i

Slik sperrer du abonnementet


Når sperringen er bestilt, blir abonnementet sperret for samtaler, SMS og datatrafikk. Månedsavgiften på abonnementet fortsetter å løpe selv om abonnementet er sperret.

Nyttig å vite

Anmelder du tyveriet til politiet, kan du be dem om å sperre mobilen i registeret EIR (Equipment Identity Register).

Sperres mobilen i dette registeret, vil det ikke være mulig å bruke andre SIM-kort i den.

?

Hvordan anmelder jeg tyveri til politiet?

Du kan anmelde tyveri av mobil til politiet på nett. Gå til politi.no for å anmelde

Om du er under 18 år bør du møte opp på en politistasjon sammen med en foresatt for å anmelde tyveriet, eller få en foresatt til å anmelde tyveriet for deg på nett.

?

Hvordan gjenåpner jeg abonnementet?

Kommer mobiltelefonen til rette igjen, kan du gjenåpne abonnementet via Mine sider, i Mitt Telenor-appen eller i telefonmenyen (ring 915 09000).

?

Hvordan får jeg nytt SIM-kort?

Du kan bestille nytt SIM-kort på Mine sider eller i Mitt Telenor-appen.

?

Hva om mobilen er forsikret?

Har du Telenors mobilforsikring, er mobilen din sikret mot tyveri og skade. Les hva forsikringen dekker og hvordan du melder fra.

?

Hvordan får jeg ny mobil raskt?

Du kan få ny mobil raskt ved å kjøpe i Telenors nettbutikk eller stikke innom nærmeste Telenorbutikk.

?

Hvordan sperrer jeg mobilen for uønskede utgifter?

Med Fast sperring eller Selvstyrt sperring har du kontroll over utgiftene og kan sperre for kostbare samtaler og tjenester.