Du må aktivere ditt nye SIM-kort for å kunne fortsette og bruke BankID på mobil

Nå blir bankID på mobil sikrere.

Sikkerheten for BankID på mobil oppgraderes. Et nytt SIM-kort er på vei til deg, som du må aktivere for å kunne fortsette og bruke BankID på mobil.

Sikkerheten for BankID på mobil oppgraderes jevnlig. Oppgraderingene gjøres på grunn av økte sikkerhetskrav, men også fordi den teknologiske utviklingen går raskt og krever at programvarene i våre digitale enheter er sikre og oppdaterte til enhver tid.

SIM-kortet er der BankID på mobil 'bor', og fordi teknologien endrer seg raskt, må det oppgraderes innimellom. Du må derfor bytte til en nyere SIM-kort og aktivere BankID på mobil på nytt.

Se ofte stilte spørsmål og hvordan du bytter SIM-kort under:

Spørsmål og svar

?

Hvordan får jeg nytt SIM-kort?

Hvis du har et eldre SIM-kort, vil du få nytt SIM-kort per post av oss. Du betaler ingenting for det nye SIM-kortet. Under kan du lese hvordan du aktiverer ditt nye SIM-kort.
?

Hvordan aktiverer jeg mitt nye SIM-kort?

Kortet må aktiveres før du kan ta det i bruk. Dette gjør du enkelt i Mitt Telenor-appen, eller på www.telenor.no/minesider.

Tips: Ha en binders klar for å åpne SIM-skuff på mobilen. Husk at ditt nye SIM-kort også har en ny PIN-kode som står oppført i brevet du mottar/har mottatt.

Slik går du frem:

Aktivering på Mitt Telenor-appen

1. Velg nummeret ditt øverst i høyre hjørne

2. Velg abonnementet det gjelder

3. Velg enheten SIM-kortet skal aktiveres på

4. Velg Administrer SIM-kort

5. Husk å velge hoved SIM-kort

6. Velg Aktiver SIM-kort og legg inn SIM-kortnummeret

7. Slå av mobilen, sett inn det nye SIM-kortet og skru på mobilen igjen

Aktivering på Mine sider

1. Logg deg inn på Mine sider

2. Velg abonnementet det gjelder

3. Velg Aktiver SIM-kort og følg instruksjonene

4. Slå av mobilen, sett inn det nye SIM-kortet og skru på mobilen igjen.

Bytt PIN-kode på SIM-kortet

Merk at ditt nye SIM-kort har en ny PIN-kode. Vi anbefaler at du endrer PIN-koden til en 4-sifret kode som bare du kjenner. Dette kan du gjør under Telefoninnstillinger, deretter Sikkerhet (dette varierer fra telefon til telefon) eller ved å taste inn *04gammel PIN-kodeny PIN-kodeny PIN-kode# og trykk på ringe-knappen.

Bedriftskunde?

Finner du ikke abonnementet ditt, ta kontakt med bedriftens mobilansvarlig slik at du kan bli registrert som bruker av abonnementet.

?

Hva skjer hvis jeg ikke tar i bruk det nye SIM-kortet?

Hvis du ikke aktiverer ditt nye SIM-kort, vil du ikke kunne benytte deg av BankID på mobil. For at du skal kunne fortsette å bruke denne tjenesten, er det viktig at du følger disse stegene:

1. Aktiver ditt nye SIM-kort som du får i posten så fort som mulig

2. Aktiver BankID på nytt

3. Fortsett å bruke BankID som før, men nå med enda større sikkerhet

Tips! Ha kodebrikken/kodekortet fra banken din klar når du skal aktivere BankID på mobil på nytt.

?

Hvordan aktiverer jeg BankID på mobil?

Når du har aktivert ditt nye SIM-kort, må du aktivere BankID på mobil på nytt. Dette gjør du med kodebrikke eller kodekort fra din bank. Hvis du ikke har kodebrikke/kodekort eller er usikker på hvordan du aktivere BankID på mobil, ta kontakt med din bank.
?

Er du bedriftskunde?

Når du har et bedriftsabonnement kan du bestille nytt SIM-kort på tre måter

  1. Bruker du appen Mitt Telenor til å bestill ditt nye SIM-kort er det helt kostnadsfritt.

  2. Du kan logge inne på Mine Sider og bestille SIM-kortet kostnadsfritt.

  3. Din telefoniansvarlige i bedriften kan bestille nytt SIM-kort, kostnadsfritt, i Min Bedrift (administator portal fra Telenor Bedrift).

Er ditt bedriftsabonnement ikke registrert med korrekt informasjon så kan du dessverre ikke laste ned Mitt Telenor-appen. Da må du kontakte din telefoniansvarlig i bedriften, som enkelt kan oppdatere informasjonen i Min Bedrift.

For Min Bedrift administrator:

Så enkelt kan du registrere brukerne i Min Bedrift.

  1. Logg inn i Min Bedrift eller Min Bedrift App

  2. Her har du tre valg. Du kan enten:

    • Velge hurtiglenken «Endre bruker av abonnement» på forsiden (Kun på PC)

    • Søke opp nummeret via søkefeltet midt på forsiden

    • Velg «Meny» øverst til venstre og så «abonnement» under Mobil. Deretter finner du abonnementet i listen, klikker på det og endrer bruker i brukerseksjonen.

  3. Husk å lagre

Har du ikke Min Bedrift, kan du kostnadsfritt få tilgang til dette her