Hjelp til Mitt Telenor

Trenger du veiledning eller hjelp til Mitt Telenor? Her finner du informasjon om funksjonene i appen, som for eksempel finne PUK-kode, betale faktura eller hvordan du endrer innstillinger.

Ta i bruk Mitt Telenor

Mitt Telenor-appen har mange nyttige og enkle funksjoner som kan gjøre din hverdag litt lettere.

Blant annet kan du finne PUK-kode, bestille SIM-kort, endre abonnement, bestille datapakker og betale eller utsette faktura.

Hjelp til innlogging

Mitt Telenor bruker samme innlogging som alle andre Telenor-apper og tjenester, Telenor ID. Skal du registrere deg for første gang, eller har problemer med innlogging? Trykk på knappen under for å få hjelp og veiledning til innlogging.

  • Slik finner du dine abonnement

    1. Trykk på Familie nederst i appen

    2. Her inne finner du Familiebonus og en liste over alle medlemmene. Trykk på abonnementet du vil inn på

    3. Her får du opp info om abonnement, forbruk, tjenester og mye mer.
      Blar du helt til bunnen vil du finne valg for bytte av abonnement, bestille tjenester eller endre bruker, samt innstillinger for abonnementet.

    familie-knapp i Mitt Telenor App

  • Slik finner du dine faktura

    Mobilfaktura:
    På forsiden, scroll ned til du finner Faktura og trykk på den. Du vil da komme inn på den nyeste fakturaen.

    • Ønsker du se en annen faktura, velger du det ved å trykke på måneden nederst i bildet. For å bla enda lengre tilbake i tid må du stryke fingeren mot høyre i bildet.

    For å se fakturadetaljer trykker du på en av de blå boksene på toppen.

    Her finner du valg for å betale, utsette eller åpne selve fakturaen.

    Faktura for fastnettsprodukter:
    Faktura for disse abonnementene ligger på en egen knapp, direkte under der hvor abonnementene er listet opp i appen.

    Trenger du mer hjelp med Faktura, kan du gå til våre faktura-sider ved å trykke på knappen under.

    faktura i Mitt Telenor App

    Hjelp til Faktura

Bestille eller aktivere SIM-kort?

Ønsker du bestille nytt SIM-kort eller aktivere ett du allerede har mottatt? Det kan du gjøre både i Mitt Telenor App og på Mine Sider.

Du finner veiledning på hvordan dette gjøres på SIM-kort-siden vår, trykk på knappen under for å gå videre.

Hjelp med SIM-kort

Endre innstillinger

  • Hvordan skrur jeg av eller på DarkMode?

    For å skru på Darkmode i appen, trykker du på bryteren helt øverst til venstre. Bla så ned til "Utseende" og velg "Mørkt" for å endre.

    Darkmode - hjelp til Mitt Telenor

  • Hvordan endrer jeg språk i appen?

    For å endre språk til engelsk eller norsk i appen, trykker du på bryteren helt øverst til venstre. Bla så ned til "Språk" og velg ønsket språk.

    endre språk i Mitt Telenor

  • Hvordan endrer jeg samtykke for informasjon, tilbud og nyheter på SMS/e-post?

    For å endre samtykke for informasjon, tilbud og nyheter på SMS/e-post:

    • Trykk på bryteren helt øverst til venstre

    • Velg Profilinnstillinger

    • Skru av eller på på bryteren etter det du ønsker

  • Hvordan endre tillatelser eller varslinger?

    For å endre tillatelse for kontakter eller varslinger:

    • Trykk på bryteren helt øverst til venstre

    • Velg Tillatelser

    • Hvis du ikke har godtatt:

      • Velg Sett opp, og bekreft

    • Hvis du ønsker å fjerne godkjennelse:

      • Velg Endre

      • Du blir nå tatt til Innstillinger på telefonen

      • Fjern godkjennelsene

    Trenger du mer hjelp utover det som er beskrevet ovenfor, må du kontakte produsent av mobilen/enheten.

Bestille ekstra data i Mitt Telenor

  • Velg ønsket abonnement

  • Trykk på «Fyll på data»

  • Velg hvem som skal betale, Privat (VIPPS) eller Bedrift

  • Betal privat med VIPPS

    • Velg ønsket datapakke

    • Trykk «Fortsett» 2 ganger

    • Velg JA for at du godtar kjøpsvilkårene

    • Trykk på VIPPS og betal

    • Du kan nå begynne å bruke ekstra data

  • Bedriften betaler

    • Velg «Fortsett»

    • Velg Bekreft kjøp

    Du kan nå begynne å bruke ekstra data

SAFE

Du finner SAFE på forsiden av appen, under Dine tjenester. Trykk på Kom i gang for å gå inn på tjenesten.

Trenger du mer hjelp til hvordan du legger inn e-postadresse eller bankkort i SAFE ID-vakt, kan du trykke på knappen under for å se veiledning på video.

Hjelp til SAFE ID-vakt
SAFE - Hjelp til Mitt Telenor

Problemer med appen?

Opplever du feil eller problemer med appen? Her finner du svar på noen vanlige problemstillinger.

  • Jeg får opp feil navn i appen

    Hvis du har nylig har byttet navn i folkeregistreret, så kan det ta litt tid før våre systemer er oppdatert med ny informasjon. Det tar vanligvis rundt 30 dager fra navneendring er gjort til det oppdateres hos oss.

    Har det tatt lengre tid enn 30 dager, eller du får opp et helt annet navn du ikke kjenner til - ta kontakt med oss på kundeservice.

  • Jeg mangler abonnement eller tjeneste i appen

    Hvis du mangler abonnement eller tjeneste i Mitt Telenor-appen, kan dette skyldes flere ting.

    Er det nylig bestilt noe nytt eller gjort endring på eksisterende abonnement eller tjeneste?
    Det kan i noen tilfeller ta opptil 4 timer før endringen gjennomføres og blir synlig i Mitt Telenor, så bare avvent og prøv igjen litt senere.

    Du kan også forsøke å logge ut og inn i appen igjen.

    Hvis feilen fortsatt vedvarer, anbefaler vi at du tar kontakt med oss på kundeservice.

  • Jeg får feilmelding etter innlogging

    Feilmeldinger i appen skyldes som regel en større feil i våre baksystemer, og vanligvis blir disse løst innen kort tid. Prøv igjen litt senere, og ta evt kontakt med oss hvis det fortsatt er feil.

  • Andre feil

    Opplever du andre feil eller problemer med appen, anbefaler vi at du forsøker å logge ut av appen og så inn igjen.

    Det kan også være lurt å reinstallere appen eller sjekke at du har den nyeste versjonen installert.

    Har du forsøkt dette og problemet er der fortsatt - ta kontakt med oss på kundeservice.