Hjelp til Kontantkort

Vi anbefaler at du laster ned Mitt Telenor-appen, som gjør det enkelt å lade og sjekke saldoen på kontantkortet ditt.

Lade kontantkort

Du kan lade kontantkortet på flere måter:

  • På nett: Lad kontantkort på nett

  • I Mitt Telenor kan du bruke Vipps til å lade kontantkortet

  • Ladekort: Ladekort eller elektronisk ladekode i form av kvittering selges i de fleste dagligvarebutikker, bensinstasjoner og kiosker

    Ring ladetelefonen på nummer 915 00 900 og tast inn koden du får oppgitt på kvitteringen.

Lad kontantkort på telenor.no

Sjekke saldo på kontantkort

Du kan sjekke saldo på kontantkort på flere måter:

  • Mine Sider: Logg inn på Mine Sider via linken under, velg nummeret det gjelder. Saldo står til høyre.

  • Mitt Telenor: Saldo vises på hovedsiden i appen

  • Kontofon: Ring kontofon på nummer 915 00 500

  • SMS: Send SALDO til 2525

    Tjenesten er kostnadsfri.

Sjekk saldo på Mine Sider

Bruk og lading i utlandet

Kontantkort kan brukes i mange land. Priser for bruk av kontantkort i utlandet

I EU/EØS gjelder norske priser ved bruk av kontantkort.

Undersøk hvilke operatører vi har avtale med før du reiser.

Lading i utlandet:

  • På nett: Lad ditt eget eller andres kontantkort på nett

  • I Mitt Telenor kan du bruke Vipps til å lade kontantkortet

  • Ladekort: Hvis du har et ladekort eller en elektronisk ladekode, kan du ringe +4791500900 og taste inn koden du får oppgitt på kvitteringen.

  • Aktivere startpakke - Telenor Kontant

    Når du har kjøpt eller bestilt startpakke for kontantkort må det aktiveres og registreres før du kan bruke det. Du aktiverer kontantkortet ved å ringe 915 00 500.

    Har du ikke norsk personnummer, må du gå innom en forhandler og vise frem gyldig legitimasjon for å registrere kontantkortet.

    Bestilling og priser

  • Problemer med SMS/MMS til andre med Kontant Familie?

    For å kunne sende SMS/MMS med Kontant Familie må du ha minimum en krone på kontantkortsaldoen, selv om det ikke koster noe å sende SMS/MMS med Kontant Familie.

    Beløpet blir ikke trukket fra din konto, men saldo kan ikke være null.

    Du kan likevel ringe de andre med Kontant Familie selv om du har null kroner på kontantkortet.

    Les mer om Kontant Familie
  • Hva skjer med min saldo ved oppsigelse eller endring til abonnement?

    Ta kontakt med oss på 915 09000 , så hjelper vi deg med å få overført resterende ringesaldo.

Problemer med lading?

Det kan være flere grunner til at du ikke får ladet opp kontantkortet ditt, om det så er med ladekort eller på telenor.no/i Mitt Telenor-appen.

Her er de vanligste problemene:

  • Får feilmelding "Tast inn gyldig ladekode"

    Hvor rask er du når du taster inn ladekoden? Taster du inn koden for sent, vil systemet oppfatte det som en ugyldig kode.

    Forsøk å taste inn koden litt raskere og se om det hjelper!

    Har du tastet inn feil ladekode for mange ganger? Da blir kontantkortet sperret for lading, og vi må åpne det manuelt. Ta kontakt med oss på Kundeservice, så hjelper vi deg!

  • Skrapt bort ladekoden?

    Hvis du skraper for hardt, så kan du klare å skrape vekk selve koden.

    Du kan da skrape forsiktig der det står "Må ikke skrapes". Ladekoden ligger også der.

Begrensninger for lading på web eller i Mitt Telenor:

  • Maks 3000 kr i uka med samme betalingskort

  • Øvre grense for lading er 10 000 kr per måned

  • Maks saldo per kontantkort er 10 000 per kontantkort

  • Antall ladetransaksjoner per dag er maks 3. Har du oversteget dette, må du vente i 24 timer før du kan lade mer.

  • Problemer ved lading i Mitt Telenor-appen

    • Sjekk at du har siste versjon av både Mitt Telenor-appen og Vipps-appen

  • Problemer med lading på telenor.no

    • Betalingskort må være Norsk, Dansk, Svensk eller Finsk for å kunne brukes som betalingsmiddel

    • Får du fullført lading, men saldoen blir ikke oppdatert? Ta kontakt med Kundeservice

Sperret kontantkort eller mistet ringesaldo?

Kontantkortet varer i 15 måneder etter siste lading. Lader du ikke kontantkortet innen den tid, vil resterende ladebeløp bli slettet og nummeret sperret.

Nummeret kan gjenåpnes i inntil 2 måneder etter det ble sperret. Hvis du ønsker gjenåpne nummeret, trenger du bare lade opp valgfritt beløp, så åpnes det automatisk.

Hadde du ringesaldo som er blitt slettet eller det har gått lengre tid enn 2 måneder? Ta kontakt med oss på kundeservice, så hjelper vi deg!

Problemer med å ringe eller sende SMS?

Opplever du andre problemer med kontantkortet, som utfall av dekning eller problemer med å ringe ut, så finner du hjelp og veiledning til de vanligste problemene vi opplever på mobiltelefonen via knappen under.