Hent PUK-kode på Mine sider

  1. Logg inn på Mine sider

  2. Velg Mobil

  3. Velg abonnementet det gjelder

  4. Velg enheten eller SIM-kortet det gjelder under Enheter og SIM

  5. Trykk på Vis PUK-koder (denne er kun synlig om du er registrert bruker av abonnementet)

Problemer med å logge inn på Mine Sider?

Hvis mobilen din er låst og du ikke kan motta SMS, forsøk å velge e-post som mottaker av engangspassord. Hvis du ikke kan motta på e-post eller SMS, må du kontakte kundeservice.

info icon

Forutsetninger for uthenting av PUK-kode

  • Det er kun bruker av abonnementet som kan hente ut PUK-koden.

  • Foreldre/foresatte kan be om PUK-kode dersom bruker er under 15 år. (Det må opprettes egen profil på bruker under 15 år dersom PUK-koden skal hentes via selvbetjente løsninger.)

  • PUK-kode kan hentes kostnadsfritt på Mine sider, i Mitt Telenor og via chatboten Telmi.

  • Kundeservice kan oppgi PUK-kode over telefon for 50,-

Selvbetjente løsninger krever at du logger inn med CONNECT ID

Finne PUK-kode i Mitt Telenor

  1. Bla ned til Enheter

  2. Trykk på Vis mer

  3. Velg nummeret det gjelder

  4. PUK-koden ligger øverst, samme med info om SIM-nr og videre.

Endre eller lage ny PIN-kode

Når du skrur på mobilen kan du lage ny PIN-kode ved å taste inn PUK-koden.

  1. Skriv inn PIN-koden feil tre ganger.

  2. Oppgi PUK-koden på 8 siffer.

  3. Skriv inn ny PIN-kode (denne velger du selv).

  4. Gjenta den nye PIN-koden.

Neste gang du blir bedt om å skrive inn PIN-kode kan du skrive inn den nye du har laget. Det er også mulig å endre PIN-koden under Innstillinger til mobilen, men fremgangsmåten kan variere avhengig av type mobil.

Trenger jeg PIN, PUK eller skjermlås?

Når mobilen er låst vil den be om en kode. Normalt vil det stå på skjermen hvilken kode den ber om, men det kan noen ganger være litt forvirrende å skille disse fra hverandre.

Dette er de vanligste kodene:

  • Skjermlåskode

    En 4- eller 6-sifret kode, eventuelt et mønster du bruker for å åpne skjermen på mobilen.

  • PIN-kode

    En 4-sifret kode som tilhører SIM-kortet. Denne koden er personlig og kan endres.

  • PUK-kode

    En 8-sifret kode som tilhører SIM-kortet. Denne koden kan ikke endres.

PIN-koden trenger du for å få dekning hvis mobilen har vært avskrudd. Har du glemt denne, kan du åpne opp mobilen med PUK-koden til SIM-kortet.

Merk: Dersom mobilen ikke spesifikt ber om PIN- eller PUK-kode, er det stort sett en skjermlåskode som skal tastes inn.

Problemer med PUK-kode?

?

Tastet feil PUK-kode


Fant du ikke svar på det du lurte på?

Chat med Telmi
Snakk med vår chatbot
Trykk her for å starte ›

Kontakt Kundeservice
Snakk med oss
Gå til kontakt oss ›