Endring i avtalen om SAFE

Nyttig informasjon

i

Vilkår for SAFE

i

Avbestille SAFE

Totaloversikt for SAFE

Svindelforsikring Dette har du
Advokathjelp • Få rettshjelp for inntil 3 millioner kroner
Psykologhjelp • Psykologbistand for inntil 30.000,–
ID-tyveri • Tapt lønnsinntekt for inntil 15.000,– og annet tap inntil 300.000,–
Nettkjøp • Du får tilbakebetalt fra 500,– opptil 10 000,– hvis du ikke mottar varen. Ved mangelfull vare på over 10 000,– mottar du advokatbistand.
Rådgivning • Opptil 30 timer rådgivning fra advokat. Kan brukes både før eller etter uhellet har inntruffet.
Nettslett • Hjelp til å fjerne krenkende bilder og innhold på nett
App-kjøp App-kjøp gjort av barn under 10 år på Google Play eller App Store uten foreldres godkjenning, opptil 3000,– per tilfelle.
Skole og idrett Advokathjelp inntil 30 timer, samt psykologbistand inntil 30 timer.
ID-vakt Dette har du
ID-vakt av e-post og betalingskort • Monitorerer opptil fem e-postadresser og fem betalingskort.
Personlig varsling • Varsel hvis dine passord eller annen personling informasjon er funnet på avveie
SAFE WiFi Dette har du
VPN • VPN-løsning som krypterer trafikken du sender over nett.

SAFE - Ofte stilte spørsmål

  • Hva er SAFE?

    SAFE er en sikkerhetspakke for ditt digitale liv. Med SAFE kan du surfe trygt på trådløse nett, bli varslet om dine personopplysninger havner på avveie – og få hjelp hvis du blir utsatt for nettsvindel, inkludert ID-tyveri. 

  • Fungerer SAFE i utlandet?

    • SAFE fungerer også i utlandet: Gjennom SAFE får du dekket saker med skandinavisk verneting – dette angår hvilken nasjonal rett saken tilhører og hvor rettsaken eventuelt skal gå. Det har ikke noe å si hvor du fysisk befinner deg, så lenge handelen foregår mellom skandinaviske innbyggere.
      Å kjøpe en vare som nordmann fra en annen nordmann på Finn mens man f.eks. er på ferie i et annet land, vil fortsatt dekkes.

      Du kan surfe trygt på nett med SAFE WiFi, og bli varslet om personlig informasjon som bankkort eller e-postadresser er på avveie. 

  • Hvordan aktiverer jeg SAFE?

    Når du har bestilt SAFE må du aktivere SAFE WiFi, samt registrere betalingskort og e-postadresser for ID-vakt. Dette gjør du enkelt i appen Mitt Telenor eller Mine Sider. 

    Aktiver SAFE

    Aktiver SAFE WiFi 

  • Må jeg være Telenor-kunde for å bruke SAFE?

    Nei, alle kan benytte seg av SAFE uavhengig av hvilken teleoperatør man har.

  • Avsluttes SAFE hvis jeg sier opp mitt mobilabonnement?

    Nei, SAFE er en tjeneste du kan ha uavhengig av hvor du har mobilabonnementet ditt.

  • Hva koster SAFE?

    SAFE koster fra 1. januar 169 kr/md. Du betaler 129 kr/md. inntil da.

  • Dekker SAFE ID-tyveri?

    Ja, SAFE hjelper deg i tillegg med alle former for svindelproblematikk. Med SAFE får du advokathjelp og økonomisk kompensasjon ved ID-tyveri, misbruk av betalingskort, eller ved krenkede nettpublisering. Forsikringen dekker også nye kjøp og bruktkjøp på nett. SAFE dekker hele husstanden. 

  • Min identitet er blitt stjålet, hva gjør jeg?

    Med SAFE Svindelforsikring får du hjelp av HELPs dyktige advokater om du oppdager at du er utsatt for svindel, identitetstyveri, krenkende nettpublisering, misbruk av et personlig betalingskort eller har behov for bistand i forbindelse med et forbrukerkjøp eller privatkjøp. I tillegg til hjelp etter at skaden har inntruffet, kan advokatene bistå i alt av spørsmål du måtte ha rundt svindel. De kan også gi deg råd om forebyggende tiltak for å redusere faren for å bli svindlet. Kontakt HELP på e-post: post@help.no eller telefon 22 99 99 99. 

  • Er hele familien dekket med SAFE Svindelforsikring?

    SAFE dekker alle i din husstand.

  • Jeg har blitt svindlet på nett, hva gjør jeg?

    Med SAFE har du tilgang på advokathjelp fra HELP hvis du oppdager at du er blitt svindlet på nett. I tillegg får du trygghet og hjelp ved kjøp på nett. Dette gjelder både bruktkjøp (for eksempel på Finn.no) og kjøp av nye varer.

    Du får tilbakebetalt fra 500 kr opptil 10 000 kr hvis du ikke mottar varen.

    Ovennevnte gjelder forutsatt av kjøpsavtalen er inngått mens Medlemmet er omfattet av forsikringsavtalen og at tvistesummen er over kr. 3 000.

    Kontakt HELP på e-post: post@help.no eller telefon 22 99 99 99.

  • Får jeg SAFE gjennom mitt bedriftsabonnement? / Er SAFE inkludert i mitt abonnement?

    SAFE er en tilleggstjeneste uavhengig av hvilke mobilabonnement og mobiloperatør du har.  

  • Hvordan kan jeg si opp SAFE?

    Dersom du ønsker å si opp SAFE kan du enten gjøre dette ved å logge inn på Mine Sider eller i Mitt Telenor-appen. Du kan også kontakte kundeservice som vil hjelpe deg med å avslutte SAFE.

  • Hvem i husstanden er dekket ved app-kjøp?

    Dekningen omfatter barn i husstanden under 10 år, og maks. 3 utbetalinger per år per barn.
    Hvis du har et barn som har gjort kjøp ved en feil, eller uten tillatelse kan du få utbetalt opptil 3 000 kr.

    Forsikringen dekker kjøp i app via Apple ID/App store eller Android Market/Google Play gjort av barn i husstanden, uten godkjenning fra Medlem/ektefelle/samboer.