
Mobilt Bedriftsnett
Dette er Mobilt Bedriftsnett
Moderne skybasert sentralbordsløsning som enkelt kan integreres med Teams
Enkel håndtering av innkommende samtaler - ingen tapte anrop
Alle ansatte styrer sin egen tilgjengelighet og kan benytte tjenesten uansett hvor de befinner seg
Se hvem som ringer uansett om du har iPhone eller Android telefon
Dette er inkludert i tjenesten
Se hvem som ringer
Med MBN Appen kan du både se hvem som ringer før anropet besvares og hvem som har ringt
Ett nummer til bedriften
Med ett hovednummer blir det enkelt for kunder å kontakte din bedrift
Alltid noen som svarer
Kunder møter velkomsthilsen med tastevalg som styrer samtalen videre
Raskere til rett person
Kunden kan med tastevalg velge rett avdeling eller personen de ønsker å nå
Kundene kan nå deg via SMS
Kunder kan sende SMS/MMS som kan håndteres av flere av dines ansatte og lagres i en felles logg
Full oversikt over tapte anrop
Se hvilke samtaler som er ubesvart, hvordan de er håndtert og av hvem
Slik fungerer Mobilt Bedriftsnett
Dette er Mobilt Bedriftsnett
Slik fungerer MBN-appen

Usikker på hvilken løsning du bør velge?
Vi hjelper deg å velge riktig funksjonalitet som dekker deres behov
Slik blir løsningen brukt av våre kunder


