Hunden Louie med Mitt Spor sporingsenhet - Hjelp til Mitt Spor

Last ned Mitt Spor

Kom i gang med Mitt Spor

For å logge inn i Mitt Spor må du opprette en Telenor ID. Dette gjør du første gang du tar i bruk appen. Dersom du tidligere har vært logget inn på Mine sider, Mitt Telenor eller andre tjenester fra Telenor, kan du benytte samme innlogging.

Når du logger inn første gang vil du få opp en veiledning. Følg denne veiledningen for å registrere og sette opp sporingsenheten slik du ønsker. Du trenger serienummeret (S/N) og PIN-kode som fulgte med sporingsenheten for å registrere den.

Får du ikke opp veiledningen? Gå til Innstillinger og deretter Registrer ny sporingsenhet for å starte den manuelt.

info icon

Viktig!

  • Mitt Spor kan ikke kombineres med andre tilleggstjenester, og sporingsenheten kan kun benyttes sammen med et Mitt Spor-abonnement.

  • Dersom du sier opp abonnementet, vil det ikke være mulig å gjenbruke enheten eller gjenåpne abonnementet etter 6 mnd.

  • Det er ikke mulig å fryse eller pause abonnementet.

Les vilkår for Mitt Spor

Nyttig å vite

i

Første gang du bruker Mitt Spor

i

Innstillinger for sporingsenhet

i

Lampestatus

i

Batterivarighet

i

Personvern

i

Bruk av Mitt Spor i utlandet

Se posisjon

  1. Trykk på Posisjon nederst på skjerm.

  2. Trykk på den blå «Se posisjon»-knappen nederst på skjermen for å starte lokalisering av sporingsenheten.  


Systemet vil forsøke å lokalisere sporingsenheten som raskt mulig. Det kan ta opptil 7 minutter. Deretter oppdaterer posisjonen til sporingsenheten hvert 10 sekund.

I kartet vil sporingsenheten på hunden vises som et posisjonsikon med enten bilde av hunden eller hundens forbokstav på, mens din posisjon vises som en blå pil.

Se posisjon stopper automatisk etter 30 minutter for ikke å tømme batteriet. Dersom du trenger mer tid er det bare å trykke på «Se posisjon» på nytt.

Lad sporingsenheten hver dag hvis du bruker denne funksjonen ofte.

Se posisjon i mitt spor

Geofence

Med Geofence blir du varslet når hunden beveger seg ut av, eller inn i et definert område. Dette sjekkes hvert minutt når Geofence er aktivert. Du kan når som helst legge til flere Geofence, eller redigere og slette de du allerede har opprettet.

Husk å slå på Geofence når du ønsker overvåkning av hunden, og husk å slå av Geofence når det ikke er behov for det for å ikke bruke opp batteriet.

Lad sporingsenheten hver dag hvis du bruker denne funksjonen ofte.

Tips: Du endrer plasseringen av Geofence ved å dra sirkelen til et annet sted på kartet, og du kan utvide eller forminske område ved å bruke skalaen.

Mine turer

Mine turer gir deg statistikk for turene du og hunden har gått. Se hvor lang tid turen tok, hvor langt dere gikk, og hvilken vei dere tok.

Du starter sporing av turen ved å trykke på Start tur, for så å trykke på den blå «Start tur»-knappen. En tidtaker vil da begynne å telle.

Posisjonen til sporingsenheten oppdateres en gang i minuttet og turen vises fortløpende i kartet.

Når turen er ferdig, trykker du på Stopp tur.


Mine turer - Hjelp til Mitt Spor
Mine turer - Hjelp til Mitt Spor

GPS og sporing

Mitt Spor bruker GPS-satelitter og Telenors mobilnett (LTE-M) til å beregne posisjonen til hunden din. Posisjonen sendes deretter via mobilnettet til appen på din mobil. Nøyaktigheten til sporingsenheten er +/- 10-20 meter under normale forhold, og har ubegrenset rekkevidde i Norge så lenge den har kontakt med GPS-satellitter og mobilnettet. Merk at løsningen kun fungerer utendørs.

Du kan ha flere sporingsenheter registrert i samme app, og enkelt dele en eller flere med familie eller hundepassere. De som skal ha tilgang må laste ned applikasjonen og opprette en egen Telenor ID-bruker om de ikke har det fra før.

i

Legg til sporingsenhet

i

Oppdater sporingsenhet

i

Del sporingsenhet

i

Slett sporingsenhet

Opplever du problemer med Mitt Spor?

Undersøk først om problemet kan løses ved å følge tipsene nedenfor. Ofte vil løsningen være å forsøke en eller flere av disse punktene. Dersom du fremdeles opplever problemer, send oss en henvendelse ved å benytte kontaktskjema for Mitt Spor.

Oppdater sporingsenheten

De fleste problemene kan løses ved å installere de siste oppdateringene av appen og firmware/programvare til sporingsenheten.

i

Oppdater appen

i

Oppdater sporingsenhet

i

Manglende oppdatering av posisjoner

Skru av og på

Skru sporingsenheten av og på ved å holde inne knappen på toppen av sporingsenheten.

  1. Skru av: Hold til det lyser fast rødt. Slipp deretter knappen og vent til lyser slukker.

  2. Skru på: Hold til det lyser fast grønt. Slipp deretter knappen. Sporingsenheten begynner å blinke gult/oransje.

Legg til lading

  • Legg sporingsenheten på ladeplaten i 5-10 minutter før du prøver igjen.

  • Ladeplaten lyser blått når du legger enheten til lading.

  • Sporingsenhten blinker grønt når den lader og lyser grønt når den er ferdigladet.

  • Forsøk en annen ladeplate. Alle ladeplater med QI-teknologi vil fungere.

ladeplate

?

Defekt eller ødelagt utstyr

?

Mistet PIN-kode

?

Problemer med innlogging

?

Manglende varsler

?

Mangler egen GPS-posisjon