Du må aktivere ditt nye SIM-kort for å kunne fortsette og bruke BankID på mobil

Nå blir bankID på mobil sikrere.

Sikkerheten for BankID på mobil oppgraderes. Et nytt SIM-kort er på vei til deg, som du må aktivere for å kunne fortsette og bruke BankID på mobil.

Sikkerheten for BankID på mobil oppgraderes jevnlig. Oppgraderingene gjøres på grunn av økte sikkerhetskrav, men også fordi den teknologiske utviklingen går raskt og krever at programvarene i våre digitale enheter er sikre og oppdaterte til enhver tid.

SIM-kortet er der BankID på mobil 'bor', og fordi teknologien endrer seg raskt, må det oppgraderes innimellom. Du må derfor bytte til en nyere SIM-kort og aktivere BankID på mobil på nytt.

Se ofte stilte spørsmål og hvordan du bytter SIM-kort under:

Spørsmål og svar

?

Hvordan får jeg nytt SIM-kort?

?

Hvordan aktiverer jeg mitt nye SIM-kort?

?

Hva skjer hvis jeg ikke tar i bruk det nye SIM-kortet?

?

Hvordan aktiverer jeg BankID på mobil?

?

Er du bedriftskunde?