Mobil Hjemmetelefon

Fasttelefon levert over mobilnettet er et godt alternativ for deg som ønsker en fast telefonløsning.

Slik fungerer Mobil Hjemmetelefon

Passer for deg som ringer mye fra fasttelefonen din til andre fast- og mobiltelefoner i Norge.

Inkludert

Fast månedspris

Samtaler til fasttelefon og mobil i Norge er inkludert

Enkel å installere

Praktisk håndsett med god lyd

4G telefonapparat

For å kunne koble deg til mobilnettet med fasttelefonen trenger du et telefonapparat som bruker et SIM-kort. Apparatet krever strøm, men har batteri med reservestrøm.


Pris 1990,-

Fasttelefon

Med Mobil Hjemmetelefon vil du få et nytt telefonapparat og et nytt telefonnummer.
Lokale forhold kan påvirke signalkvaliteten. Dersom du opplever varierende mobildekning kan Telenor installere en utvending antenne som forsterker mobilsignalene til telefonen din.

Vårt abonnement

Merk! Fra 1. juni endres abm.prisen fra 229,- til 249,- pr måned.

  • Mobil Hjemmetelefon abonnement

    229,-/mnd

    Pris for telefon 1990,-

    Dette abonnementet gir deg fri bruk av minutter og SMS når du ringer til hjemmetelefon og mobil i Norge

    Vær oppmerksom på at det gjelder egne priser til utlandet og spesialnummer.

    Ringepriser til utlandet

    Ringepriser til spesialnummer (Prisene er de samme som for FriBruk Fast og mobil).

Bestilling

Du kan bestille Mobil Hjemmetelefon ved å ringe vårt kundesenter
på telefon 915 09000.

Spørsmål og svar

?

Kan jeg beholde telefonnummeret mitt

Ved bytte fra Bredbåndstelefoni abonnement er det dessverre ikke mulig å beholde ditt gamle telefonnummer, men vi kan tilby nummerhenvisning kostnadsfritt i 3 måneder.

Det betyr at de som ringer ditt gamle fastnettnummer hører en talemelding om at du har fått nytt nummer, og hva dette er. Vi kan enten henvise til nytt nummer på nytt abonnement, eller til et mobilnummer du har i dag. Nummerhenvisning må bestilles før nødvendig nedkobling av ditt gamle abonnement.

?

Hva skjer med alarmene mine

Trygghetsalarm

Har du en trygghetsalarm tilknyttet bredbånd/fasttelefon, må du kontakte helse- og omsorgsetaten i din kommune.

Boligalarm

Har du en boligalarm tilknyttet bredbånd/fasttelefon, må du kontakte ditt alarmselskap slik at du får flytte alarmen over på ny løsning.

?

Blir det ekstra kostnader med utendørs antenne

Ved behov for antenne installerer vi den for deg uten ekstra kostnader, dersom bestillingen er som følge av endringer Telenor har iverksatt. Dette forutsetter at det det ikke foreligger spesielle krav til føring av kabler i vegger. I slike tilfeller er det ditt ansvar at forsvarlige føringsveier foreligger når installasjonen skal gjøres. Eksempler på hus med spesielle krav er passive og vernede hus.

?

Hva gjør jeg hvis bosteds- og installasjonsadresse er forskjellig

Alt utstyr vil bli sendt til din bostedadresse. Dersom installasjon er bestilt til annen adresse, må du selv sikre at utstyret tas med og at det er mobildekning på stedet.

?

Hvordan installerer jeg 4G-telefonapparatet

Du kan sjekke hvordan du installerer 4G-telefonapparatet Kaerdesk 185 i Quick-guiden eller brukermanualen.