Internett

Nå garanterer vi at du blir fornøyd med WiFi-dekningen hjemme

Mange sliter med ustabil internett-dekning hjemme. Alltid WiFi gir deg løsningen.

Alltid WIFi

– Når kunden opplever ustabilt internett hjemme, tror de ofte at det skyldes feil på bredbåndslinjene til leverandøren. Det trenger likevel ikke være linjen det er det noe feil på, men at problemene skyldes det trådløse nettet inne. Vanlige kilder til trøbbel er gammel utstyr som er feil plassert inne i skap eller i kjellerrom, sier Eli-Anne Østby, market manager for Telenor Fixed & TV. 

Men tregt eller ustabilt hjemmenett skal det forhåpentlig bli slutt på nå. 

Med Alltid WiFi garanterer Telenor nemlig at du blir fornøyd med dekningen i huset eller leiligheten din. 

Les mer og bestill Alltid WiFi

Utstyret teller

Alltid WiFi følger med hvis du går til anskaffelse av det nyeste utstyret til Telenor - den nylanserte WiFi-ruteren og eventuelt også en WiFi-forsterker. Dette utstyret leier du av Telenor, da undersøkelser viser at mange foretrekker det framfor å måtte kjøpe. 

– Ruteren er smal og diskret, og det gjør det forhåpentlig lettere for folk å plassere ruteren synlig i hjemmet. Riktig plassering er uhyre viktig for WiFi-signalet, sier Østby. 

At utstyret du har er oppdatert og forholdsvis nytt er en annen viktig faktor for dekningen i hjemmet . Det gjelder alt av dingser som skal koble seg på nettet: datamaskiner, nettbrett og telefoner. 

Og vel så viktig er det at du har en trådløs ruter som ikke trekker på årene. 

Telenors WiFi ruter

– Selv om den nye ruteren er stilig og teknologisk avansert, er den samtidig enkel å sette opp og bruke, lover Eli-Anne Østby. 

Mange vil også ha behov for en eller flere forsterkere til ruteren

– Kunder vil nok oppleve at den nye ruteren alene vil bedre dekningen betraktelig, spesielt om den plasseres riktig. Men i store hus eller hjem med vanskelige forhold, som flere etasjer eller betong/murvegger, eller hvor det er vanskelig å flytte ruteren, vil også en eller flere forsterkere kunne gi en betydelig forbedret opplevelse av nettet hjemme,  sier hun.

Eksperthjelp som hjelper

For mange av oss er det nok vanskelig å avgjøre om eventuelle problemer skyldes linjen inn til huset, eller problemer med dekningen hjemme. 

En viktig del av Alltid WiFi-konseptet er å løse disse utfordringene for deg. 

I tillegg til nye og flotte hjelpesider, har du tilgang på hjelp fra Telenors egne WiFi-eksperter . 

–  WiFi-ekspertene hos oss har enda mer inngående kunnskap på akkurat dette feltet, hvilke problemer som kan oppstå og hva som må til for å løse dem, sier Martin Svae-Kvifte, Service Manager i Telenor. 

Opplever du problemer med dekningen med Telenors nye utstyr, bør du først sjekke ut hjelpesidene på telenor.no. Her ligger det mange tips og råd om riktig plassering av utstyret, og du finner flere videoer som steg for steg viser deg hvordan du kan forbedre den trådløse dekningen.

Om du likevel ikke blir fornøyd kan du ta kontakt med WiFi-ekspertene på Kundeservice. De vil ta deg helt i mål. 

Fornøydhetsgaranti

Og skulle du fremdeles ikke være fornøyd med hvordan dekningen er i huset ditt, tilbyr Telenor deg muligheten til å sende tilbake utstyret og få tilbake det du har betalt i leie for inntil 60 dager. 

Tilgangen til eksperthjelp og fornøydgarantien gjelder så lenge du leier utstyret fra Telenor.

– Vi er sikre på at vi nå kommer til å løse nettutfordringene for de aller fleste. Å tilby en slik garanti vil bare gi kundene våre en ekstra trygghet som gjør det risikofritt å forsøke, sier Østby. 

Les mer og bestill Alltid WiFi her.