Visual Voicemail

Visual Voicemail

Visual Voicemail lar deg enkelt administrere MobilSvar på iPhone. Tjenesten er inkludert i våre mobilabonnement, men støttes per i dag kun av iPhone (4S og nyere).

Med Visual Voicemail kan du se hvor mange meldinger du har, hvem de er fra, høre på/slette meldinger, eller lage en personlig velkomstmelding for MobilSvar.
Visual Voicemail gir deg innboksen rett i mobilen, og er en visuell fremstilling av MobilSvar. En telefon med Visual Voicemail har en applikasjon for å sortere, pause, spole og se igjennom meldingene på en effektiv måte.

Slik tar du i bruk tjenesten

1

Oppdater software

  • Oppdater iOS til siste versjon. Send Bestill VVM til 1999 og vent på en bekreftelse på at tjenesten er aktivert.
2

Innstillinger

  • Gå inn på 'Innstillinger', 'Generelt', 'Om' og godta oppdateringen av operatørinnstillingene som dukker opp på skjermen. Deretter må telefonen restartes. 
  • Etter at telefonen har slått seg på igjen, dobbeltrykk på hjemknappen for å åpne alle åpne applikasjoner og avslutt 'Telefon'-applikasjonen.
3

Tjenesten er aktivert

  • Gå inn på 'Telefon'-applikasjonen og trykk på 'Telefonsvarer' for å konfigurere Visual Voicemail. Her blir du bedt om å lage et passord på mellom 4 og 6 siffer. Ikke bruk 1111, 0000 og 1234. Passordet brukes når du skal høre dine svarermeldinger fra en annen telefon enn din egen, eller om du ringer opp MobilSvar fra utlandet. 
  • Du kan også lese inn en personlig velkomstmelding eller bruke din eksisterende personlige velkomstmelding ved å velge 'Tilpasset' i førstegangsmenyen eller ved å gå inn i menyen kalt 'Hilsen'. 
  • Visual Voicemail er nå aktivert og klar for bruk.

Hvordan fungerer Visual Voicemail?

  • Når noen har lagt igjen en beskjed på MobilSvar, får du en notifikasjon på telefonikonet.
  • Trykk på telefonikon.
  • Visual Voicemail finner du under «Telefonsvarer» i menyen nederst.
  • Her finner du meldingene dine listet opp. Ved å trykke på hver enkelt melding kan du høre på meldingen, ringe tilbake eller slette meldingen. 

Hvordan bestille?

Visual Voicemail kan bestilles i alle Telenors kanaler, men det aller enkleste er å sende en SMS med kodeord Bestill VVM til 1999. For å deaktivere tjenesten sender du kodeord VVM av til 1999. Mobilsvarmeldinger som er lagret på telefonen vil forsvinne hvis du deaktiverer tjenesten. Ved reaktivering, send kodeord VVM på til 1999.

Mer om Visual Voicemail

?

Koster det noe

Ja. For å laste ned mobilsvarmeldingene er tjenesten avhengig av data, men størrelsen på en melding er lav.
For eldre abonnement tilkommer det en kostnad for hver gang telefonen skrus av og på i utlandet. Dette vises som en SMS sendt til telefonnummer 26056, og pris er avhengig av hvilket land man befinner seg i.
?

Visual Voicemail i utlandet

Visual Voicemail skal følge dataroaming-innstillingen du har valgt.     
•    Dataroaming av = MobilSvar gammel løsning
•    Dataroaming på = Visual Voicemail 

?

Hva hvis jeg har et Tvilling-kort

Setter du et Tvilling-kort i en iPhone og har aktivert Visual Voicemail, vil du oppleve redusert funksjonalitet på mobilsvartjenesten.
•    Du vil ikke motta varsling om nye mobilsvarmeldinger til Tvilling-SIM.
•    iPhone med Tvilling-kort vil se ut som den har Visual Voicemail aktivert, men meldinger vil ikke vises på denne. Dvs meldingslisten vil være tom.
•    For å ringe MobilSvar på gammel måte fra et Tvilling-kort, må du åpne Telefon-appen og trykke på og holde inne 1. Da vil telefonen ringe til MobilSvar.
?

Kan jeg motta Mobilfax

Nei. Visual Voicemail støtter ikke Mobilfax. Mottar du en faks vil du ikke kunne se denne i din telefonsvarerapplikasjon. Vi anbefaler brukere av Mobilfax å videresende faks til e-post. E-postadressen kan du spesifisere på Mine sider, og faksen blir sendt som pdf.