Mobil hjemmetelefon

Fasttelefon levert over mobilnettet er et godt alternativ for deg som ønsker å fortsette med en fast telefonløsning. Ved bestilling får du tilbud om en standard pakke som omfatter et 4G-telefonapparat og et Mobil hjemmetelefonabonnement.

Mobil hjemmetelefon apparat Kaerdesk 185

Slik fungerer telefonen

Både i utseende og bruksmåte ligner Mobil Hjemmetelefon på en vanlig fasttelefon. Forskjellen er at denne telefonen er koblet til mobilnettet i stedet for kobbernettet, og at telefonapparatet blir utstyrt med et SIM-kort. Apparatet krever strøm, men har batteri med reservestrøm og det støtter 2G og 4G.

Lokale forhold kan påvirke signalkvaliteten. Dersom du opplever varierende mobildekning kan Telenor installere en utvending antenne som forsterker mobilsignalene til telefonen din.

Du kan bestille Mobil Hjemmetelefon pakken ved å ringe vårt kundesenter på telefon 915 09000. Vi har åpent hverdager mellom klokken 08.00 og 20.00.

Våre abonnement

Har du behov for data, datakontroll, Sikker ID eller lignende tjenester, er det mulig å endre til mobilabonnementet Fleksi, Medium eller Trygg. Se våre mobilabonnement. Endring kan kun utføres på Mine sider.

Spørsmål og svar

?

Kan jeg beholde fastnettnummeret mitt

Dessverre er det ikke mulig å beholde ditt gamle telefonnummer, men vi kan tilby nummerhenvisning kostnadsfritt i 3 måneder.

Det betyr at de som ringer ditt gamle fastnettnummer hører en talemelding om at du har fått nytt nummer, og hva dette er. Vi kan enten henvise til nytt nummer på nytt abonnement, eller til et mobilnummer du har i dag. Nummerhenvisning må bestilles før nødvendig nedkobling av ditt gamle abonnement.

?

Hva skjer med alarmene mine

Trygghetsalarm

Har du en trygghetsalarm tilknyttet bredbånd/fasttelefon, må du kontakte helse- og omsorgsetaten i din kommune.

Boligalarm

Har du en boligalarm tilknyttet bredbånd/fasttelefon, må du kontakte ditt alarmselskap slik at du får flytte alarmen over på ny løsning.

?

Blir det ekstra kostnader med utendørs antenne

Ved behov for antenne installerer vi den for deg uten ekstra kostnader, dersom bestillingen er som følge av endringer Telenor har iverksatt. Dette forutsetter at det det ikke foreligger spesielle krav til føring av kabler i vegger. I slike tilfeller er det ditt ansvar at forsvarlige føringsveier foreligger når installasjonen skal gjøres. Eksempler på hus med spesielle krav er passive og vernede hus.

?

Hva skjer med fakturering og oppsigelse av det gamle abonnementet

Du betaler abonnementet ditt på forskudd, og vil få tilbake periodeavgift for det gamle abonnementet ditt fra datoen det ble endret. Måneds- eller periodeavgiften for ditt nye abonnement legges til fra samme dato. I noen tilfeller vil denne justeringen havne på forskjellige fakturaer.

?

Hva gjør jeg hvis bosteds- og installasjonsadresse er forskjellig

Alt utstyr vil bli sendt til din bostedadresse. Dersom installasjon er bestilt til annen adresse, må du selv sikre at utstyret tas med og at det er mobildekning på stedet.

?

Hvordan installerer jeg 4G-telefonapparatet

Du kan sjekke hvordan du installerer 4G-telefonapparatet Kaerdesk 185 i Quick-guiden eller brukermanualen.

Se flere