Sperr mobilen ved tyveri eller tap

Har du mistet eller blitt frastjålet mobilen din, anbefaler vi at du sperrer abonnementet så fort som mulig.

i

Slik sperrer du abonnementet


Når sperringen er bestilt, blir abonnementet sperret for samtaler, SMS og datatrafikk. Månedsavgiften på abonnementet fortsetter å løpe selv om abonnementet er sperret.

Nyttig å vite

Anmelder du tyveriet til politiet, kan du be dem om å sperre mobilen i registeret EIR (Equipment Identity Register).

Sperres mobilen i dette registeret, vil det ikke være mulig å bruke andre SIM-kort i den.

?

Hvordan anmelder jeg tyveri til politiet?

Du kan anmelde tyveri av mobil til politiet på nett. Gå til politi.no for å anmelde

Om du er under 18 år bør du møte opp på en politistasjon sammen med en foresatt for å anmelde tyveriet, eller få en foresatt til å anmelde tyveriet for deg på nett.

?

Hvordan gjenåpner jeg abonnementet?

Kommer mobiltelefonen til rette igjen, kan du gjenåpne abonnementet via Mine sider, i Mitt Telenor-appen eller i telefonmenyen (ring 915 09000).

?

Hvordan får jeg nytt SIM-kort?

Du kan bestille nytt SIM-kort på Mine sider eller i Mitt Telenor-appen.

?

Hva om mobilen er forsikret?

Har du Telenors mobilforsikring, er mobilen din sikret mot tyveri og skade. Les hva forsikringen dekker og hvordan du melder fra.

?

Hvordan får jeg ny mobil raskt?

Du kan få ny mobil raskt ved å kjøpe i Telenors nettbutikk eller stikke innom nærmeste Telenorbutikk.

?

Hvordan sperrer jeg mobilen for uønskede utgifter?

Med Fast sperring eller Selvstyrt sperring har du kontroll over utgiftene og kan sperre for kostbare samtaler og tjenester.

Kundeservice

Vi hjelper deg

Kundeservice er her når du trenger hjelp. Kontakt oss på 915 09000 (8-20), e-post eller Facebook.