Hjelp til TV

Trenger du hjelp til TV over fiber fra Telenor? På denne siden finner du svar på det meste.

Hjelp til TV-boks fra Canal Digital

Spørsmål og svar om TV

?

Kan jeg ha flere TV-er i huset når jeg har TV fra Telenor?

Ja. Du må ha én TV-dekoder for hver TV, og dekoderne må knyttes sammen med kabel.

Kontakt kundeservice på nummer 915 00 391 for å bestille flere TV-dekodere.

?

Hvor kan jeg bestille og avbestille kanalpakker?

Du kan selv bestille kanalpakker på TV-en. Slik gjør du det:

  • Trykk Menu på fjernkontrollen, velg TV. Klikk Ok.
  • Velg Kanalpakker, trykk Ok. Du kan nå velge kanalpakke.
  • Kanalene blir tilgjengelig i løpet av få minutter.

For å avbestille kanalpakker kontakt oss på nummer 915 00 391.

?

Kan jeg ta opp to programmer samtidig?

Nei. Det er ikke mulig å ta opp to programmer på samme tid.
?

Kan jeg legge til en større harddisk i TV-dekoderen?

Nei. Harddisken som er satt inn har 320 GB (Gigabyte) lagringsplass, denne er kryptert. Det vil oppstå en rekke feil og TV-dekoderen vil ikke fungere som den skal hvis du setter inn en vanlig harddisk.

Du mister også garantien om du åpner og erstatter utstyr i TV-dekoderen.

?

Kan jeg ha utstyr koblet til mellom ruter og TV-dekoder?

Vi kan ikke garantere for at dette vil fungere. Det skal være direkte kontakt mellom ruteren og TV-dekoderen, uten mellomledd.

?

Hvorfor vises ikke alle programmer på hele skjermen?

Noen programmer sendes i smalformat (4:3). For at bildekvaliteten ikke skal bli redusert er det ikke mulig å endre dette.

?

Hvorfor får jeg ikke tekst?

Sjekk at undertekster er skrudd på under Innstillinger.

  • Trykk Meny på fjernkontrollen
  • Velg Innstillinger
  • Velg Systeminnstillinger
  • Sjekk at tekster er skrudd på
  • Trykk Ok for å lagre endringene

Hvilke programmer som er tekstet varierer med program og kanal. Se brukermanualen for din dekoder for ytterligere informasjon.

?

Hvordan aktiverer jeg Foreldrekontroll?

Med foreldrekontroll kan du enkelt sperre kanaler, filmkategorier eller arkiv. Innholdet blir sperret med en PIN-kode, standard kode er 1234.

Slik aktiverer du Foreldrekontroll:

  • Trykk Menu på fjernkontrollen
  • Trykk Innstillinger
  • Velg Foreldrekontroll, trykk Ok
  • Naviger deg til Slå av/på foreldrekontroll, trykk Ok

Husk å velge hva du skal sperre (TV-kanaler, filmsjangere og aldersgrense), se mer info i brukermanualen. 

Skru av foreldrekontrollen med den røde funksjonsknappen på fjernkontrollen.

Se flere spørsmål og svar

Feilsøking

?

Feilmelding: Ingen rettigheter

  • Sjekk om du har bestilt den aktuelle kanalen ved å trykke Meny deretter TVkanalpakker.
  • Hvis du abonnerer på kanalpakken, men får 'Ingen rettigheter', forsøk å restarte fiberboks og ruter. Ta ut strømledningene. Sett først inn ledning i fiberboksen, vent 15 sekunder før du setter ledningen i ruteren.
  • Fortsatt feilmelding? Ring kundeservice på 915 00 391
  • Merk, alle kanaler er tilgjengelige i en prøveperiode på 18 dager. Etter dette må du selv velge hvilke kanaler du vil abonnere på.
?

Feilmelding: Ingen signal

  • Sjekk at du har stilt inn TV-en på riktig TV-kilde/TV-source.
  • Sjekk om du kommer på nett med en datamaskin/nettbrett som er tilkoblet nettverket. Kommer du ikke på nett er det mest sannsynlig feil med internettlinjen.
  • Skru ruteren av/på.
  • Hvis du fortsatt får feilmelding, ring kundeservice på 915 00 391.
?

Feilmelding: Grensen for antall TV-bokser er nådd

Kontakt kundeservice på nummer 915 00 391

Har du TV over fiber kan du ha inntil 4 TV-dekodere per husstand.

?

Feilmelding: Smartkort mangler

  • Ta ut kortet fra TV-dekoderen og sett det inn på nytt. Du kan også prøve å ta strømmen til TV-dekoderen ut og inn.
  • Får du fortsatt samme feilmelding, ring kundeservice på nummer 915 00 391.
  • Har du ikke mottatt eller har mistet ditt Smartkort, ring kundeservice på nummer 915 00 391.
?

Feilmelding: ETH eller tre streker

  • Sjekk at kabelen mellom ruteren og TV-dekoderen sitter godt.
  • Ta ut strømmen på TV-dekoderen, vent noen sekunder og sett strømmen tilbake.
  • Skru av og på ruteren med bryteren på baksiden.

Hvis du fortsatt opplever problemer etter å ha prøvd dette, kontakt kundeservice på nummer 915 00 391.

?

Mer feilsøking steg for steg

Opplever du problemer som ikke er knyttet til feilmeldingene over, får du hjelp til å feilsøke her.
Kundeservice

Vi hjelper deg

Kundeservice er her når du trenger hjelp. Kontakt oss på 915 00 391 eller på e-post.