Hjelp til Mobilt Bedriftsnett

Se våre veiledninger for bruk av MBN appen, last ned veiledninger for MBN sentralbord eller se våre spørsmål og svar for hjelp

Spørsmål og svar

?

Hva gir mobilklienten deg som bruker

Mobilklienten er en av de viktigste enkeltkomponentene i Mobilt Bedriftsnett. Denne er tilgjengelig for de aller fleste nyere telefoner, og gir deg blant annet mulighet til:

  • Sette over samtaler
  • Markere fravær
  • Gjøre oppslag på hvem som har ringt via 1881
  • Kalle inn interne/eksterne til telefonkonferanse og lett få kontakt med alle du har snakket med tidligere
  • Vise bedriftens nummer i arbeidstiden og ditt private i fritiden 
Klienten lastes ned ved å sende <MB> til 1999.
?

Hvilket brukernavn og passord skal jeg bruke for å logge på mobilt bedriftsnett appen

Deaktiver wifi nettverket på mobilen og bruk mobilnettet.
Da vil du bli automatisk pålogget  på mobilt bedriftsnett appen
Når du er pålogget mobilt bedriftsnett appen kan du igjen aktivere wifi nettverket
?

Hva betyr det at 10XXXX vises foran innringers nummer?­

Da har innringer kommet inn i en kø via et hovednummer
Husk: fjernes prefix ser man ikke hvilket nummer innringer har ringt til.
Prefix fjernes ved å ta kontakt med Kundeservice på 09000 eller vår chat
?

Hva er forskjellen på MBN opptak med og uten lagring?

Opptak med lagring: 
  • Telenor tar opptak av tale og meldinger
  • Data lagres i 10 år
  • Grensesnitt for administrasjon og oppsett, innsynsrett og bruker   
Opptak uten lagring:
  • Telenor tar opptak av tale og meldinger 
  • Data blir lagret i tre måneder 
  • Dere kan selv hente data og lagre i eget system