Brukermanual/-veiledning for T-We Boks III
Her finner du informasjon, samt tips og triks for å optimalisere din TV-opplevelse
Oppkobling og bruk av T-We-tjenestene for T-We Boks III (KSTB7277)
NB! Standard PIN-kode er 1234
Innhold i esken
Kontroller at leveransen er komplett før du monterer T-We-boksen
Fra venstre til høyre finner du her bilder av:
Esken lukket, slik du mottar den
Esken åpnet hvor du ser quickguiden ligger øverst
Oppladbar fjernkontroll
T-We Boks III
Strømforsyning
Nettverkskabel
HDMI-kabel
Ladekabel for fjernkontroll
T-We Boks III
For mer hjelp kan du gå til hjelpesiden vår: Koble til T-We Boks III
Dette er T-We Boks III:
Vår nye TV-boks drevet av Android TV er en kraftig multimedieboks som gir deg tilgang til strømmetjenester, TV-kanaler og apper, alt samlet på ett sted. Boksen gir bl.a. tilgang til Google Play og Google Cast. Boksen er utrolig liten, men er likevel alt du trenger for å ta strømme- og TV-opplevelsen til neste nivå.
Boksen må være koblet til internett for å fungere. Du kan også koble den til en Google Konto, slik at du kan synkronisere innhold på tvers av enheter og bruke stemmesøket til Google.Fjernkontrollen
For mer hjelp kan du gå til hjelpesiden vår: Fjernkontroll til T-We Boks III
Er du mer nysgjerrig på hvordan du sammenkobler TV og fjernkontroll, også kalt pairing, gå til: Koble T-We fjernkontrollen til TV
Fjernkontrollen gjør det enkelt å navigere gjennom menyer, apper og innhold på T-We. Den har innebygd mikrofon for stemmekommando, som gjør det mulig å søke etter innhold, åpne apper og kontrollere TV-en med stemmen.
Slik ser fjernkontrollen ut:Koble til
For mer hjelp kan du gå til hjelpesiden vår: Koble til T-We Boks III
Din T-We Boks III gir deg tilgang til Underholdningsuniverset T-We. For å få tilgang til T-We-tjenestene må du koble din T-We Boks III til internett.
Merk: Dersom du velger å bruke en annen ruter enn den Telenor leverer, kan vi ikke garantere at dine tjenester vil fungere optimalt.
Koble HDMI-kabelen mellom T-We-boksen og en HD-klar TV. Husk hvilken HDMI-inngang du benyttet, for eksempel HDMI 1. T-We-boksen finner automatisk den beste oppløsningen for din TV.
Koble antennekabelen fra modemet til vegguttakets DATA-utgang
Deretter kobler du modemet til ruterens blå WAN-inngang med nettverkskabel
T-We-boksens Ethernet-kontakt kobles til en av ruterens ledige gule Ethernet-kontakter
Du kan se/laste ned brukermanualen, se lengre ned på denne siden.
Koble TV til en Google-konto
For mer hjelp kan du gå til hjelpesiden vår: Hjelp med Google-konto til android T-We-Boks
Å koble TV-en til Google-kontoen din gir deg muligheten til å synkronisere innhold på tvers av enheter, få tilgang til personlige innstillinger, caste fra mobilen, bruke stemmesøk på tvers av apper, og nyte en rekke Google-tjenester. Dette gir en mer sømløs og tilpasset seeropplevelse.
T-We universet
For mer hjelp kan du gå til hjelpesidene våre:
Med T-We fra Telenor kan du få all underholdning på samme sted: Velg strømmetjenester, sportspakker og kanaler i ett abonnement.
Det er mange fordeler. Du kan blant annet:
Bytte innhold hver måned om du vil - Det koster ingenting å bytte
Se TV-programmer når du vil
Bruke Ukesarkivet som lar deg se programmer en uke tilbake i tid
Pause et program, spole eller start forfra
Samle dine strømmetjenester i T-We, og spare penger
Laste ned vår T-We App til mobil eller nettbrett fra Google Play og App Store. Med appen kan du se TV og underholdning hvor du vil i EU og EØS-land
Lydinnstillinger
Har du lydplanke og vil koble denne med TV-Boksen? Da finner du mer informasjon her på hjelpesiden: Koble T-We fjernkontroll til TV
Ønsker du mer hjelp med innstillinger for volum, lydspråk og undertekster? Da har vi samlet det meste her på hjelpesiden: Fjernkontroll til T-We Boks III
Innstillinger
Les mer om innstillinger her:
Innstillingsmenyen har flere undermenyer. På hjelpesiden vår kan du finner ut mer om hvilke innstillinger du selv kan påvirker, og hvordan dette utføres.
