Få hjelp ved nettsvindel og ID-tyveri

Med SAFE Svindelforsikring behøver du ikke bekymre deg for å måtte stå alene hvis du skulle oppleve nettsvindel eller ID-tyveri. Forsikringen inkluderer advokathjelp, økonomisk kompensasjon og psykolog.

Informasjon om SAFE Svindelforsikring

Forsikringen hjelper deg med alle former for nettsvindel:

  • NYHET! Gjelder både bruktkjøp (f.eks. på Finn.no) og kjøp av nye varer

  • Identitetstyveri

  • Krenkende nettpublisering

  • Misbruk av betalingskort

  • Svindel knyttet til person- eller kortopplysninger

Inkludert i SAFE Svindelforsikring

Advokathjelp

Rettshjelp på inntil 3 millioner kr av en personlig advokat som følger deg opp og bistår deg med det du har opplevd.

Trygghet og hjelp ved netthandel

Gjelder både bruktkjøp (f.eks. på Finn.no) og kjøp av nye varer. Du får tilbakebetalt fra 500 kr opptil 10.000 kr hvis du mottar feil eller mangelfull vare eller ved uteblitt levering.

Rådgivning

Opptil 30 timer rådgivning fra advokat. Forsikringen kan brukes etter at skaden har oppstått, i tillegg til før skaden har skjedd, som forebyggende tiltak.

Psykologhjelp

Psykologbistand for inntil 30.000,–.

Økonomisk tap

Ved ID-tyveri dekkes tapt lønnsinntekt for inntil 15.000,– og annet tap inntil 300.000,–.

Hjelp til å slette ...

... krenkende innhold som andre har publisert om deg på internett.

Dekker husstanden

Både du og husstanden er dekket.

Barn og unge

Få rådgivning, advokathjelp og psykologbistand knyttet til et trygt skole- og idrettsmiljø for barn.

Forsikring ved app-kjøp

Ved app-kjøp gjort av barn (under 12 år) i Google Play eller App Store uten foreldres godkjenning.

Bestill 169,–/md.

Hjelp både før og etter skade

Med SAFE Svindelforsikring får du hjelp av HELPs dyktige advokater om du oppdager at du er utsatt for svindel, identitetstyveri, krenkende nettpublisering, misbruk av et personlig betalingskort eller har behov for bistand i forbindelse med et forbrukerkjøp eller privatkjøp.

I tillegg til hjelp etter at skaden har inntruffet, kan advokatene bistå i alt av spørsmål du måtte ha rundt svindel. De kan også gi deg råd om forebyggende tiltak for å redusere faren for å bli svindlet.

Kontakt HELP på e-post: post@help.no eller telefon 22 99 99 99.

Spørsmål og svar

?

Hva menes med en husstand?

En husstand er inntil to voksne som lever sammen i ekteskap eller ekteskapslignende forhold, samt hjemmeboende barn under 20 år (må ha hjemmet som bostedsadresse).

Også inkludert i SAFE:

SAFE WiFiSAFE ID-vakt