Visste du dette om Telenor-trygghet?
Telenor-trygghet gir deg og familien din ekstra sikkerhet og trygghet på mobilen – både hjemme og på farten. Her kan du se hvorfor.

Vil du ha et trygt og forutsigbart mobilliv? Da er Telenor-trygghet til god hjelp!
Her er 5 grunner til at hverdagen er tryggere for alle Telenors mobilkunder:
1. Automatisk svindelvarsel
Som Telenor-kunde skal det være trygt å ta telefonen. Derfor varsler vi nå mot svindelforsøk – mens det ringer. Du trenger ikke å laste ned en app eller aktivere tjenesten. Har du et nytt mobilabonnement hos oss, får du automatisk beskjed om et anrop er et mulig svindelforsøk eller har et avvikende ringemønster.
2. Avanserte sikkerhetsfiltre
Takket være unike sikkerhetsfiltre i nettet, er Telenor-kunder ekstra godt beskyttet mot svindelforsøk og andre sikkerhetstrusler. Filtrene ligger i både mobil- og hjemmenettet, og blokkerer deg mot å klikke på ondsinnede lenker og besøke falske nettsider. Merk at det mest avanserte av disse filtrene (Nettvern+) bare er tilgjengelig i utvalgte abonnement.
3. Sikkerheten du ikke ser
I tillegg til inkluderte sikkerhetstjenester som hjelper deg i hverdagen, har vi et av landets sterkeste sikkerhetsmiljøer med spisskompetanse på å bekjempe avanserte trusselaktører – før de når frem til deg. Gjennom konstant overvåking av nettet sørger vi for at sikkerheten aldri tar pause.
I 4. kvartal 2024 stanset vi mer enn 700 millioner forsøk på digital kriminalitet mot våre kunder:
Våre sikkerhetsfiltre sørget for 682 millioner blokkeringer på nett.
Vi blokkerte hele 20,9 millioner forsøk på svindel via anrop og 13,9 millioner svindel-SMS-er.
4. Ekstra barnesikring
Som forelder skal ikke du trenge å bekymre deg for om barna dine er utrygge eller usikre på nett. Tjenesten Sikker Bruk sperrer derfor for uønskede samtaler og SMS-er, og gjør mobilbruken tryggere for barna. Sikker Bruk koster ingenting og er automatisk aktivert i alle mobilabonnement der brukeren er under 18 år.
5. Hjelp ved netthets
Dessverre opplever både barn, ungdom og voksne nettmobbing eller at private bilder kommer på avveie – hver eneste dag. Slike hendelser gjør at den som rammes ofte føler seg hjelpeløs og utrygg. Derfor har vi inkludert Nettslett i alle private mobilabonnement – slik at du at du skal slippe å stå i det alene. Med Nettslett får du advokatbistand til å håndtere og komme deg igjennom en vanskelig situasjon. Tjenesten er utviklet i samarbeid med HELP Forsikring
Ubegrenset Maksimal: Du får ubegrenset data med maks hastighet de første 200 GB, 2 ekstra SIM-kort, vårt sterkeste sikkerhetsfilter og andre viktige sikkerhetstjenester – bl.a. nyheten Nummervarsel. Du kan få familierabatt eller aldersrabatt.
Ubegrenset Optimal: Du får ubegrenset data med maks hastighet de første 100 GB, 1 ekstra SIM-kort, vårt sterkeste sikkerhetsfilter og andre viktige sikkerhetstjenester – bl.a. nyheten Nummervarsel. Du kan få familierabatt eller aldersrabatt.
Ubegrenset Normal: Du får ubegrenset data med maks hastighet de første 100 GB, vårt sterkeste sikkerhetsfilter og andre viktige sikkerhetstjenester – bl.a. nyheten Nummervarsel. Du kan få familierabatt eller aldersrabatt.
Ubegrenset Enkel: Du får ubegrenset data med hastighet opptil 250 Mbit/s de første 100 GB og viktige sikkerhetstjenester – bl.a. nyheten Nummervarsel. Du kan få familierabatt eller aldersrabatt.
Fast 10 GB: Du får 10 GB data med hastighet opptil 250 Mbit/s, Data Rollover, vårt sterkeste sikkerhetsfilter og viktige sikkerhetstjenester – bl.a. nyheten Nummervarsel. Du kan få aldersrabatt.
Fast 5 GB: Du får 5 GB data med hastighet opptil 250 Mbit/s, Data Rollover og viktige sikkerhetstjenester – bl.a. nyheten Nummervarsel. Du kan få aldersrabatt.