Mitt Telenor-appen

Mitt Telenor-appen

Vi vil gjerne gjøre din hverdag som Telenor-kunde så enkel som mulig, og i Mitt Telenor-appen kan du ordne det meste selv.

apple_nyandroid_ny

Populære funksjoner i appen

Mitt Telenor

Full oversikt

På startsiden i appen får du raskt oversikt over dine mobilabonnement, hvor mye data du har brukt og hvilke tjenester du har aktivert.
Mitt Telenor

Bytt abonnement underveis

Noen måneder bruker du mer data enn andre. Vi har ingen binding på våre mobilabonnement, og det betyr at du selv kan endre abonnement opp eller ned ved behov.
Mitt Telenor

Trenger du mer data?

Det er enkelt å fylle på ekstra data med noen få tastetrykk, enten du er i Norge eller i utlandet. Er det data igjen i din Familiebonus, kan du la den i familien som har gått tom få mer bonusdata.

Mitt Telenor

Kontroll over dine fakturaer

Se hva du har av utestående fakturaer fra oss. Du kan nå betale fakturaen med Vipps, eller utsette betalingen om du trenger litt ekstra tid.

Mitt Telenor

Har du det du trenger?

I appen kan du også legge til eller fjerne tjenester, se oversikt over SWAP-avtaler, kjøpe i nettbutikken, finne PIN/PUK-kode og mye mer.

Dette kan du også gjøre i appen

  • Bestille nytt abonnement til deg selv eller andre
  • Aktivere og administrere Familiebonus
  • Finne nærmeste Telenorbutikk
  • Kontakte kundeservice
  • Bestille/aktivere/sperre SIM-kort eller IMEI
  • Virus-scanning (kun for Android)

Spørsmål og svar

?

Kan jeg bruke Mitt Telenor som bedriftskunde?

Er ditt abonnement registrert med deg som bruker (navn og fødselsdato) kan du laste ned og bruke Mitt Telenor.

Er ditt bedriftsabonnement ikke registrert med korrekt informasjon kan du ikke bruke Mitt Telenor-appen. Kontakt din telefoniansvarlig i bedriften, for enkelt å oppdatere informasjonen i Min Bedrift.

Er du Min Bedrift-administrator?

Så enkelt registrerer du personlige brukere for mobilabonnement i Min Bedrift:

Logg inn i Min Bedrift - velg så Mobil på topplinjen.

Velg Abonnement og gjør et søk med ditt firma- eller virksomhetsnavn. Du vil da få opp alle abonnement som er registrert med bedriften som bruker.

Trykk på Bruker og bruk pennen i høyre hjørne for å fylle inn navn og fødselsdato for de abonnementene som skal ha en personlig bruker.

Husk å lagre.

?

Jeg får ikke logget inn i appen?

Opplever du problemer med innlogging, kan det være at brukernavn og/eller passord ikke stemmer. Brukernavnet er e-postadressen din, passordet har du laget selv. 

Har du glemt brukernavn/passord, trykk Glemt brukernavn/passord.


Er brukernavn/passord riktig, prøv følgende:

  1. Sjekk at Chrome-appen er installert (for Android-brukere)
  2. Sjekk at siste versjon av Mitt Telenor er installert (dette sjekker du i App Store/Google Play)
  3. Gå til Telefoninnstillinger, velg Apper/Appstyring/Programmer
    - Finn Mitt Telenor, velg Tøm/Slett buffer (evt. under Lagring)
    - Logg inn i appen på nytt. Merk, brukernavn er e-postadressen din, passordet har du laget selv.
?

Jeg finner ikke PUK-koden

For at andre ikke skal kunne låse opp SIM-kortet på mobilen, er kun bruker av abonnementet som kan se PUK-koden. Det vil si at hvis du kun står som eier av abonnementet ikke vil kunne se PUK-koden.
?

Hva koster det å bruke appen?

Det koster ingenting å bruke appen, verken i Norge eller utlandet. Du kan også bruke appen til å kjøpe mer data dersom du trenger det – også etter at du er tom for data.

Merk, du vil fortsatt bruke data dersom du: 
  • Laster ned appen fra App Store eller Google Play, akkurat som for nedlasting av alle andre apper.
  • Klikker på lenker som tar deg ut av appen (f.eks nettbutikken eller kartvisning).
?

Hvorfor oppdaterer ikke prisene seg i appen?

Prisene oppdateres flere ganger pr. døgn, og det kan derfor noen ganger ta litt tid før det blir oppdatert.
Merk, hvis du ikke er koblet til mobilnettet/WiFi, vil ikke prisene oppdateres.

?

Slik styrer du Data Switch

1. Velg YNG-abonnementet du vil gjøre en data/tale-switch på

2. Scroll ned og trykk på knappen for Data Switch

3. Velg det du ønsker å bytte til

4. Trykk Bekreft

5. Du vil også finne bekreftelsen på oversiktsssiden

?

Hvorfor får jeg ikke utsatt fakturaen min?

Det er ikke mulig å utsette en faktura som allerede har en utsettelse, eller hvis abonnementet er sperret for manglende betaling. Ta kontakt med kundeservice på nummer 915 09000.

?

Hvorfor finner jeg ikke fakturaen min?

Hvis fakturaen din ikke vises kan det være flere grunner til dette. De vanligste grunnene er:

  • Første faktura har ikke blitt sendt ut ennå
  • Du står ikke som betaler av et abonnement, og vil derfor ikke kunne se fakturaen
  • Bedriften betaler abonnementet ditt
?

Hva koster det å utsette faktura i appen?

Pris for å utsette faktura: 50,- (hvis kundeservice gjør dette for deg er prisen 100,-)
Merk, ved betalingsutsettelse påløper forsinkelsesrenter, som vil vises på neste faktura.

?

Hvordan betaler jeg faktura i appen?

For å betale faktura i appen, gå til:

  1. Min profil, velg Faktura
  2. Klikk på den fakturaen du vil betale, velg Betal faktura
  3. Fyll inn kortinformasjon, velg Betal
?

Kan jeg kun lade kontantkortet med Vipps?

Telenor har kun avtale med Vipps som betalingsløsning. Det er derfor kun den løsningen som kan brukes per i dag.

?

Hvordan bytter jeg tale mot mer data i mitt Yng-abonnement?

I appen har du et eget valg på forbrukssiden, hvor du kan switche mellom fri tale eller mer data. Du kan switche en gang pr kalendermåned (fra den 1. hver måned).

Vis flere spørsmål og svar