Hjemmebredbånd Mobil
Hjemmebredbånd Mobil er et sikkert og fremtidsrettet bredbånd til hjemmet ditt, over mobilnettet. Abonnementet leveres med en ny teknisk løsning som skal gi god WiFi-dekning i hele hjemmet.
Sjekk hva slags Internett du kan få
Når vi tilbyr deg en ny løsning, tar vi hensyn til forholdene der du bor. Priser, hastigheter og teknologi vil være avhengig av dette. Har du ikke gateadresse, søk her.
Du kan i dag velge mellom følgende abonnement, avhengig av hvilket behov din husstand har. Tilbudet vil utvides i løpet av 2019.
Våre abonnement
Pris for bredbåndsruter: 2799,-
*Ubegrenset datamengde. Hastigheten opprettholdes inntil et forbruk på 1 TB/1000 GB. Deretter reduseres hastigheten til 5 Mbit/s ut inneværende måned. Du blir ikke belastet utover månedsprisen for ditt abonnement.
Bruk vil være avgrenset til installasjonsadressen, og tjenesten vil ikke fungere andre steder enn der du bor.
Bredbåndsruter
Ved bestilling av Hjemmebredbånd Mobil vil du motta en bredbåndsruter som sikrer god dekning i hjemmet ditt. Bor du i et område med svakere mobildekning leveres Hjemmebredbånd Mobil med en kostnadsfri utendørs antenne.
Les mer om forhold som kan påvirke hastigheten på bredbåndet ditt.

Huawei B818
Med vår kvalitets bredbåndsruter får du et sikkert og stabilt bredbånd med god WiFi. Ruteren er enkel å koble opp, og vil alltid velge det raskeste tilgjengelige nettet. Den håndterer inntil 64 samtidig tilkoblede enheter, og ved oppgraderinger i bredbåndsnettet støtter ruteren raskere hastigheter i tiden som kommer.
Spørsmål og svar
Hvilken bredbåndsruter tilbys?
Når du bestiller Hjemmebredbånd Mobil mottar du vår nyeste bredbåndsruter Huawei B818 med støtte for 4G+. Her finner du informasjon om utstyret og veiledninger til oppkobling.
Blir det ekstra kostnader med utendørs antenne?
Ved behov for antenne installerer vi denne for deg uten ekstra kostnader. Dette forutsetter at det ikke foreligger spesielle krav til føring av kabler i vegger. I slike tilfeller er det kundens ansvar at forsvarlige føringsveier foreligger når installasjonen skal gjøres. Eksempler på hus med spesielle krav er passive og vernede hus.
Hva gjør jeg hvis bosteds- og installasjonsadresse er forskjellig?
Alt utstyr vil bli sendt til din bostedadresse. Dersom installasjon er bestilt til annen adresse, for eksempel en fritidsbolig, må du selv sikre at utstyret tas med til ønsket installasjonsadresse før montering. Viktig! Tjenesten må aktiveres første gang på installasjonsadressen for å unngå sperring.
Hva skjer med tilleggstjenestene og alarmene mine?
Dette gjelder deg som er bredbåndskunde hos Telenor.
E-postadresse
Alle som har e-postadresse (online.no) fra Telenor, beholder denne.
Min Sky
Lagret innhold i Min Sky vil fortsatt være tilgjengelig. Min Sky flyttes ikke automatisk på din nye løsning. Les mer om Min Sky her
Antivirus
Norton Internet Security: tilbys kun på xDSL (internett over kobbernettet). Ved overgang til for eksempel Hjemmebredbånd Mobil, vil du fortsatt ha Norton tilgjengelig, men den vil ikke lengre oppdateres med nye versjoner. PC-klienten vil varsle deg og anbefale videre handling.
Trygghetsalarm
Har du en trygghetsalarm tilknyttet bredbånd/fasttelefon, må du kontakte helse- og omsorgsetaten i din kommune.
Boligalarm
Har du en boligalarm tilknyttet bredbånd/fasttelefon, må du kontakte ditt alarmselskap slik at du får flytte alarmen over på ny løsning.
Hva skjer med faktuering og oppsigelse av det gamle abonnementet?
Dette gjelder deg som er bredbåndskunde hos Telenor.
Du betaler abonnementet ditt på forskudd og vil få tilbake periodeavgift for det gamle abonnementet ditt fra datoen det ble endret. Måneds- eller periodeavgiften for ditt nye abonnement legges til fra samme dato. I noen tilfeller vil denne justeringen havne på forskjellige fakturaer.
Er det likevel noe vi kan gjøre for at siden skal bli enda bedre?
Hva kunne vi gjort for at denne siden skulle løst problemet ditt?
SendTakk for tilbakemeldingen!
Vi jobber kontinuerlig for at nettsidene våre skal bli bedre. Din tilbakemelding blir tatt med i vurderingen av hvordan vi skal forbedre sidene framover. Vi gjør oppmerksom på at meldingen ikke blir besvart. Har du spørsmål du ønsker svar på, kontakt vår kundeservice.