Trusselbildet på nett er i konstant endring, og for mange vanskelig å forstå. Alt som skal til for at et sikkerhetsbrudd kan skje er ett klikk på en infisert lenke. Når uhellet først har skjedd, kan det ta hele 6-9 måneder før det oppdages at noen er inne i bedriftens systemer. Denne tjenesten er et effektivt hjelpemiddel for å hjelpe dere å stoppe trusselaktørene før de noen gang når virksomhetens nettverk eller endepunkter.

SafeZone er den raskeste og enkleste måten å beskytte bedriften uten å måtte tenke på installering, oppdatering og vedlikehold. Tjenesten samspiller godt med en brannmur, og fungerer som et førstelinjeforsvar og trafikkfilter. Det forhindrer effektivt at noen gir fra seg sensitiv informasjon på falske nettsider, eller havner på ondsinnede sider som sprer skadelig programvare. Tjenesten gjør avansert sikkerhet tilgjengelig for alle med fast og mobil internettaksess fra Telenor, uansett hvor du befinner deg.

Bestill nå!

Hva koster det?

SafeZone Mobil

Mobil tale/Mobilt bredbånd

29,- / per abonnement per måned

SafeZone Bredbånd

Fiber/Trådløst bredbånd

149,- / per linje per måned

Slik fungerer tjenesten

Fordeler med SafeZone

  • Beskytter mot phishing, malware og ransomware og stopper opp mot 98% av uønskede hendelser.
  • Forhindrer at din maskin kan tas i bruk til å utvinne kryptovaluta og gjør maskinen mindre attraktiv i et botnet.
  • 24/7 beskyttelse, hver dag hele året, som stopper deg når du forsøker å åpne en side med skadelig innhold.
  • Krever ingen installering og vedlikehold.
SafeZone kontakt oss

Ønsker du mer informasjon, råd eller hjelp med bestilling?

Snakk med våre kundekonsulenter på telefon 09000, kontakt oss på chat eller ta kontakt med din lokale Telenor-forhandler.

Se hvor mange forespørsler SafeZone har stoppet de siste 30 dagene.

Lurer du på om tjenesten er aktivert?

Test her på en trygg måte

Nyttig å vite om tjenesten

1

Hvem kan få SafeZone?

På mobil og mobilt bredbånd kan alle få SafeZone så lenge du er bedriftskunde hos Telenor.
På fiber og Trådløst Bredbånd er SafeZone forbeholdt bedriftskunder med inntil 100 ansatte. For bedrifter med flere enn 100 ansatte har vi tjenesten Secure DNS, som er en del av vår lagvise sikkerhetspakke.

2

Hvordan aktiverer jeg tjenesten?

På mobil aktiveres SafeZone ved å slå telefonen av og på, ETTER at du har mottatt beskjed om at tjenesten er aktivert fra Telenor sin side.

På bredbånd (Fiber/Trådløst Bredbånd) aktiveres tjenesten ved at PC-er og servere som er koblet til Wi-Fi slås av og på, ETTER at dere har fått beskjed om at tjenesten er aktivert fra Telenor sin side.

Dette må du også gjøre om du selv endrer innstillinger for DNS-server i egen ruter.

3

Fungerer det på Wi-Fi nettverk?

Det er viktig at du er oppmerksom på at SafeZone ikke virker dersom du logger deg på et Wi-Fi nettverk som ikke har tjenesten.

4

Fungerer SafeZone i utlandet?

SafeZone fungerer i utlandet for mobilen din så lenge du er på mobilnettet. Den vil ikke fungere om du kobler deg opp på en lokal Wi-Fi, enten på hotellet eller andre steder.

5

Hvordan påvirker SafeZone hastigheten på lasting av nettsider?

SafeZone påvirker ikke hastigheten på lasting av nettsider.

6

Hvordan fungerer SafeZone sammen med andre sikkerhetstjenester vi har i dag, som for eksempel en brannmur?

Når man tenker datasikkerhet, er det viktig å tenke sikkerhet i flere lag. Det finnes ingen enkeltstående tjeneste som dekker alle bedriftens sikkerhetsbehov. SafeZone, eller en Secure DNS-tjeneste, er en naturlig førstelinje-beskyttelse som bidrar til å gjøre bedriften mindre sårbar om en ansatt skulle være uheldig eller uforsiktig og trykke på en link som ikke er trygg.

SafeZone fungerer godt sammen med andre sikkerhetstjenester som for eksempel en brannmur for å trygge en bedrifts nettverk, men den erstatter ikke en brannmur da den har en rekke andre egenskaper som SafeZone ikke har – men tjenestene supplerer hverandre godt. En brannmur kombinert med SafeZone vil gi god beskyttelse av nettverket på jobb.

7

Hvorfor får jeg beskjed om at Tilkoblingen min ikke er privat når SafeZone blokkerer sider?

Denne varslingsteksten betyr at nettleseren din ikke kan verifisere sertifikatene på en nettside med TLS-sikkerhet (https) og som SafeZone har blokkert. I dette tilfellet er dette ikke noe du trenger å bekymre deg for. For å unngå fremtidige feilmeldinger og komme rett på blokkeringssiden er det mulig å installere et websertifikat fra Cisco, som er leverandør av den tekniske løsningen til SafeZone.

Selve sertifikatet finner du her, og veiledning for installasjon for både enkeltmaskiner og gjennom Group Policy finner du her: https://docs.umbrella.com/deployment-umbrella/docs/install-cisco-umbrella-root-certificate

8

Slik bestiller du

SafeZone er den raskeste og enkleste måten å beskytte bedriften uten å måtte tenke på installering, oppdatering og vedlikehold.

SafeZone samspiller godt med en brannmur, og fungerer som et førstelinjeforsvar og trafikkfilter. Det forhindrer effektivt at noen gir fra seg sensitiv informasjon på falske nettsider, eller havner på ondsinnede sider som sprer skadelig programvare.

Tjenesten gjør avansert sikkerhet tilgjengelig for alle med fast og mobil internettaksess fra Telenor, uansett hvor du befinner deg.

SafeZone bestiller du i Min Bedrift

  1. Logg inn i Min Bedrift

  2. Velg avtaler

  3. Klikk på "Legg til avtale"

  4. Velg firma

  5. Velg Abonnementstjenester

  6. Huk av for å godkjenne betingelser og vilkår, klikk så "OK"

Alle ansatte i bedriften vil nå få en SMS med informasjon om at de må skru av og på mobilen for å aktivere SafeZone. Under "Se avtale" på Abonnementstjenester ser du at du har bestilt.