Hunden Louie med Mitt Spor sporingsenhet

Last ned Mitt Spor

Kom i gang med Mitt Spor

For å logge inn i Mitt Spor må du opprette en Connect ID. Dette gjør du første gang du tar i bruk appen. Dersom du tidligere har vært logget inn på Mine sider, Mitt Telenor eller andre tjenester fra Telenor, kan du benytte samme innlogging. Les mer om Connect ID og få hjelp dersom du opplever problemer.

Når du logger inn første gang vil du få opp en veiledning. Følg denne veiledningen for å registrere og sette opp sporingsenheten slik du ønsker. Du trenger serienummeret (S/N) og PIN-kode som fulgte med sporingsenheten for å registrere den.

Får du ikke opp veiledningen? Gå til Innstillinger og deretter Hurtigveiledning for å starte den manuelt.

info icon

Viktig!

  • Mitt Spor kan ikke kombineres med andre tilleggstjenester, og sporingsenheten kan kun benyttes sammen med et Mitt Spor-abonnement.

  • Dersom du sier opp abonnementet, vil det ikke være mulig å gjenbruke enheten eller gjenåpne abonnementet etter 6 mnd.

Les vilkår for Mitt Spor

Nyttig å vite

i

Første gang du bruker Mitt Spor

i

Innstillinger for sporingsenhet

i

Lampestatus

i

Batterivarighet

i

Kontoinnstillinger

i

Personvern

Se posisjon

  1. Trykk på Posisjon.

  2. Trykk på den blå «Se posisjon»-knappen nederst på skjermen for å starte lokalisering av sporingsenheten.  


Systemet vil forsøke å lokalisere sporingsenheten som raskt mulig. Det kan ta opptil 7 minutter. Deretter oppdaterer posisjonen til sporingsenheten hvert 10 sekund.

I kartet vil sporingsenheten på hunden vises som et posisjonsikon med enten bilde av hunden eller hundens forbokstav på. Din posisjon vises som en pil. Pilen vil bevege seg ut ifra hvilken retning du holder mobilen: beveg derfor mobilen helt til pilen peker på posisjonsikonet. Når pilen peker i retning av hunden du leter etter har du funnet retningen du skal gå for å finne igjen hunden. 

 

Se posisjon stopper automatisk etter 30 minutter for ikke å tømme batteriet. Dersom du trenger mer tid er det bare å trykke på «Se posisjon» på nytt.

Lad sporingsenheten hver dag hvis du bruker denne funksjonen ofte

Se posisjon i mitt spor

Geofence

Med Geofence blir du varslet når hunden beveger seg ut av, eller inn i et definert område. Dette sjekkes hvert minutt når Geofence er aktivert. Du kan når som helst legge til flere Geofence, eller redigere og slette de du allerede har opprettet.

Husk å slå på Geofence når du ønsker overvåkning av hunden, og husk å slå av Geofence når det ikke er behov for det. Dette er for å ikke tømme batteriet.

Lad sporingsenheten hver dag hvis du bruker denne funksjonen ofte.

Tips: Du endrer plasseringen av Geofence ved å dra sirkelen til et annet sted på kartet, og du kan utvide eller forminske område ved å dra to fingre fra/mot hverandre i sirkelen.

Mine turer

Mine turer gir deg statistikk for turene du og hunden har gått. Se hvor lang tid turen tok, hvor langt dere gikk, og hvilken vei dere tok.

Du starter sporing av turen ved å trykke på poteikonet Start tur, for så å trykke på den blå «Start tur»-knappen. En tidtaker vil da begynne å telle. Når turen er ferdig, trykker du på Stopp tur.

Mitt Spor sporer enheten på hunden - ikke deg. Dermed kan en tur som normalt er 2 kilometer bli mye lengre dersom hunden for eksempel har løpt mye frem og tilbake på en sti.

Mine turer i mitt spor

GPS og sporing

Mitt Spor bruker GPS-satelitter og Telenors mobilnett (LTE-M) til å beregne posisjonen til hunden din. Posisjonen sendes deretter via mobilnettet til appen på din mobil. Nøyaktigheten til sporingsenheten er +/- 10 meter under normale forhold, og har ubegrenset rekkevidde i Norge så lenge den har kontakt med GPS-satelitter og mobilnettet. Merk at løsningen kun fungerer utendørs.

Du kan ha flere sporingsenheter registrert i samme app, og enkelt dele en eller flere med familie eller hundepassere. De som skal ha tilgang må laste ned applikasjonen og opprette en egen Connect ID-bruker om de ikke har det fra før.

i

Legg til sporingsenhet

i

Oppdater sporingsenhet

i

Del sporingsenhet

i

Slett sporingsenhet

Opplever du problemer med Mitt Spor?

Undersøk først om problemet kan løses ved å følge tipsene nedenfor. Ofte vil løsningen være å forsøke en eller flere av disse punktene. Dersom du fremdeles opplever problemer vil vi gjerne høre fra deg.

Send oss en henvendelse ved å benytte kontaktskjema for Mitt Spor.

Skru av og på

Skru sporingsenheten av og på ved å holde inne knappen på toppen av sporingsenheten.

  1. Skru av: Hold til det lyser fast rødt. Slipp deretter knappen.

  2. Skru på: Hold til det lyser fast grønt. Slipp deretter knappen.

Gå gjerne utendørs når du skrur enheten av og på da dette gir bedre kontakt med GPS.

Legg til lading

  • Legg sporingsenheten på ladeplaten i 5-10 minutter før du prøver igjen.

  • Forsøk en annen ladeplate. Alle ladeplater med QI-teknologi vil fungere.

ladeplate

Oppdater

Oppdater sporingsenheten til siste firmwareversjon via appen.

  1. Gå til Innstillinger

  2. Velg Oppdater sporingsenhet

  3. Trykk Oppdater nå

Oppdateringen tar 2-3 minutter. Vennligst vent til du får varsel om at oppdateringen er fullført.

Oppdater
?

Defekt eller ødelagt utstyr

?

Mistet PIN-kode

?

Problemer med innlogging

?

Manglende varsler

?

Mangler egen GPS-posisjon