Norsk Hestesenter
Ett hovednummer
Med Mobilt Bedriftsnett Hovednummer viderekobler Telenor fastnettnummeret til et valgfritt mobilnummer. Slik blir det enklere å håndtere og styre innkommende samtaler 24/7.
Med et felles hovednummer:
Kan bedriften beholde sitt eksisterende telefonnummer
Får bedriften ett nummer å kommunisere
Er det enkelt for kunder å ringe inn
Alle ansatte blir tilgjengelig gjennom bedriftens nummer og slipper å bruke sitt personlige mobilnummer
Mobilt sentralbord
Mobilt Sentralbord gjør det enkelt og effektivt å håndtere innkommende anrop. Du og dine ansatte kan ta med sentralbordet der dere befinner dere. Du og dine ansatte blir lett tilgjengelig for kundene og sikrer at innringer raskt får svar.
Ansatte som skal bruke Mobilt Bedriftsnett må ha en MBN Aktiv Bruker. Når de er pålogget sin MBN Aktiv Bruker vil de kunne se hvem som ringer, hvor mange som står i kø, om kollegaene er tilgjengelige osv.
Les mer om Mobilt Sentralbord
Flagging av ubesvarte anrop
Med Flagging av ubesvarte anrop vil anropsloggen i Mobilt Bedriftsnett vise alle samtaler bedriften ikke har besvart. Du får:
Oversikt over tapte anrop og status på anrop i kø
Full oversikt over hvilke samtaler som er håndtert videre og av hvem, og eventuelt om ingen har ringt tilbake
Fornøyde kunder som slipper å bli oppringt flere ganger av ulike personer i bedriften
Tidsstyrt velkomstmeny og talemelding
Med tidsstyrt velkomstmeny og talemelding får innringer alltid svar:
Kunden møter alltid en velkomsthilsen ved anrop inn til bedriften
Tidsstyring gir mulighet for ulike menyer og ruting basert på ukedag og tidspunkt
Det kan legges inn tastevalg for enkel viderekobling av samtalen
Utenfor bedriftens kontortid møtes kunden av en talemelding med informasjon om åpningstider, menyvalg og annen nyttig informasjon
Talemeldingene og åpningstidene på telefon kan justeres hvis det trengs, for eksempel på helligdager og i ferier
Dersom dere har vakttelefon-ordning utenom åpningstider eller under spesielle arrangementer kan dette legges inn som alternativ i menyvalget
Kø og Svargrupper
Med Kø og Svargrupper unngår du tapte anrop. Bedriften kan sette opp kø og svargrupper slik at innringer gjennom menyvalg raskt kommer frem til rett person og/eller avdeling.
Kø
Fordeler innkommende anrop til de operatørene som er pålogget for å svare køen
Ansatte kan melde seg inn og ut av køen
Innringere får alltid svar
Innringere kan settes på vent/i kø til en operatør blir ledig
Dersom kunder ikke vil vente i kø kan de velge å bli ringt tilbake
Svargrupper
Er en forenklet utgave av kø. Anrop fordeles, men setter ikke på vent dersom:
alle operatører er opptatte
ved maks ventetid
når ingen er pålogget
Ansatte i bedriften logger seg inn i svargruppen(e) med en MBN Aktiv bruker, og kan der melde seg inn i gruppen når de er ledige, og logge ut dersom de er opptatt. Dersom ansatte er syke eller på ferie slipper de å bli forstyrret.
Besøkssystem
MBN Besøkssystem gir bedriften mulighet til å digitalisere sin resepsjonstjeneste og er en skybasert besøksregistrering og gjestebok som tar hånd om de rutinebaserte oppgavene. Besøkende registrerer seg på egen telefon (via QR kode eller webadresse) og kan leveres med registreringsskjerm . Den som venter besøk får en SMS og/eller e-post om at gjesten har kommet. Besøkende mottar et digital registreringsbevis/gjestekort.
Mobilt Bedriftsnett SMS
Kunder kan også nå deg via SMS. Med funksjonaliteten Mobilt Bedriftsnett SMS, også kalt MBN SMS, kan du motta SMS/MMS-meldinger fra kunder. Disse sendes til et kø-, svargruppe- eller tidsstyrt velkomstmeny-nummer:
Meldinger til bedriften kan håndteres av flere personer
Mottatte meldinger blir varslet i MBN klientene (MBN App, Mitt MBN og Sentralbord) slik at de brukerne som er satt som operatører for meldingskøen får disse
Det er også mulig å sende/besvare SMS fra MBN klientene med kø-, svargruppe- eller tidsstyrt velkomstmeny-nummer som avsendernummer
Meldinger til meldingskøen lagres i én felles meldingslogg
Microsoft/Teams synkronisering
Microsoft Synkronisering henter informasjon fra kalender og katalog i Microsoft365 til Mobilt Bedriftsnett. Statusinformasjon mellom Microsoft Teams og Mobilt Bedriftsnett oppdateres automatisk begge veier.
Les mer om Microsoft Synkronisering
CRM-kobling i Mitt MBN
Mobilt Bedriftsnett kan integreres med bedrifters egne salgs- og kundesystemer:
Når kunden ringer inn får du direkte oppslag på navn og informasjon om kunden i MBN-klientene Mobilt Sentralbord eller Mitt MBN
Dette forenkler kundebehandlingen for dine ansatte. Den ansatte som mottar samtalen vet med en gang hvem som ringer og kan få opp tidligere historikk uten å søke i andre interne systemer
Kundene som ringer, opplever en raskere og mer profesjonell behandling ved at de blir gjenkjent
Mobilt Bedriftsnett Administrator
Slik fungerer det for administrator:
Administrator får tilgang til en webbasert administratorløsning for Mobilt Bedriftsnett (MBN Administrator) der det er mulig å styre og administrere løsningen selv
Løsningen har et godt grafisk grensesnitt slik at det er lett å ha oversikt over løsningen og enkelt å endre åpningstider, menyvalg, viderekoblinger, kø-innstillinger, talemeldinger, etc.
Administrator kan også endre innstillinger for MBN Microsoft synkronisering (krever skreddersøm) med drag-and-drop funksjonalitet
Mitt MBN og MBN Appen
Det finnes flere måter å bruke Mobilt Bedriftsnett på:
Mitt MBN gir deg muligheten til logge på Mobil Bedriftsnett fra PCen. Alt du trenger å gjøre er å åpne nettleseren din.
Les mer om Mitt MBN og hvordan logge på herLaster du ned MBN Appen kan du bruke løsningen på mobilen når du vil, hvor du vil. Praktisk for deg som er mye på farten.
Les mer om MBN Appen og last ned her
Se hvem som ringer
Med MBN Appen installert på din mobil (iPhone eller Android) har du mulighet til å se hvem som ringer før anropet besvares. Det gjøres et automatisk navneoppslag på telefonnummeret som ringer deg slik at du ser navnet på den som ringer og eventuelt kønavnet som er ringt.

Kontakt oss
Vil du vite mer om Mobilt Bedriftsnett? Våre eksperter sitter klare for å hjelpe deg!
Les mer om Mobilt Bedriftsnett

Så enkelt kan du se når kollegaen din er ledig
