Hjelp til Mitt Spor
Her finner du hjelp til innstillinger, tips til problemløsning hvis du opplever feil og veiledning i funksjoner som Tur, Finn Hund, Aktivitet, Geofence og mye mer
Kom i gang med Mitt Spor
For å logge inn i Mitt Spor må du opprette en Telenor ID. Dette gjør du første gang du tar i bruk appen. Dersom du tidligere har vært logget inn på Mine sider, Mitt Telenor eller andre tjenester fra Telenor, kan du benytte samme innlogging.
Når du logger inn første gang vil du få opp en veiledning. Følg denne veiledningen for å registrere og sette opp sporingsenheten slik du ønsker. Du trenger serienummeret (S/N) og PIN-kode som fulgte med sporingsenheten for å registrere den.
Får du ikke opp veiledningen? Gå til Innstillinger og deretter Registrer ny sporingsenhet for å starte den manuelt.
Mitt Spor kan ikke kombineres med andre tilleggstjenester, og sporingsenheten kan kun benyttes sammen med et Mitt Spor-abonnement
Dersom du sier opp abonnementet, vil det ikke være mulig å gjenbruke enheten eller gjenåpne abonnementet etter 6 måneder
Det er ikke mulig å fryse eller pause abonnementet
Første gang du bruker Mitt Spor
Første gang du bruker sporingsenheten må du være utendørs.
Lad opp sporingsenheten i minst to timer før bruk
Gå utendørs med sporingsenheten
Trykk på «Finn hund» i Mitt Spor appen
Sørg for at sporingsenheten er i bevegelse mens søket pågår, f.eks. i hånden din
Det kan ta opptil 10-15 minutter for å finne sporingsenheten første gang pga. GPS-data som må oppdateres. Sporingsenheten skal blinke grønt.
Dersom sporingsenheten ikke er funnet i løpet av 15 minutter:
Ikke trykk Stopp i appen, men la «Finn hund» fortsette å søke
Slå av sporingsenheten ved å holde knappen til det lyser rødt, slipp knappen og vent
Slå på sporingsenheten ved å holde inne knappen til det lyser grønt, slipp knappen og vent
Sørg for at sporingsenheten er i bevegelse mens søket pågår
Posisjonen til enheten vises i løpet av rundt 10 minutter
Nyttig å vite
-
Registrer ny sporingsenhet
-
Oppdater sporingsenhet
-
Del sporingsenhet
-
Skru av eller på sporingsenheten
-
Tid på lokalisering av sporingsenheten
-
Innstillinger for sporingsenhet
-
Lampestatus
-
Batterivarighet
-
Lading
-
GPS og sporing
-
Personvern
-
Bruk av Mitt Spor i utlandet
-
Krav til mobiltelefonen
-
Aktivitetstabellen
Finn hund
Finn hund er en funksjon for å spore hunden i tilnærmet sanntid, ca. hvert 10. sekund, f.eks. hunden ikke kommer tilbake som forventet eller har stukket av.
Finn hund stopper automatisk etter 30 minutter for ikke å tømme batteriet. Dersom du trenger mer tid er det bare å trykke på «Finn hund» igjen med en gang for å fortsette sporingen uten opphold.
Lad sporingsenheten hver dag hvis du bruker denne funksjonen ofte.
Geofence
Med Geofence blir du varslet når hunden beveger seg ut av, eller inn i et definert område. Dette sjekkes hvert minutt når Geofence er aktivert. Du kan når som helst legge til flere Geofence, eller redigere og slette de du allerede har opprettet.
Husk å slå på Geofence når du ønsker overvåkning av hunden, og husk å slå av Geofence når det ikke er behov for det for å ikke bruke opp batteriet.
Lad sporingsenheten hver dag hvis du bruker denne funksjonen ofte.
Tips: Du endrer plasseringen av Geofence ved å dra sirkelen til et annet sted på kartet, og du kan utvide eller forminske område ved å bruke skalaen.
Legg til Geofence
Aktivitetsmåling
Med Aktivitet kan du måle hvor aktiv hunden din er. I appen kan du se totalt antall skritt og fordelingen mellom aktivitet og hvile:
Høy aktivitet (mer enn 500 skritt i timen)
Lav aktivitet (100-500 skritt i timen)
Hvile (mindre enn 100 skritt i timen)
Aktivitetsdata, antall skritt, lagres automatisk når sporingsenheten er på hunden. Det er ikke nødvendig å starte sporing, f.eks. Finn hund eller Tur, for å logge antall skritt. Det skjer automatisk så lenge sporingsenheten er på hunden.
Nyhet! Aktivitetstabellen - se hvor aktiv hunden din er sammenlignet med andre Mitt Spor-hunder. Rangeringen i tabellen baseres på antall skritt eller antall kilometer. Antall skritt oppdateres kontinuerlig så lenge sporingsenheten er på hunden, mens antall kilometer er basert på avsluttede turer i appen.
Opplever du problemer med Mitt Spor?
De fleste problemene kan løses ved å installere de siste oppdateringene av appen og programvare til sporingsenheten.
Se etter oppdateringer regelmessig og hold både appen og sporingsenheten oppdatert for å få nytte av de siste forbedringene. Sjekk deretter om problemet kan løses ved å følge et av forslagene nedenfor.
Dersom du fremdeles opplever problemer, send oss en henvendelse ved å benytte kontaktskjema for Mitt Spor.
-
Oppdater appen
-
Oppdater sporingsenhet
-
Defekt eller ødelagt utstyr
-
Mistet PIN-kode
-
Problemer med innlogging
-
Manglende varsler
-
Mangler egen GPS-posisjon
-
Finn hund-kompass viser feil retning
-
Manglende oppdatering av posisjon
Endre eller avslutte Mitt Spor
-
Overdra Mitt Spor til ny eier
-
Slett sporingsenhet
-
Avslutte Mitt Spor-abonnement
-
Slett Mitt Spor-konto