn på webmailen din med Telenor ID
- Gå til Telenor.no/online og klikk på Logg inn med Telenor ID 
- Skriv inn ditt telefonnummer og klikk på Fortsett 
- Du vil motta en bekreftelseskode på telefonen din. Skriv den inn og klikk deg videre. 
- Opprett et passord for din Telenor ID, eller bruk ditt eksisterende passord hvis du allerede har en Telenor ID 
- Dersom du ikke har verifisert Telenor ID med din BankID må du gjøre det nå. Dette gjør du kun én gang. 
- Følg instruksjonene for eventuell passordløs innlogging, som vi anbefaler for maksimal sikkerhet 

- Logg inn med tradisjonelt brukernavn og passord
Kom i gang med e-post og mapper
Her finner du svar på hvordan du bruker webmailen til å skrive og sende e-post, hvordan du kan søke opp eller sortere innhold i innboksen og hvordan du oppretter mapper for å organisere e-postene dine.
Skrive og sende e-post
- Klikk på ikonet Opprett en ny melding (knapp med blyant) 
- I skjermen Ny melding må du fylle ut følgende: - Til: Mottakers e-postadresse 
- Emne: Hva e-posten omhandler 
 
- I det hvite feltet nederst, skriv inn selve innholdet i e-posten 
- Vil du legge til vedlegg, klikk på ikonet Vedlegg (binders oppe til venstre) og søk etter filen for å legge til en fil 
- Har du laget en signatur, kan du legge til denne ved å trykke på nedtrekksmenyen Signaturer og velger signaturen du ønsker å legge til 
- Klikk på Send for å sende e-posten 

- Endre visning i innboks
- Sortere innhold i innboksen
- Søk opp e-post
- Flytte eller slette e-poster
- Tømme hele Spam- eller Papirkurv-mappen
- Videresende eller svare på e-post
- Lage, endre eller slette mapper
- Lage signatur
Problemer med mapper etter flyttingen?
Noen av våre kunder har opplevd problemer med mappene i e-posten etter flyttingen. Du finner hjelp og veiledning til kjente problemstillinger her: Løs problemer med e-post
Preferanser
Webmailen kan justeres og settes opp slik du ønsker den, både utseende og for å gjøre håndtering av e-post enklere for deg.
Selv om du bruker andre e-postprogram (for eksempel Outlook) kan du likevel logge deg inn på Telenor.no/online og gjøre endringer i spam-preferansene. Disse vil fungere i e-postprogrammet du bruker til vanlig også.
Spam
- Gå til Preferanser (tannhjulet nede til venstre) 
- I menyen, velg Spam 
- Her kan du velge mellom Filterstyrke (Lett, Standard eller Kraftig) og Filtereffekt (Slett, Tagg og lever eller Karantene). Du kan også manuelt blokkere e-postadresser/domener eller legge til klarerte avsendere. 
- Velg den filtreringen du ønsker og trykk Lagre 
Les mer og se veiledninger for hvordan du kan stille inn spamfilteret etter ditt behov og hvordan du kan rapportere innkommende e-post som spam:

- Generelle preferanser
- Endre dato, tid eller foretrukket språk
- Endre tema/utseende
- Sette opp automatisk svar
- Endre språk
- Meldingsfiltre
- Sikkerhetsspørsmål
Kontakter
I webmailen kan du importere kontaktlister du har fra andre e-postlesere, opprette grupper for å sende e-post til flere mottakere samtidig og opprette avtaler rett fra kontaktlista.
- Legge til, endre eller slette kontakter
- Lage gruppe
- Importere kontakter
- Eksportere kontakter
- Slå sammen duplikater i kontaktlisten





