Med Hjemmebredbånd Mobil får du

  • Stabil WiFi og mobilnett i verdensklasse
  • Rask levering
  • Ingen graving
  • Ingen bindingstid

Du kan i dag velge mellom følgende abonnement, avhengig av hvilket behov din husstand har. Tilbudet vil utvides i løpet av 2020.

Våre abonnement

*Ubegrenset datamengde. Hastigheten opprettholdes inntil et forbruk på 1 TB/1000 GB. Dette tilsvarer månedlig strømming av for eksempel 1 000 timer film og serier, 15 000 timer musikk eller Fortnite i 10 000 timer.

Deretter reduseres hastigheten til 5 Mbit/s ut inneværende måned. Du blir ikke belastet utover månedsprisen for ditt abonnement.

Korona-sitasjonen gjør at vi tilbringer mye mer tid hjemme, derfor dobler vi dagens grense fra 1 TB/1000 GB til 2 TB/2000 GB før hastigheten din reduseres til 5Mbit/s. Endringen skjer automatisk og varer fram til du får beskjed fra oss.

  • Pris for bredbåndsruter: 1999,-

  • Vilkår for Hjemmebredbånd Mobil

    Bruk vil være avgrenset til installasjonsadressen, og tjenesten vil ikke fungere andre steder enn der du bor.

Bredbåndsruter

Ved bestilling av Hjemmebredbånd Mobil vil du motta en bredbåndsruter som sikrer god dekning i hjemmet ditt. Bor du i et område med svakere mobildekning leveres Hjemmebredbånd Mobil med en kostnadsfri utendørs antenne.

Les mer om forhold som kan påvirke hastigheten på bredbåndet ditt.

Mobilt Bredbånd Huawei B818

Huawei B818

Med vår kvalitets bredbåndsruter med støtte for 4G+ får du et sikkert og stabilt bredbånd med god WiFi. Ruteren er enkel å koble opp, og vil alltid velge det raskeste tilgjengelige nettet. Den håndterer inntil 64 samtidig tilkoblede enheter, og ved oppgraderinger i bredbåndsnettet støtter ruteren raskere hastigheter i tiden som kommer.

Spørsmål og svar

?

Koronasituasjonen

Koronasituasjonen gjør at vi må ta ekstra hensyn ved feilretting og installasjon av nødvendig utstyr på din hjemmeadresse. Montørene hos våre samarbeids-selskaper vil kontakte deg og avtale håndtering av installasjon ihht gjeldende veiledning og retningslinjer fra Folkehelseinstituttet, som f.eks. grundig håndvask, unngå håndhilsning og sikre god avstand mellom personer. I samtale med deg, vil montør også gjøre nødvendige avklaringer om det er forhold knyttet til karantene eller isolasjon som gjør at arbeid på din adresse må utsettes.

?

Hva skjer med faktuering og oppsigelse av det gamle abonnementet?

Fakturering av ditt Hjemmebredbånd Mobil-abonnementet starter når du tar tjenesten i bruk, eller senest 4 uker etter du bestilte tjenesten.

Den første fakturaen du mottar fra oss vil inkludere de dagene du har brukt Telenors nett i inneværende måned, forskudd for neste måned og eventuelle engangskostnader. Derfor blir din første faktura noe høyere enn du kanskje forventer. Fremtidige fakturaer inneholder kun én månedsavgift.

Du betaler abonnementet ditt på forskudd og vil få tilbake periodeavgift for det gamle abonnementet ditt fra datoen det ble endret. Måneds- eller periodeavgiften for ditt nye abonnement legges til fra samme dato. I noen tilfeller vil denne justeringen havne på forskjellige fakturaer.

Les mer om hvordan forstå fakturaen din her.

?

Sikkerhetstjenester

Nettvern

Nettvernfilteret stopper deg fra å gå inn på skadelige nettsider uansett om du er på pc, nettbrett eller mobil når du surfer på Telenors nett. Les mer om Nettvern her.

Enda mer informasjon om våre sikkerhetstjenester finner du her.

?

Hvorfor må jeg ha utendørs antenne?

Selv om dekningen i ditt område ser ut til å være god, er det flere faktorer som avgjør hvor god og stabil dekningen er. Uten antenne kan både du og andre kunder få lavere hastigheter i ditt område.

Blir det ekstra kostnader med utendørs antenne?

Vi installerer denne for deg uten ekstra kostnader. Dette forutsetter at det ikke foreligger spesielle krav til føring av kabler i vegger. I slike tilfeller er det kundens ansvar at forsvarlige føringsveier foreligger når installasjonen skal gjøres. Eksempler på hus med spesielle krav er passive og vernede hus.

?

Hva gjør jeg hvis bosteds- og installasjonsadresse er forskjellig?

Alt utstyr vil bli sendt til din bostedadresse. Dersom installasjon er bestilt til annen adresse, for eksempel en fritidsbolig, må du selv sikre at utstyret tas med til ønsket installasjonsadresse før montering. Viktig! Tjenesten må aktiveres første gang på installasjonsadressen for å unngå sperring.

?

Hva skjer med tilleggstjenestene og alarmene mine?

Dette gjelder deg som er bredbåndskunde hos Telenor.

E-postadresse

Alle som har e-postadresse (online.no) fra Telenor, beholder denne.

Min Sky

Lagret innhold i Min Sky vil fortsatt være tilgjengelig. Min Sky flyttes ikke automatisk på din nye løsning. Les mer om Min Sky her

Trygghetsalarm

Har du en trygghetsalarm tilknyttet bredbånd/fasttelefon, må du kontakte helse- og omsorgsetaten i din kommune.

Boligalarm

Har du en boligalarm tilknyttet bredbånd/fasttelefon, må du kontakte ditt alarmselskap slik at du får flytte alarmen over på ny løsning.

?

Hvor sjekker jeg forbruket mitt?

Logg inn på Mine Sider, velg TV & Internett, deretter Hjemmebredbånd 10 eller 30, velg så Forbruk.

Se flere