Gå til: Innstillinger T-We Boks III
Sett direkte-TV som standard
Ønsker man ikke å komme til T-We Hjemskjermen hver gang man slår på T-We boksen, kan man i brukerprofilen velge å komme tilbake der man var sist gang.
Trykk på T-We Hjemskjerm-knappen på fjernkontrollen og naviger til profiler øverst i menyen til venstre, trykk deretter OK på fjernkontrollen.
Velg blyantikonet under profilen du ønsker å endre
Tast PIN-koden* hvis du blir bedt om dette
I menyen som kommer opp til høyre velger du Endre profil
Velg deretter Start på HJEMSKJERMEN etter profilvalg helt nederst
Endre valget til Nei før du trykker på for å lagre
Tips: Det kan også være oversiktlig å legge ofte sette kanaler inn i favorittlisten.
Slik ser knappene ut på fjernkontrollen:
Profiler
For mer hjelp til TV kan du gå til hjelpesiden vår: Slik bruker du profiler med T-We
Profiler gjør det mulig å tilpasse innhold til alle i familien. Her hjelper vi deg med å opprette, endre, sette aldersgrense eller bytte mellom profiler i TV-menyen.
Her finner du tips for å gjøre brukeropplevelsen bedre for barnefamilier og eldre brukere av T-We, som f.eks.:
Hvordan ta kontroll på hva barna har tilgang til med KIDS-profil?
Hvordan sette på aldersgrenser?
Hvordan slette profil?
Se TV
For mer hjelp til TV kan du gå til hjelpesiden vår: Hjelp til TV
T-We gir deg mye mer enn en vanlig TV-opplevelse. T-We-portalen tilbyr en rekke fordeler for brukerne, inkludert:
Bredt innhold: T-We gir tilgang til et variert utvalg av TV-kanaler, filmer, serier og annet innhold, inkludert både direkte TV og on-demand tjenester
Brukervennlig grensesnitt: Portalen har et intuitivt og brukervennlig grensesnitt som gjør det enkelt å navigere mellom innhold og finne favoritter
Multi-enhetsstøtte: Du kan bruke T-We på flere enheter, som smart-TV, nettbrett, og mobil, noe som gir fleksibilitet til å se på innhold hvor som helst og når som helst
Personlige anbefalinger: T-We tilbyr skreddersydde anbefalinger basert på dine seervaner, noe som gjør det lettere å oppdage nytt og relevant innhold
Opptaks- og pausefunksjoner: Brukere kan ta opp programmer og pause live-TV, som gir bedre kontroll over seertiden
På hjelpesiden vår finner du informasjon om:
Brukerveiledning for T-We
Innlogging og hjelp med T-We app og Nett-TV
T-We Brukertips
Hvordan velge kanaler og innhold
Hjelp med utstyr og oppkobling
Hjelp til å løse eventuelle problemer
Strømme / Leie film
Ønsker du inspirasjon og tips til hva du kan se/leie?
Du kan leie film rett i fra T-We menyen. Når du har valgt filmen du ønsker å se kan du trykke på "Lei" for å få tilgang i 48 timer. Du kan også se trailer, vurdere filmen, eller legge den til i Min liste. Da dukker den opp både under "Hjem" og "Mitt innhold". Les mer på hjelpesiden vår: T-We Filmleie
Vil du heller se film via en strømmetjeneste?
De fleste appene ligger allerede på plass i boksen, og alt du må gjøre er å opprette konto/logge inn.Se TV på skjermen du ønsker
Du velger selv når, hvor og hvordan du vil se på T-We:
Nettbrett og mobil: Med T-We-appen kan du ta med deg underholdningen der du er
Via T-We Boks (dekoder): Med T-We Boks III får du T-We på TV-en hjemme
Apple TV / Google TV: Se T-We App med Apple TV, Chromecast med Google TV eller Android smart TV
PC og Mac: På t-we.no kan du se TV, filmer og serier rett i din nettleser
Feilsøk
Skulle du være uheldig og oppleve at TV-Boksen ikke virker eller at nettet faller ut så er vi klare for å hjelpe deg!
Hvis du opplever feil med TV-boksen så kan du besøke hjelpesiden vår her: Jeg opplever feil med min T-We Boks III
Hvis du har mistet internett eller TV så kan du starte feilsøk her: Smart feilsøk
Brukermanual
Hvis du ønsker laste ned denne veiledningen til din datamaskin eller mobil, trykker du på nedlastningssymbolet i venstre hjørne på filen over.